Inlägg från: BFoktober2017 |Visa alla inlägg
  • BFoktober2017

Gravid Bf Oktober 2017

Sarasvarar skrev 2017-03-10 15:24:58 följande:

Jag vill också vara sjukskriven. Klarar inte av att jobba på grund av en kombination av illamående, trötthet, yrsel och utmattning. Men det känns som att det aldrig skulle kunna gå igenom. Jag har dessutom inte ett fysiskt påfrestande jobb. Hur gjorde du för att bli sjukskriven?

Jag kan inte jobba mer, gråter på mina raster för att jag är så otroligt utmattad. Har redan varit hemma en vecka men då sjukanmälde jag mig bara.

Hade sån sjuk tur när jag var där. Just den dagen så va läkaren där ( brukar väl komma kanske 1 gång i veckan eller var fjortonde dag) nä men jag sa till min bm att jag ville ha hjälp med ett sjukintyg för att jag pallar inte att jobba än. Kräks vissa dagar oxå. Så hon smet in till läkaren o så fick jag ett på 1 vecka till.

Men gå annars till VC, överdriv om det skulle behövas.

Fast jag skulle inte palla av att sitta framför en dator tex en hel dag. Jag bara ligger i soffan, äter o gråter en skvätt ibland för jag vill bara bli bättre.

Lycka till.. lider verkligen med dig
  • BFoktober2017
    Ejin skrev 2017-03-11 16:16:08 följande:

Torsdag fredag har jag mått lite bättre på faktiskt. Men idag bakslag igen. Har mått uselt hela dagen. Är så less på att må dåligt nu alltså... går in i v 10 på måndag så hoppas till Gud att de värsta snart är över.

Håller med! Usch det är fruktansvärt.. vill bara bli människa igen. Åh du är redan i v 10, har 3-4 veckor dit.

Men har du tagit några prover? Funderar på om jag har någon brist på något.. har lixom värk i kroppen plus illamåendet.. känns som jag är sjuk. Äh fy lider med dig o med mig själv
  • BFoktober2017
    Linnnn skrev 2017-03-21 17:13:24 följande:

När berättar ni?

Om jag kunde välja hade jag bara berättat om graviditeten för närmaste familjen innan kub, men eftersom jag är sjukskriven vet nu både arbetskamrater och de andra barnens lärare och kompisar vad som är på gång... När kommer ni/har ni berättat?

Jag har gjort precis som du. Eftersom jag är inne på min tredje vecka hemma, så valde vi att berätta för barnen. Dom kunde inte helt hålla det hemligt hihi.. men men det gör inget. Har berättat för dom på jobbet o chefen. Min mamma och en del kompisar. Har ff inte berättat för mina syskon än.. men ska göra det snart oxå när tillfälle ges.

Hade oxå såklart velat väntat, men känns som att jag varit gravid i en evighet. Sen är jag kanska öppen och tycker inte det gör något om andra vet. Fast jag känner lite oro nu, då jag helt plötsligt mår bättre. Känner ju ff av illamåendet, men inte alls på samma sätt som innan. Behöver inte spy. Men kissar nu lika mycket som i början o tröttheten finns där.

Hur länge är du sjukskriven? Tanken är att jag ska börja jobba på måndag. Men har på pappret tom den 9/4
  • BFoktober2017
    Linnnn skrev 2017-03-22 20:01:57 följande:

Är sjukskriven denna vecka och nästa, men har läkartid inbokad om jag behöver förlängning. Idag har jag varit lite piggare, så jag hoppas verkligen på att en vändning är på väg. Vilken vecka är du i?

Så skönt att du känner dig bättre, det gör jag med. Men ingen helt. Har en konstig känsla i kroppen, vill bara känna mig helt bra.

Och jag kan inte glädjas av barnet.. så himla konstigt.

Jag är i v 10 ( 9+1) så vad säger man egentligen om någon frågar, v 9 el 10?? Jag är beräknad till den 28/10

Vilken v är du?
  • BFoktober2017
    Linnnn skrev 2017-03-26 19:52:41 följande:

Inom vården brukar man säga t ex 9+1, men när folk frågar brukar man då säga v 10. De flesta är ju inte så petiga att de behöver veta exakt antal dagar. Har inte varit hos bm än, men har fått bf till 27 eller 28/10, dvs samma som du! Vi får väl göra en bf-lista här snart. Har tid för ul 19/4. Du då?

Jag kan inte heller påstå att jag glädjer mig än. Jag mår alldeles för dåligt och allt känns osäkert än. Jag kan inte heller påstå att jag ser fram emot resten av graviditeten för även om jag troligtvis kommer må bättre än nu kommer jag alltid ha minst en eller annan krämpa (svårt att sova, järnbrist, läckande bröst,...) och förlossning känns ganska läskigt och att börja om med sömnbrist och blöjor känns inte så lockande... Men jag tänker att jag har flera månader på mig att vänja mig vid tanken (om allt går vägen) och det känns säkert bättre när jag känner sparkar och varit på ul.

Ja men precis, känns som att den sista graviditeten kommer bli värst, och känner oxå att vad har vi gett oss in på. Har varit sjukt sugen att skaffa barn, tills jag blev det :/ men det kommer gå över. Tror att eftersom man mått skit i flera veckor har man bara tänkt på det.

Vi får stötta varandra i detta både nu o sen :)

Är ditt andra eller tredje? Detta blir ju mitt tredje.

Vi ska på ul 21/4, så det längtar jag efter.

V 10 känns ändå skönt att säga, som man har kommit en liten bit på vägen
  • BFoktober2017
    Linnnn skrev 2017-03-25 20:58:27 följande:

Jag kom mig äntligen för att ringa mvc i veckan och då blev det verkligen full fart. Tydligen borde jag redan varit på något gemensamt hälsosamtal, varit på inskrivning och fått tid för ul. Jag tog det betydligt coolare än bm, men skönt att få lite tider att förhålla sig till. Annars är det samma misär som vanligt, dvs jag tillbringar dagarna halvliggandes och orkar på sin höjd med att gå ett varv runt huset. Får dåligt samvete över att mannen får sköta allt och att jag knappt orkar vara trevlig mot barnen.

Styrkekramar till dig! Låter precis som mitt liv har varit dom senaste 3 veckorna. Men vad ska man göra när man mår skit. Skulle börjat jobba imorgon, men är hemma mån-tis och börjar på fredag kväll istället.
  • BFoktober2017
    Linnnn skrev 2017-03-26 21:48:42 följande:

Mitt tredje också. Jag har två tjejer sen innan. De kommer att hinna fylla 7 och 9 innan bebis kommer. Hur gamla är dina? Det är som att jag just nu bara minns allt det jobbiga och inget av det bra. Samtidigt är det så länge sen sist att jag undrar hur mycket jag överhuvudtaget minns...

Min dotter fyllde 7 i feb och sonen fyller 6 i nov. Jag är glad att jag mått så här nu med sista, annars hade jag nog inte skaffat fler hihi. Det är väl som du säger, man minns väl bara det dåliga. Vi får håller tummarna att det vänder för oss. Jag är glad att det känns bättre nu,för nästa vecka åker vi till Barcelona. Hade aldrig gått för 2 v sen.
  • BFoktober2017
    Jolly23 skrev 2017-03-28 11:38:00 följande:

Tack!! Det gick bra. Lågrisk med 1:20000 och 1:16000 . Såå oroligt skönt efter så mycket oro :)

Skönt att höra :)
  • BFoktober2017
    Plums24 skrev 2017-03-29 07:19:12 följande:

Grattis i efterskott :)

Jaa vi har tänkt att ta reda på kön. Sambon va lite tveksam men jag är för nyfiken. Vi ska på RUL 7:e juni så då får vi veta :) ni då?

Jag bokade även privat ultraljud så nu på lördag får vi se bebisen ! Är så förväntansfull och samtidigt jätte nervös!

Jaaa det är verkligen jätte olika. Knäppt egentligen!

Vi har berättar för familjen och jag för min bästa vän. Efter lördag när vi sett bebisen och att allt förhoppningsvis är bra med den så tänkte min sambo berätta för sin bästa vän :)

Ni då?

Jag har berättat för ganska många. Just för att jag har mättnad så dåligt o varit hemma i nästan 4 veckor. Men min har inte berättat för någon än.

Ringde du till en privat gyn o bokade in ett vul? Va sa du när du ringde? Alltså jag örn lite sugen på att veta att allt är ok där inne. För nu helt plötsligt har magen börjat synats. Så surt om man gå runt o är "skengravid" typ. I min allra första gradvitet som slutade i MF så hade den dött i v 8 men jag började inte blöda förens i v 14-15.

Vilken v är du i nu?
  • BFoktober2017
    Plums24 skrev 2017-03-29 17:13:57 följande:

Ha du berättat även på jobbet? Jag har inte berättat för chefen ännu men nu börjar det bli jobbigt. Kom hen idag med så ont i ryggen pga. Lyft och massa stående och gående osv. Jobbar på fritids så har inte en lugn stund alls.

Oh beklagar ditt missfall!

Jag är i vecka 10 och magen har börjar få lite putande redan men framför allt börjar den få en rundare form liksom. Tar kort varje vecka så det är kul att se förändringarna :) vilken vecka är du i?

Här i Stockholm är det bara att boka via privatklinik :) så gick in på en kliniks hemsida och bokade därigenom bara :)

Jag är oxå i v 10. Jo men jag kände att det va bättre att berätta så att både chefen o mina kollegor får mer förståelse varför jag varit hemma så länge.

Okej, få fundera hur jag ska göra!
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017