Gravid Bf Oktober 2017
Hallå tjejer! Ursäkta väldigt sent inhopp och hoppas det är okej. Är gravid i v. 37+6 med andra barnet, var hos bm idag och vi undersökte samt försökte med hinnsvepning vilket inte gick då kotten inte är fixerad och sitter väldigt högt upp. Min bm sa dock att jag är öppen för ett finger, undersökningen var inte obehaglig alls eller så och hon påtalade efteråt för mig att om något händer efter det här så är det inte för att hon varit där och rotat. Jag kom hem, inget blod eller något tecken på någonting. Gick och la mig och fick märkliga molvärkar. Vaknade ca en timme senare, fortfarande svaga molvärkar. Efter ett tag så kände jag blodlukt och när jag torkade mig så kommer det rosa-röda blodblandad flytning, ser nästan ut som slemproppen som släppte för mig samma kväll som jag fick värkar med första barnet. Jag vill inte hoppas helt i onödan, vad är oddsen att något faktiskt är på gång och inte bara blödning efter undersökningen? Tog trots allt timmar innan dess att det kom något blod och det fanns inte minsta lilla spår av blod på handsken, verkar inte riktigt som att hon ens kom åt. Vad tror ni tjejer? Lugna mina nerver!!!