Gravid Bf Oktober 2017
Torsdag fredag har jag mått lite bättre på faktiskt. Men idag bakslag igen. Har mått uselt hela dagen. Är så less på att må dåligt nu alltså... går in i v 10 på måndag så hoppas till Gud att de värsta snart är över.
Torsdag fredag har jag mått lite bättre på faktiskt. Men idag bakslag igen. Har mått uselt hela dagen. Är så less på att må dåligt nu alltså... går in i v 10 på måndag så hoppas till Gud att de värsta snart är över.
Som att livet inte sög tillräckligt och jag redan mådde uselt så beställde vi hem Kina mat igår vilket resulterade i att jag antagligen blev matförgiftad... jag fick enorma magkramper o hulkade i toaletten flera gånger o mådde verkligen förjävligt. Så nu är min mage helt i uppror o jag är hemma sjuk för tredje gången detta året... de måste va as trötta på mej på jobbet redan....
Jag ska göra kub testet o har gjort vid min förra grav också. Har fått tid den 4 april så de är väldigt nervöst nu. Jag var hos bm igår o frågade om nipt om man får dåliga siffror men nej de erbjuds inte här så vill vi göra de måste vi betala själva. Blir nog en väldigt jobbig övervägning isåfall om vi antingen ska ta Fvp som är de som erbjuds och riskera den pyttelilla risken de innebär med MF eller om vi ska betala för nipt själva vilket är över 6000 kr. Hoppas till Gud kub ger bra siffror. Förra gången var siffrorna jätte bra iaf så vi slapp ta ställning.
Jag har gått in i v 11 nu och peppar peppar , jag mår lite bättre. Är inte alls så trött o illamåendet som verkligen har varit sjukt jobbigt än nu bara på kvällen lite sådär men hoppas de släpper snart där oxå. Magen har ju under flera veckor varit som en svullen ballong men de har lagt sig och ersatts av en lite bula på magen istället.... vi har berättar för typ alla. Magen putar ju redan o jag är ganska smal i normala fall så de går inte dölja. Kub den 4 april ... hoppas till Gud att allt ser bra ut där inne annars blir de jobbigt att förklara för alla...
Jag skulle visst aldrig ropat hej när de gäller mitt illamående för efter ett antal dagar av bra mående har de återkommit med full styrka... o då trots lergigan Comp. Får nog gå tillbaka till postafen igen... går in i v 12 nu på måndag så trodde de var över nu...
Denna dagen har ju verkligen sugit för mej iaf.... fick enorm magsmärta vid 8 tiden på morgonen. Alltså enorm de bara skar som en kniv i magen. Precis under naveln. Ringde 1177 men kön dit var 78 min lång helt sjukt. Efter en timmes väntetid ringde sambon 112 istället för smärtan var helt galen. Så de sa åk in till akuten. Väl där efter typ 4 timmars smärtor så givetvis när jag ligger där så avtar smärtorna. Varför är de alltid så. De tog prover men både blod o urin var bra så vi blev hemskickade och ombedda att återkomma om de blev värre igen. Enl läkaren så ansåg gynläkaren inte att de var ett gynekologiskt besvär iaf så nått ul gjorde de inte heller.... verkligen märkligt att man kan ha så enormt galet ont så länge o sen inget.... hoppas till Gud de inte återkommer.
Hej allihopa! Hoppas ni mår bra. Jag har mått fruktansvärt illa, men dom sista dagarna har det lättat. Är inte riktigt så illa längre. Är i vecka 12 (11+5) idag. Ska på kub på tisdag i Skövde. Är mitt första kub och jag är jättenervös. Försöker att inte tänka så mycket, men d funkar inge vidare. Hoppas verkligen att d blir bra siffror man får höra.
Är det någon som gjort kub och fått reda på könet? Är ju svårt att se så tidigt men tänkte att någon kanske fått reda på d?