Inlägg från: Linnnn |Visa alla inlägg
  • Linnnn

Gravid Bf Oktober 2017

Idag fick jag köpa en bh i 85c istället för 75c som jag brukar ha. Fattar inte hur omkretsen hunnit öka så mycket redan... Undrar var det här ska sluta... Kanske bättre att bara köpa amningsbh/toppar på en gång för vem vet hur många dagar det tar innan den här också är urväxt.

• Linnnn
    BFoktober2017 skrev 2017-04-27 06:48:50 följande:

Haha.. fattar inte heller det. Känns som brösten är enorma.

Kollade på amningsbh/topp från hm, jätte fina. Men va fasen.. jag vägra köpa det nu..hade varit smart köp men man är ju inte där än ????

Men man vill ju ändå ha någon fin bh där dom ryms i, jag har bara 1 bh som jag kan ha nu.

Köper från Lindex en modell som heter LOVE.

Vart köper du? Har så svårt att hitta bra modeller o rätt stl.

Haha! Jag köpte en bh från lindex modell love Men håller med om att det känns trist att köpa amningsbh redan.
  • Linnnn
    BFoktober2017 skrev 2017-04-27 06:52:03 följande:

Idag går jag in i v 15 vilket betyder andra Trimestern :) känns som det går undan nu!

Fortfarande sjukt trött och illamående ibland.

Nu vill jag mår NORMALT!

Kan bara instämma! Jag jobbar halvtid den här veckan (vilket ändå är ett enormt framsteg) och lägger mig samtidigt som barnen varje kväll. Yr, trött och illamående kvällstid. Mina järnvärden är iof usla, så kanske det är en del av problemet.
  • Linnnn
    BFoktober2017 skrev 2017-04-27 11:33:09 följande:

Haha komiskt, men tycker LOVE är supersköna. Har 4 st från den modellen. Gillar dom med spets.

Ja kvällarna är värst. Jag brukar bli trött framåt 2 tiden på jobbet. Hade varit gutt att sluta då, men jag jobbar ju heltid och ska fortsätta med det.

Jag är järntabl varannan dag, men då äter du väl varje dag om dom va så dåliga. Ja men då är det ju inte konstigt, hoppas dom har lite effekt på dig snart.

Ja, jag köpte en med spets

Träffade läkaren idag och diskuterade både sjukskrivning och järnvärden. Mitt hb låg på 90, så om det inte var för att jag mår illa så hade jag väl blivit rekommenderad två tabletter per dag... Men det är inte alltid jag ens får i mig en...Jag hoppas kunna jobba som vanligt nästa vecka, men läkaren tittade lite konstigt på mig när jag så nöjt sa att jag bara kräkts två gånger senaste veckan och sen sjukskrev hon mig på 50% nästa vecka också. Känns ändå skönt att jag har ett alternativ om jag inte skulle orka. Fick igår besked att jag får sjukpenning från FK vilket var väldigt skönt - man vågar ju inte vara säker.
  • Linnnn
    FiaW skrev 2017-04-27 17:27:29 följande:

Skönt att du känner buffar av bäbisen, det måste vara lugnande :)

Jag känner inget ännu men jag vet ju att det är tidigt än.

Jag har dock en gigantisk mage, känns som den ska sprängas på kvällarna men antar att det är ganska vanligt.

Nu när jag orkar mer och har mindre tid att känna efter märker jag definitivt av bebis mindre, så hade jag inte varit sängliggande och varit gravid tidigare är jag inte säker på att jag hade fattat att det var bebisen. Första graviditeten tyckte jag inte att jag känt något alls förrän det kom rejäla karatesparkar och det var mycket senare än nu.
  • Linnnn
    FiaW skrev 2017-04-27 18:23:32 följande:

Jag känner mig bokstavligt talat som en gigantisk luftballong. Det ser ut som att jag är minst i sjätte månaden och på kvällarna spänner det så det gör ont i både hud, organ och tarmar. Magen är stenhård.

Jag vet att det är vanligt att vara uppblåst i första trimestern men jag är ju i andra nu och jag tycker bara det blir värre och värre.

Jag är svankig och har möjligen framåtlutande livmoder så det är kanske därför det är så illa på mig, har en kollega som ska ha i september och henne syns det inte ens på.

Jag vet att det är väldigt olika från kvinna till kvinna men det känns tidigt att inte passa i några toppar längre, magen får inte ens plats i de där skjortorna jag hade tidigare som brukade va luftiga.

Är det här normalt eller bör man fråga barnmorskan?

Om det är normalt vet jag inte, men jag är precis likadan Min mamma gapskrattade när hon såg min mage nu ikväll och jag vet inte hur många som frågat om det inte är två. I min tidigare graviditeter tror jag inte ens att jag börjat med gravidbyxor v 15 (men körde väl kanske med snodd i knappen), men nu finns det liksom inget alternativ.
  • Linnnn

Är nyfiken på om det är någon som kan hålla sig från att ta reda på könet vid rul?

Jag vill definitivt veta och skulle bli väldigt besviken om jag får en ssk som inte vill berätta. Inte för att könet spelar roll utan bara för att jag är sjukt nyfiken och vill veta så mycket som möjligt om liten därinne

• Linnnn

Jag kan inte låta bli att bli lite imponerad av er som kan hålla er från att ta reda på kön En av tjusningarna är ju att man vid förlossningen äntligen får reda på vem som låg därinne, men kunde man få veta mer i förväg skulle jag säkert inte kunna hålla mig från det heller...

• Linnnn
    Lany skrev 2017-04-27 22:21:27 följande:

Jag har gett efter och köpt amningbehåar från HM redan nu! Har tyckt att det varit så svårt att hitta behåar som suttit skönt i och med att brösten blivit så stora nu (75D) och jag är jättenöjd! Kanske inte de snyggaste behåar jag haft men garanterat de skönaste!

Kommer nog behöva köpa nya snart i och med att jag verkat gått upp ännu mer i storlek men 75 E finns inte så jag får nog leta runt om jag inte växer mer runt om. 

Min första graviditet ökade jag också bara i kupstorlek först och var helt förtvivlad när bh:n i 75E också var urväxt. Tur att det finns amningsbehåar. Jag började dessutom läcka mjölk i v 20 den gången så då kändes det mer naturligt. Verkar som revbenen genast hamnade i gravidläge den här gången och det är ju lättare att hitta stora behåar med stor omkrets också. Andra graviditeten ammade jag faktiskt fortfarande när jag blev gravid så då var det enklare. Bara att fortsätta med samma gamla amningsbehåar Tycker att lindex brukar ha ett större urval av storlekar än hm.
  • Linnnn
    BFoktober2017 skrev 2017-04-28 07:09:54 följande:

Men det kan ju vara ganska skönt att få börja jobba i lugn takt. Nu vet jag inte vad du har för jobb.

Nä och så tar det ju tid för FK oxå. Men jag fick oxå pengar, fick även det när jag va sjukskriven efter min bröst op.

Oj så lågt, vet inte vad mitt HB låg på. Åh så du spyr ff, hoppas du snart mår ännu bättre. Kram

Tack!
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017