Inlägg från: Linnnn |Visa alla inlägg
  • Linnnn

Gravid Bf Oktober 2017

LitenBlomma skrev 2017-08-22 07:01:59 följande:

De skickar 2 ambulanser så det ska nog gå bra. En som kommer först och en med en bm i.

Åh vad jag önskar att jag var lika cool! Och att mannen var det Det är iof tack vare honom som båda barnen åtminstone är födda på sjukhus och inte hemma... Jag ska försöka tänka att det i värsta fall finns ambulans och startar det nattetid fick jag ju också smart tips härifrån att man faktiskt kan ta med de äldre barnen till sjukhuset så länge.
  • Linnnn

Tack för klädtips BFoktober2017! Jag kanske får ta en sväng förbi gina tricot. Särskilt mittenbilden tyckte jag såg fin ut. Jag har också känt att jag vill se någorlunda fin ut, men nu efter sommaren är det som att alla bara ser magen ändå. Känns som att jag snart bara kommer att få ge upp då nästan inget passar och det känns så onödigt att köpa på sig massa på slutet. Men jag ska hålla två föredrag på kongressen och då vill jag gärna ha något nytt. En av föreläsningarna är tillsammans med en kvinna som är 150 cm lång. Gissa om jag som är 25 cm längre och väldigt gravid känner mig klumpig i jämförelse...

• Linnnn
    Trolltrio skrev 2017-08-24 15:20:12 följande:

Stor mage... V33+2, sf mått 36. Var ska detta sluta?! fogarna bråkar och kryckorna är mina bästa vänner. Nattsömnen är inget vidare här heller, svårt att vända mig i sängen och kissar varannan timme. Tur det närmar sig slutet!

Vecka 31+5 sf-mått 33. Vi får se om jag kommer ikapp
  • Linnnn

Igår var jag på gina tricot och köpte tunikan (fast i annat tyg än på bilden ovan). Fin! Dessutom hittade jag ett par jeans på hm med mudd som gick flera cm över naveln, så jag hoppas de ska räcka resten av graviditeten. Att vika ner mudden funkar inte för antingen bara knölar den sig eller så halkar byxorna ner.

Jag förstår att det blir extra jobbigt att brösten ändrar sig när du tidigare gjort en operation Bfoktober2017. Det finns ju fortfarande hopp om att det ska gå tillbaka efter förlossning och amning. Mycket gör ju trots allt det. Jag tycker också att det känns lite deppigt att jag kommer att få degmage osv igen eftersom jag tyckte det tog flera år efter barn nummer två innan den såg ok ut.

• Linnnn
    BFoktober2017 skrev 2017-08-24 04:45:11 följande:

En sak som ska bli skönt med att jobba sista dagen idag är att slippa känna stressen av att man måste upp tidigt..

har varit vaken sen strax innan 4, börjar jobba 6:45..

Kommer kunna sova sen på dagarna dom gånger jag vaknar tidigt o inte kan somna om..

hur sover ni? Bra? Dåligt?

Nu är det färdigjobbat! Vad härligt

Jag har sovit sämre i några dagar och då är det just att jag vaknar vid 4-5 och inte kan somna om. Skönt att kunna ta siesta på dagarna. Jag får lite panik vid tanken att bebisen skulle titta ut före bf och jag inte får vara hemma och vila ett tag innan ankomst
  • Linnnn

En sak som inte är rolig när man har onda värkar är att sitta i en bil. Jag skulle nog välja närmaste sjukhus om det redan gjorde rejält ont hemma FiaW, men är värkarna hanterbara eller att ni får åka in t ex för att vattnet går kanske det andra sjukhuset är ett alternativ.

• Linnnn
    LitenBlomma skrev 2017-08-25 08:05:36 följande:

Vad skönt!! Jag jobbar 3 veckor till men som det känns nu vet jag inte om det kommer att gå. Känner mig helt urlakad och matt i kroppen på jobbet. Efteråt har jag så ont så jag bara ligger i soffan och är trött, tröttare, tröttast. Vart går gränsen liksom...

På måndag är det Bm besök för v36. Sista hoppas jag.

Jag har minst 5 och kanske 6 veckor kvar att jobba, så har inte börjat räkna ner än. Just nu jobbar jag dessutom heltid, så känns inte som att jag hinner med så mycket mer än jobb. Mannen sköter det mesta hemma inkl alla lämningar och hämtingar.

Kanske att du ska försöka sluta tidigare än v 39? Kan du bli deltidssjukskriven? Jag tänker att vi förtjänar lite lugn och ro innan bebis kommer!
  • Linnnn
    Marrebj skrev 2017-08-25 08:22:34 följande:

Vecka 33 idag å så jäkla spyless nu ... ont konstant , man kan knappt ut å gå för både foglossning å sammandragningar . Å nu senaste mornarna så läcker man när man nyser eller hostar . Vi har ca 50 minuter till förlossningen å de är inte den bästa vägen.

Hur avlastar man ryggen ? Det enda som funkar är ligga ner men lite svårt när man har främmande eller är borta hehe

Jag hoppas bara sambon har ledig vecka från jobbet när de är dags . Han ligger ute varannan vecka med lastbilen . Han kommer dom sista veckorna hålla sig i närheten så han hinner hem fort om lillemann skulle välja titta ut tidigare .

Idag är en dålig dag å man känner sig som värsta gnäll kärringen . Men fy fasiken vad less man är .

Klart att du måste få gnälla av dig! Det är inte alltid så kul att vara gravid....

Jag tycker att det enda som hjälper mot ryggont är att träna ryggen, men det kanske det inte är läge för för dig..?
  • Linnnn

Vad skönt att du ska vara ledig nu Litenblomma! I måndags när jag kände mig som ett vrak efter jobbet tänkte jag också på möjligheten att sjukskriva mig en vecka innan jag tänkt gå på ledighet. Alldeles för mycket att göra på jobbet just nu och jag avskyr att behöva stressa när jag är gravid

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017