Inlägg från: Linnnn |Visa alla inlägg
  • Linnnn

Gravid Bf Oktober 2017

Inatt drömde jag att jag gjorde ul på mig själv för att titta efter bröstcancer, men istället simmade bebisen omkring uppe vid brösten... Kanske det börjar kännas lite trångt

I helgen har min syrra varit på besök och tagit med tre flyttkartonger med bebisgrejer. Yngsta dottern som aldrig lekt med dockor förut lånade babysitter, badbalja, bebiskläder och bytte blöja på en av dockorna.

• Linnnn
    Musetti skrev 2017-08-14 11:04:43 följande:

Min BM kraver att jag tar 5 (!) olika kosttillskott varje dag: gravidvitaminer, jarn, folsyra (ja, fortfarande), en grej for battre cirkulation (Daflon - love it) och magnesium. Men sa ater jag iofs inte rott kott (ko, gris eller lamm).

Pa onsdag ska vi fa besoka forlossningsavdelningen pa vart sjukhus - spannande! 

Oj! Innan jag blev gravid åt jag i princip inte rött kött heller, men nu äter jag mer, i huvudsak pga järnvärdet, men också för att jag blir mer sugen. Jag antar att de har andra rekommendationer i Frankrike Jag har fått för mig att forskningsläget kring vitamintillskott är lite oklart, så jag trodde inte att bm gav råd.

Spännande med förlossningsbesök! Jag tänker att jag iaf ska kolla var förlossningen ligger ifall det blir bråttom när det är dags.
  • Linnnn

Ja, det syns verkligen att magen växt LitenBlomma!

Jag hoppas inte att min mage gör några skutt då den redan är så stor. Fler på jobbet som ska ha barn några veckor efter mig och min mage är utan konkurrens störst. Fast jag kommer väl att få den största bebisen också...

• Linnnn
    Marrebj skrev 2017-08-15 19:20:31 följande:

Äsch , alla är vi olika . De är svårt men njut av magen å ignorera hur dom andras ser ut . Min mage är också stor samt jag är liten så den har liksom växt även på sidorna . Våran pojk är lite rund å Go enligt bm men inte större för de . Så var lugn de är inte säkert du får en stor bebis . Kram

Tack! Det är inte så mycket jag som jämför utan de icke gravida kollegorna som kommer med dagliga kommentarer. Jag har svårt att tro att det skulle bli annat än en stor bebis, men jag är inte särskilt orolig över det. Det har ju funkat förut
  • Linnnn
    Euphoria85 skrev 2017-08-16 10:24:07 följande:

Skrev givetvis fel ..

Bebis ligger till höger i magen på mig inte till vänster

Men du födde vaginalt förra gången, bara att det blev konstigt pga det var så tidigt och det var två? Eller kejsarsnitt?
  • Linnnn

Här är endast partner och ev syskon välkomna på BB, så övriga får vänta

• Linnnn

Så var det också när jag fick de andra barnen och då var det en del som rullade ut bebisarna utanför BB till väntande släkt och vänner, men jag tror att övriga får vänta tills vi är hemma igen.

• Linnnn

Helt plötsligt har alla mina gravidbyxor blivit för små och då menar jag inte över rumpan och låren utan över magen. De med kort mudd är lönlöst att försöka använda och de med lång mudd når plötsligt bara upp till naveln ungefär vilket gör att mudden hela tiden hasar ner och knölar sig. Är det någon annan som har samma problem? Vad gör man? Någon med stor mage som hittat byxor som funkar? Fattar inte alls hur man gör när man väntar tvillingar... Jag är ganska lång så jag antar att det bidrar i kombination med stor mage, men det är ju två månader kvar då jag behöver ha byxor!

• Linnnn

Vad skönt att höra Marrebj!

Ja, det finns ju länder där partnern inte är med men också länder där man bjuder in en stor del av familjen till förlossningen. Klart att vi är typiskt svenska

Fin mage Swinka! Det låter som att du har det lite tufft.

Jag tycker att jag mått oförskämt bra hela sommaren, men nu börjar det kännas lite tungt. Egentligen har jag inte några direkta krämpor bara att jag är osmidig och stor. Förut tyckte jag om kroppen, men nu är magen så stor att den är i vägen och alla kläder är trånga och obekväma.

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017