Inlägg från: Swinka |Visa alla inlägg
  • Swinka

Gravid Bf Oktober 2017

Ja snart blir.det babyboom här i tråden

Tycker mage 2 är större än de andra!

Tror att du FiaW kommer få sjukskrivning, såhär i slutet har jag också diverse krämpor och det var inga alls problem att bli sjukskriven, nästan blev tvingad till det av läkaren.

Haft samtal pm födelsesätt också nu pch kommit överens om ett snittkontrakt. Att jag försöker föda men får avbryta när som helst för ks. Fick ju kalla fötter för vaginal förlossning när jag var så inställd på ks pga myomet som helt plötsligt var borta och vaginalt blev ett alternativ igen. Men kan andra föda barn ska väl jag också få till det.

Så spännande att läsa hur det går för alla

• Swinka
    Glad81 skrev 2017-09-21 11:54:10 följande:

Hej allesammans! Vad det händer mycket här :)

Vad spännande vad som sägs idag för er Musetti och Erijon. Ni får gärna berätta för oss hur det går.

Tycker mage två är större Bf oktober. Nr 1 och 3 ser lika stora ut. Vad kul att ha bilder och kunna jämföra.

Vad skönt att du inte ska jobba mer Fiaw. Blir säkert inga problem att bli sjukskriven.

Vad skönt för dig Swinka att du får möjligheten att föda vaginalt men kan ändra dig under tiden. Du kommer säkert fixa det galant. Och gör du inte det så har du ändå gett det en chans. Är ju jättebra det med. Förstår att det blir svårt att ändra tanken när man varit inställd på ks så länge.

Har haft lite tråkigt själv, min kära morfar gick bort i söndags. Nu blev det ett bra slut för han ändå. Han fick somna in fint. Men ändå jätteledsamt, och att han aldrig fick träffa sitt nya barnbarnsbarn.

Men så roligt att se att det händer så mycket här och att vi nu längtar allihop så mycket efter våra små. Själv har jag gått 37 v imorgon. Går med väldigt mycket sammandragningar, men tyvärr är det bara det. Inga riktiga värkar. Så räknar med att gå några veckor till. Hoppas det går bra för LitenBlomma och den lille, och att ni mår bra.

Ha en fin dag allesammans!

Jag beklagar din morfars bortgång.
  • Swinka

Vad mysigt ni ser ut att ha det litenblomma! Och låter som en positiv och bra förlossning, så skönt!

Så bra att allt ser bra ut med bebisarna i magen ni som haft kontroll nyligen.

Min har legat med huvudet ner ett tag men könner verkligen honom mycket lååååångt ner så han är.nog ruckbar fortfarande. V.35+2 idag så kag har ju tid kvar men har ändå börjat packa bb-väskan. Man vet ju aldrig!

• Swinka
    BFoktober2017 skrev 2017-09-21 13:50:13 följande:

Swinka: va skönt att det löste sig, och att du ändå känns lite bekväm med att födda vaginalt. Hade du barn sen innan? Det är ju en häftig känsla att födda vaginalt, att så fort bebis kommit ut så släpper all smärta :) lycka till med allt

Glad81: beklagar sorgen, usch så tråkig så här nära. Men skönt att det ändå verka lugnt o fint.

Är glad att jag inte ha så mycket sammandragningar, för det är lite obekvämt när man bli som sten. Kram på dig

FiaW: jag tror oxå att du kommer få igenom sjukskrivningen :) håller tummarna.

Håller med er, att mage 2 är större. Det är min son som ligger där och när han föddes vägde han 4275g

Och mage 1 är dottern och vägde 3695g

Så det ska bli spännande att se vikt på trean, och kön såklart :)

Åh inatt när jag gick upp på toan, så kände jag mig så le på att vara gravid.. så trött på att vara en stor klump.

Idag går jag in i vecka 36, SF måttet va 34 cm vikt 78,4kg så det en viktuppgång på 1,4 sen förra besöket för 2-3 veckor sen.

Första barnet så vet inte vad jag har att vänta mig riktigt haha är mest rädd att inte palla med smärtan. Är ju dock egentligen inte jättepepp på.kejsarsnitt heller då det kommer med sina nackdelar men ut ska han ju på.nåt vis så

Skönt att du inte har så mkt sammandragningar men förstår att du är trött på att könna dig som en stor klump. Relaterar haha men inom 1 månad-ish är det klart!
  • Swinka
    erijon skrev 2017-09-21 16:59:00 följande:

Puh!

Ctg registrerade regelbundna sammandragningar som var riktigt starka mot innan, på skärmen visades mellan 60 och 70 nen var ca 15-20 min mellan. Allt med bebis verka bra! Toppen.

Tappen var helt mjuk, två cm lång och öppen en cm. En hinnsvepning gjordes och kor efter lossnade delar av slemproppen. Har FRUKTANSVÄRT ont nu.. ligger i soffan fast läkaren bad mig Gå, gå i trappor, duscha, röra mig osv. Är inte tuff nu. Värker ner ända under knäna, så ont gör det. Gaah! Vad har jag gett mig in på? Haha

Det ör bestämt att jag ska vara gravid som mest 10 dagar till, så slipper jag gå över tiden. Kommer fp höra svepningar med två dagars mellanrum ända fram till BF. P vägen ska tillvägagångssätt för igångsättning tas, eller lägga In tid för planerat snitt (men vill försöka föda vaginalt).

Har ny svepning på förlossningen på lördag kl 11 om denna inte funkade! Shit vad jag och min kille ör spända nu..

Tänk om det drar igång när sonen är i skolan och sambons son ska lämnas hit från mamma ..? Han vill hellre ha barnvakt än att han stannar då hon har förmågan att lite ta åt sig äran (kommer antagligen kräva att han stannar hela veckan och veckan efter då så vi inte får hit honom under bebisens första dagar. ). Får panik. Panik. Panik. Men inorgon efter 16 kan vi få åka in och föda :D

Usch under skrivande stund tror jag bestämt att jag fått min första VÄRK. Fy fasen! Smärta

Åh vad spännande!! Lycka till
  • Swinka
    BFoktober2017 skrev 2017-09-21 15:19:25 följande:

Nä ont gör det ju såklart. tänk jag är inne på tredje förlossning. Och alla är ju olika. Även om min första va jobbig o andra mycket lättare, så kan det ju gå hur smidigt som helst för dig.

Har ni pratat något om smärtlindring?

Ja vi får ser det så, att inom någon månad så har vi dom i famnen..

Ja precis! Folk gör ju om det jag sa typ ge mig allt ni kan och ge mig mkt gällande smärtlindring haha
  • Swinka
    BFoktober2017 skrev 2017-09-22 12:17:11 följande:

Känns ju som att man blir lite lurad när det avtar Erijon. Hoppas det sätter igång snart :)

Idag tvättar jag upp bebis kläderna.

Sen började jag tänka på BB-väskan. Vad ska jag packa i den??? Minns inte!! Jo såklart kläder till oss, men behöver man packa ner blöjor o vårtservetter??

Amningsilägg får man inte på BB va?

Känns som jag börjar bli senil på riktigt.

Blev så le på min man häromdagen.. han tycker bara jag tjatar om allt som ska köpas.. vore ju skönt att ha det hemma tycker jag.. men nu skiter jag i att, kommer inte ta upp det igen.. så han ju åka o fixa allt sen när ungen är född..

slängde ur sig en onödig kommentar så det nästan rök ur öronen på mig. Att, ja du ska väl ha med dig vagnen till BB och även skötbordet...

vi har inte så mycket kvar att handla, det är madrass till sängen, skötbädd..lakan o lite småfix!

Han menar på att det är ju en hel månad kvar.. Jaja.. han har inte varit så dom andra gångerna.. vet inte om är orolig att det ska hända något och därför inte vill köpa på sig.

Men iaf så är det upp till han nu!!

Åh karlar. Du gör rätt i som släpper det nu och sen får han flänga runt själv och handla medan du bebismyser
  • Swinka

Heja Erijon! Snart så

Förstår vagnfrustrationen musetti, vi beställde vår.emmaökunga i början på juni. Den kom fram transportskadad i juli så nu väntar vi leverans som skulle kommit i veckan men nu säger de nästa vecka så vi får väl se....

Imorgon ska jag ha en babyshower. Min fd. Bff påbörjade projektet men iom att hon sen fick fnatt och dumpa mig så blev allt lite tokigt och hag fick bli lite delaktig, därför vet jag. Tycker det är ett jättefint initiativ med tanke på.hur asocial jag har varit under graviditeten. Har verkligen behövt egentid dels att mentalt förbereda mig men också pga att det varit lite turer fram och tillbaka med gravidbesvär. Sen är jag sån sen några år, i stort behov av egentid och ibland flera veckor i sträck utan att vilja träffa någon. Det kommer inte vara nåt stort ståhej utan mest bara ett mysigt tillfälle att träffa vänner innan bebis kommer så ser ändå fram emot det.

• Swinka

Litenblomma - Kalmar län - Bf 2 Oktober

Erijon - Bf 2 Oktober

Jösses - Bf 8 Oktober

Trolltrio - Värmlands län - Bf 10 Oktober

Solglimt - Södermanlands län - Bf 11 Oktober

Glad81 - Västra Götalands län - Bf 12 Oktober

Lillafindus - Bf 13 Oktober

FiaW - Skåne län - Bf 16 Oktober

Musetti - Paris, bf 17 alt 24 Oktober

Euphoria85 - Skåne län - Bf 17 Oktober

Linnnn - Östergötlands län - Bf 20 Oktober

Swinka - Stockholms län - Bf 23 Oktober

Eilahtan89 - Västmanlands län - Bf 23 Oktober

BFoktober2017 - Kalmar län - Bf 25 Oktober

Shima321 - Bf 31 Oktober

Kan inte ni som fött fylla på vid era namn när faktiskt BF var? ( typ bf 2 okt, född 18 spetember eller så. )

Det händer ju så mkt nu!

Heja er som är på förlossningen nu!

Hade min babyshower igår och det var så mysigt. Alla hade skrivit jättefina brev till.mig och.jag vart totalt kärleksbombad. Behövs nu när man känner sig tung tråkig och trött.

Har även lyckats lura till mig en plats som hårmodell på torsdag vilket jag verkligen behöver men inte vill.betala för när.vi ska köpa babyskydd i veckan.

V.37 imorgon men känner ingenting längre. Nu när jag är sjukskriven har allt vad förvärkar heter avtagit. Tur det då det är för tidigt än, men ja...nu längtar jag efter bebisen!

• Swinka

Ååh grattis till bebisen! Så härligt att de små.börjar ploppa ut nu

BFoktober2017 skrev 2017-09-26 09:35:54 följande:

Hur lyckas man med det? Betyder det att dom får fria händer på ditt hår.

Jag skulle verkligen oxå behöva gå, men har fått prioterna andra saker istället. Har hur mycket utgifter som helst nu känns det som.. laga bil, barnen ska på kalas, medlemsavgift + dräkt avgift som måste köpas, ev nya skridskor till barnen.. ibland är livet underbart,

Det är säkert för att du vilar mera nu, så mysigt med babyshower

Ja det är ju massa utgifter och från nästa månad får jag ju bara sjukersättning o därefter FP så jag försöker hushålla så gott det går!

Just den här gången var det en superduktig frisör.min vän går till som la ut på facebook att han sökte hårmodeller. Jag skickade en bild på mitt hår och han föreslog en toppklippning och fräscha upp min färg, sen kan jag tacka ja eller nej till det men det var precis det jag ville ha.

jag är med på wellas hårmodell sida också där de brukar lägga upp när de söker modeller och villen klipp och färg det gäller så kan man anmäla sig till det man tycker låter bra. Då är det oftast elever som gör under handledning men ibland även färdiga frisörer som behöver någon att visa på.

Anmäl dig, de brular söka folk från hela landet
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017