Inlägg från: Linnnn |Visa alla inlägg
  • Linnnn

Gravid Bf Oktober 2017

Musetti skrev 2017-10-17 16:45:11 följande:

Vi är på förlossningen! Blev inskriven redan igår eftermiddag för observation då de sett att bebisen inte klarar sammandragningarna så bra. Fick tillbringa natten på sjukhuset.

Smärtsamma värkar var 5 minut två nätter i rad men de har glesat ut sig så nu ska jag få värkstimulerande dropp. Slemmisen kom ut av sig själv i förmiddags men fosterhinnan petade de hål på.

Nu öppen 4 cm och de la epidural för en timme sen. Hoppas hon kommer i kväll! Punktlig oxå, BF idag! :)

Lycka till!!
  • Linnnn
    Lillafindus skrev 2017-10-17 14:14:45 följande:

Håller på att bli tokig här hemma.

4 dagar över tiden (jag vet det är inte många dagar) men jag har liksom ställt in mig på att inte gå över mer än vad jag gjorde med 1an (gick över 4 dagar)..

Men nu är jag här och varenda sekund känns som en hel ny graviditet.

Har sammandragningar hela tiden, spelar ingen roll om jag vilar eller är igång. Endel känns lite men andra ingenting.

De som känns är väl ungefär som mensvärk och det trycker hur mycket som helst neråt.

Men det händer ingenting, håller på att gå i taket här hemma!!

När varje dag känns oändlig är 4 dagar ganska mycket. Inte blir det lättare om du har sammandragningar hela tiden heller. Håller tummarna för att det sätter igång!
  • Linnnn

Men din stackare! Hur länge ska du behöva stå ut Marrebj? Du kanske kan prova att ringa din bm imorgon om hon skulle kunna vara bättre?

• Linnnn

Åh vad härligt Musetti! Stort grattis! Så det blev 16 min efter beräknat datum

• Linnnn
    Lillafindus skrev 2017-10-17 23:08:42 följande:

Jag tror inte att det är någon fara för bebisen, du har ju en massa "extra resurser" till den i din kropp.

I början av en graviditet så är det ju många som knappt inte får behålla något i flera flera veckor.

Däremot är det ju bra om du får i dig något, så du kan samla energi till förlossningen, så allt du kan få i dig och behålla iallafall några timmar gör ju nytta!

Kämpa på.

Ja, jag har ju erfarenhet av att kräkas i början... Vet att en av läkarna sa att bara jag får behålla maten en stund, typ 30 min, så hinner kroppen ta upp en del energi. Jag tror inte heller att det är någon fara för bebisen, det är du som får det väldigt jobbigt.
  • Linnnn

Igår åkte vi 20 mil för att köpa en ny bil 2 dagar innan bf. Hade ju inte haft några känningar att det skulle vara på gång, så tänkte att det borde vara lugnt. I bilen på vägen hem kommer det några sammandragningar som gör ont och jag börjar fundera på om kanske bebisen kände på sig att det viktigaste på att-göra-listan var klart nu... När vi är hemma lägger jag mig för att vila och klocka värkar. Efter 4 st som kommer med 10 min mellanrum ringer jag fl och undrar när jag bör komma in. Ringer barnvakt strax efter och sen åker vi. Inskrivna kl 23 och då är jag öppen 3-4 cm. Tidigare gånger har jag kommit in fullt öppen, så det här är både nytt och enligt plan. Efter en stund går vattnet och värkarna tar i mer. Mannen undrar varför jag ser så glad ut och jag försöker förklara att det är overkligt att det kan göra så ont och att jag inte kan göra annat än skratta. Försöker hålla emot krystimpulserna, men det går förstås inte även fast jag flåsar och efter 2 krystvärkar är han ute. Så ont under krystningen och sen är smärtan bara borta. Kl 00.18 är stora, lilla killen född.

Har mått oförskämt bra efteråt (vågar knappt skriva det för då kommer väl mjölkstockning eller uvi som ett brev på posten...) och blött lite och inte haft ont. Inga eftervärkar heller.

Däremot var det fullt på BB och vi blev kvar på förlossningen hela tiden (som också blev full förstås). Där var det svårt att sova och jag längtade därifrån. Slutade med att vi valde tidig hemgång då det inte kändes som att personalen hade tid och det var oklart när vi ev skulle få plats på BB.

• Linnnn
    BFoktober2017 skrev 2017-10-19 22:34:49 följande:

Så fort det gick, men så skönt att allt gick bra.

Känns ju sådär att det är dåligt med plats.. när åkte ni hem? Man vill ju återhämta sig lite.

Ja, trots att det måste ha varit mycket att göra märktes det inte av under själva förlossningen. Hade också en fin bm som lyssnade på mig och jag kände att jag fick bestämma. Jag var lugn och avslappnad hela tiden fram till krystningen och kände inte att jag behövde någon smärtlindring eller hjälp. Min man var så fin under hela tiden.

Konstigt att det är sån platsbrist under hösten. Rent fysiskt mår jag jag väldigt bra. Är inte ens öm trots att krystandet gjorde sjukt ont, men längtar efter att få sova. Mysigt att komma hem till syskonen, men också mindre möjlighet att vila förstås. Tog väldigt lång tid innan läkaren hade tid att komma, så vi åkte nog vid 15-tiden.
  • Linnnn

Heja till er som är kvar! Trodde att jag skulle vara en av de sista som fick barn, men så blev det inte. Tur det när han vägde 4,4 kg bf -1

• Linnnn
    Marrebj skrev 2017-10-21 12:33:07 följande:

Haha alla tror man blir sist :) övertid nu för min del . Man kanske ska ut å springa trots smärtor å foglossningar och allt så kanske man sätter igång ungen haha.

Mår du bättre nu? Ja, vi hade ju bf samma dag. Tycker verkligen det är din tur nu!
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017