Inlägg från: Marrebj |Visa alla inlägg
  • Marrebj

Gravid Bf Oktober 2017

Linnnn skrev 2017-09-20 07:26:36 följande:

Inatt när jag låg och vred mig började jag trots allt noja lite över bebis storlek. Får man aldrig göra tul om magen är stor, eller skulle det vara om den plötsligt växte mycket eller t ex vid diabetes? Hur tänker du Trolltrio som också har ett stort sf-mått? Mitt andra barn föddes på bf och vägde då 4,4 kg. Jag är inte så sugen på att gå över tiden och riskera att föda en bebis på närmare 5 kg...

Dom gjorde ett TUL på mig för magen tvärväxte jätte mkt . Har också lite högre SF mått , 36.5 låg jag förra veckan . samt diabetesprov.

Inatt åkte vi in till förlossningen då jag hade så otroligt ont att jag trodde jag skulle dö kändes de som . Visade sig vara kraftig urinvägsinfektion som kan ge smärtor på samma ställen som förlossnings smärtor enligt dom . Allt såg bra ut å han är inte påväg ut. Men skönt få lite starkare värktabletter och få sova samt medicinera mot urinvägsinfektion . :)

Inte haft uv nån gång, men har aldrig gjort ont kissa så därför jag blev så chockad .
  • Marrebj
    Linnnn skrev 2017-09-20 13:32:18 följande:

Vad bra att ni åkte in så att du fick hjälp! Tack och lov för medicin

Vilken vecka är du i? Minns jag rätt hade jag ett sf-mått på 35 cm i v 34+2 och nytt bm-besök nästa vecka. Tror ändå att jag ska fråga då och inte bara skratta åt min stora mage.

Jag är i vecka 35+5. Ja kolla för jag ligger över även om den börja räta till sig . bättre kolla för mkt än för lite . Kan ju finnas för mkt fostervatten där av anledningen man ligger högre eller diabetes eller stort barn . Jag hade dock inge av de . Bara han som ligger på sånt sätt att min kurva blir hög
  • Marrebj

Tror också fiaw du kommer få sjukskrivning . Dom flesta har nog väldiga besvär nu i slutet känns de som så dom är nog vana . Är de en läkare hos själva bm mottagningen ? :)

• Marrebj

Någon mer som har problem med sömnen ? Jag har åkt på en förkyldning , inte jätte farlig men täpp i näsan mest. Dock sömnen är ju obefintlig .. vaknar till och från fram tills jag ger upp klockan halv 4 . Somnar runt 12 tiden på natten så. Just nu känns de lugnt om en bebis skulle ligga och skrika för man sover ju ändå inte hehe .

Igår kom även bärselen , babynestet och babyvakten . Nöjd med babynestet och babyvakten som vi provade.

I veckan ska vi installera in bilbarnstolen så är de klart . Har också insett de är svårt packa BB väskan . Enda mjukis byxorna jag kan ha använder jag och jeans vill jag inte heller ta med mig. Kan packa bh , bindor och eventuellt tandborste och tandkräm , funderar på köpa nytt så de finns i väskan samt hemma . Men resten blir tufft att packa . Ja trosor går ju. Pratade med en vän som inte har barn men hon är väldigt ordning å reda , hon tyckte jag skulle packa de som går till lillemann och resten skriva en lista så den dagen de blir dags åka kan jag kolla listan eller sambon så får man packa då . Smart för antar man kommer ha så ont att man inte riktigt är i fokus till att packa hehe .

Nu har jag gått från att ha lite panik över en bebis till att längta. Han får jätte gärna komma nästa helg nu men de lär ju inte ske suck .

Hoppas de gått bra för dig erijo å du fått din lilla bebbe :) å alla andra som ska ha nu. :)

• Marrebj

Ingen babyshowerr här heller , men var tydlig med att jag inte ville ha någon. Tycker de är amerikansk . Tycker de är jobbigt man inte kan käka iprem , fått öroninflammation också .. när de har varit på g har jag alltid ätit iprem så de har hjälpt .. blir nog apokteket å köpa nässprey . Sambon har nån special men har för mig den får inte gravida ta suck

• Marrebj
    Lillafindus skrev 2017-09-23 13:29:52 följande:

Hur är ni andra preggosar såhär i slutet av graviditeten?

Vill ni ha besök av familj och vänner?

Eller vill ni vara ifred och liksom vila och boa inför bebisens ankomst?

Jag har under den senaste tiden börjat känna att jag inte längre orkar vara social och ta emot besökare, (tål att tilläggas att vi precis flyttat till hus). Jag är trött och vill hinna med att fixa det sista inför lillasysters ankomst.

Sen är jag en person som behöver vara ensam ibland, har alltid varit det.

Familjen känner jag lugnt , bor granne med sambons föräldrar och har väldigt bra relation . Lika så hans mormor och morfar . Men vänner orkar jag inte . Vill kunna gå undan å vila när jag vill så därför stänger jag in mig mest och är antisocial hehe
  • Marrebj

Ursch vilken kväll igår och natt inatt . Inte räcker de att man ligger förkyld och hostar hela natten , men så har man ont i nedre delen av ryggen å magen , mensvärk lr hur man ska kalla de . Eftersom de är första så vet man ingenting . Kanske vill lillemann titta ut snart . Jag hoppas ju på de för att ha så här nu är inge roligt .. känner man bli irriterad på sambon som snarkar gott å får sova haha , inte hans fel .

Har försökt luska ut med en vän som fick barn nyss hur de startade för henne . Men alla är ju olika . Maxar alvedon mängden nu hela tiden känns det som . Visst gör ju förkyldningen mycket att man känner sig liten och ynklig , även öroninflammationen där båda trumhinnorna sprack igår natt å UVI . Som jag sa till sambon jag brukar bita ihop i de mesta men nu är de för mycket . Han har feber och är också förkyld så vi har sjukstuga just nu. Han får ju även ta hand om hästarna på gården de jag inte klarar av så han får inte heller vila riktigt .

Nä bara starta min serie nu som är standard denna tiden på dygnet haha

• Marrebj
    Trolltrio skrev 2017-09-25 05:34:09 följande:

Hur vet man om det är förvärkar eller äkta vara?? Vaknade halv tre, dvs för tre timmar sedan, men de har varken blivit värre eller bättre. Alvedon, dusch och vetekudde gör ingen skillnad. 5-8min mellan, och det gör ont. Står ut, men får flåsa på rejält.

När jag har förvärkar å så jag lärt mig är att förvärkar är ihållande , dom kommer inte och går . Och riktiga låter som du beskriver . Ring å rådfråga förlossningen tycker jag . Förvärkar ska också bli bättre av dusch eller alvedon osv . Å väck maken . Alltid bättre tycker jag med någon som finns där å kanske masserar när man har så ont . Håller tummarna :)
  • Marrebj

Litenblomma - Kalmar län - son 18/9 - Bf 2 Oktober

Erijon - Bf 2 Oktober

Jösses - Bf 8 Oktober

Trolltrio - Värmlands län - Bf 10 Oktober

Solglimt - Södermanlands län - Bf 11 Oktober

Glad81 - Västra Götalands län - Bf 12 Oktober

Lillafindus - Bf 13 Oktober

FiaW - Skåne län - Bf 16 Oktober

Musetti - Paris, bf 17 alt 24 Oktober

Euphoria85 - Skåne län - Bf 17 Oktober

Linnnn - Östergötlands län - Bf 20 Oktober