Inlägg från: Jolly23 |Visa alla inlägg
  • Jolly23

Gravid Bf Oktober 2017

Jag var på vul igår. V 7+2 enligt ultraljudet. Allt såg bra ut, hjärtat slog. Lättnad! Däremot så hade jag en corpus luteum cysta på äggstocken. Fick en återbesökstid för att kolla så den inte har växt. Såklart blir jag superorolig som för allt som går "snett" vid en graviditet. Någon som vart med om detta eller vet något?

• Jolly23

Jag har väldigt uppblåst mage. Är gravid i v 10. Det syns ju tycker jag men jag hoppas andra bara tror att jag har blivit lite "tjock". Någon mer? Ska bli skönt att berätta om ett par veckor.

• Jolly23
    Noomi85 skrev 2017-03-03 07:52:13 följande:
    Känner igen det där! Är också i v 10 och jag har stora tröjor på mig för att jag själv tycker det syns så mycket och vissa byxor börjar redan kännas lite väl trånga...
    Ja jag brukar få knäppa upp jeansen på slutet av dagen. Känns ju sådär. Men det beror ju på något bra iallafall :)
  • Jolly23

Känns som att jag fått svamp, tror jag hade det i början också. Någon mer som haft? Är det farligt? Ska man söka hjälp eller kan man vänta och hopps att det går över av sig själv?

• Jolly23
    Ejin skrev 2017-03-06 14:34:39 följande:

Har varit på vul idag. Allt såg bra ut. Hjärtat slog och jag har gått 8 fulla veckor idag precis som jag trodde. Beräknad förlossning är 17 oktober vilket också råkar vara min egen födelsedag...

Min son på 3 år kom på min födelsedag, dessutom kom han 3,5 v tidigt . Lite häftigt :)
  • Jolly23

Har era symptom minskat? Mitt illamående var som bortblåst igår. Idag känns jag mindre uppsvälld i magen och brösten känns inte lika hårda/spända. Man blir ju orolig men jag läste att illamåendet brukar släppa i v 12. Jag går in i v11 imorgon.

• Jolly23
    crx skrev 2017-03-07 10:07:23 följande:
    Jag är i v 8 eller 10-11 (men minst 8a) och i onsdags samt lördags kände jag precis som du. Fick total panik! Mitt stackars psyke tål inte sådan oro, ringde till bm och gynakuten men samtliga sa att det bara är att vänta. HUR DÅ?!!!! Mår fortfarande illa och trött men verkar vara sämre varannan dag nu. Brösten är det som minskat i symtom mest :(

I morgon ska jag träffa bm på inskrivning o då får jag ta upp allt.

Finns tydligen "tysta veckor" och de kan uppkomma redan fr V8 men vanligast runt 10-12.

Kram!
    Usch, förstår precis!
    Har dock googlat runt lite och det är tydligen inte jätteovanligt med dessa "spökveckor" just den här perioden. Men klart man blir nojig. Åh vad skönt att du får träffa bm imorgon, återkom gärna med vad hon sa.
  • Jolly23

I vårt landsting så gör de ultraljud även om man väljer bort kubtestet. (Också i v 13). Vad kollar dom efter då? Någon som vet? Är det också fosterdiagnostik?

• Jolly23
    Malin 845 skrev 2017-03-16 10:10:19 följande:

Var precis på vul och fick se vårt pyre! En liten räka på 11 mm och som hade ett tickande hjärta :D bebisen rörde på sig mycket där inne med :) känns helt underbart!

Vad mysigt :) fick se min också härromdagen. Vilken vecka är du i?
  • Jolly23
    FiaW skrev 2017-03-17 01:27:15 följande:

Hur tänker ni runt KUB-testet? Jag fyller 39 i sommar och blir erbjuden testet. Vi har bestämt sen tidigare att vi vill göra det men om man skulle få en "dålig" siffra och bli erbjuden fostervattensprov, med 1% missfallsrisk, skulle ni gå vidare med det i så fall?

Det är ju så svårt att få tex en siffra som säger 1 på 50, det är ju fortfarande 49 barn som är friska då. Men samtidigt vill vi få veta.

Jag vet att det finns nåt som heter Nipt också, jag ska läsa på om hur exakt det är och vad det kostar att göra här. Skulle man få en låg siffra på KUBen kanske det är en möjlighet att gå vidare med ett Nipt då.

Skulle också gärna gå vidare med nipt isåfall. Tyvärr erbjuds inte detta i vårt landsting men kanske värt att betala isäfall. Sist jag gjorde kub så fick jag 1:2. 50/50. Gjorde fostervattenprov. Läste på mycket och verkade vara väldigt liten risk för missfall, speciellt nu för tiden när de använder ultraljud samtidigt som de sticker. Men sprutan dom tryckte in var inte trevlig och självklart finns det en minirisk för missfall. Så detta vill jag inte vara med om igen. Fostret visade sig friskt och är nu 4år oc världens goaste så det gick ju hur bra som helst tillslut. Men denna kub.. Vet inte hur man ska tänka denna gång...
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017