Gravid Bf Oktober 2017
Haha alla tror man blir sist :) övertid nu för min del . Man kanske ska ut å springa trots smärtor å foglossningar och allt så kanske man sätter igång ungen haha.
Haha alla tror man blir sist :) övertid nu för min del . Man kanske ska ut å springa trots smärtor å foglossningar och allt så kanske man sätter igång ungen haha.
Mår du bättre nu? Ja, vi hade ju bf samma dag. Tycker verkligen det är din tur nu!
Min pojk blev född den 18e!
Var nån som undrade vem i gruppen som skulle föda härnäst, pax sa jag och värkarna kom som en paket på posten några timmar senare. Var en ganska dramatisk förlossning så återkommer med berättelse när oktober är lite närmare sitt slut.
Avis på alla er som fått , låt det snälla bli min tur här näst ... hade de funnits en brevlåda så hade jag skickat in ett vräkningsbesked till honom haha . Bara fortsätta plågas . Hatar kommentarerna man får nu ? men de är max 2 veckor till sen blir du igång satt ? 2 veckor vill jah inte höra , vill inte bli igång satt , han får allt kicka igång sig själv å komma ut nu haha :)
Grattis lisohl !:)
Här lyser våran med sin frånvaro 5 dagar övertid nu suck
Äntligen är nått på gång , värkarna började smått klockan 07.00 idag , slemproppen gick ca 1 timma efter de å gick inte ta miste på de . Värkarna ökade med 10 minuters mellan rum å dom gör ont !! Besök hos bm som känner å lillemann är helt fixerad å långt ner så hon sa att nu är det dags å bara hem å ta emot värkarna . Nu sitter jag här med allt från 5 minuter emellan å sen går de 7 minuter ... är totalt färdig och får då jäkla ont när värkarna kommer ... alvedon , dusch å vetekudde hjälper inte ... sova är omöjligt ... vad händer om jag ber om att få komma in ?... jag är så slut nu
Vi åkte in inatt pågrund av att jag hade så ont . Blev uppkopplad å dom såg att jag hade väldigt kraftiga värkar vilket dom tyckte var bra , dessvärre bara öppen 2 cm ... hon skickade med hem sömntablett och starkare tablett som jag inge tycker haf hjälp särskilt mkt men nån timma har jah sovit , frågade också om hon trodde jah skulle gå med detta länge . Hon log iaf å sa att hon Trodde inte de var långt Borta utan bara hem å fortsätta vila ... så hoppas idag
BFoktober2017 , Hejja du kommer fixa de galant !:) men förstår dig för är imponerad hur ont de gör värkarna ... j
[quote=78133996][quote-nick]Marrebj skrev 2017-10-25 21:17:43 följande:[/quote-nick]BFoktober2017 , Hejja du kommer fixa de galant !:) men förstår dig för är
imponerad hur ont de gör värkarna ... j[/
Ja det är inte skönt med värkarna.. ska bli spännande och se nu om det blir en oktober bebis el nov.
Men hur går det för dig? Har det stannat av? Eller är det på gång? Kämpa på. Kram
Är det första barnet? Jag tror inte det tvunget måste vara under 5 min för att man ska få komma in. Det är hur du känner som är det som avgör. Det kan gå himla fort ibland. Har du dessutom haft regelbundna värkarna hela natten och nu är nere på 5 min mellan värkarna så hade jag nog åkt in. Har ni långt till sjukhuset?
Tänkte kolla om nån vet, ska ringa in å rådfråga också . Men jag kan knappt kissa nu för trycker på å gör så jälva ont i magen när jag försöker ... nån som varit med om de ?
Ville bara tvär in å skriva , vi är inskrivna och allt är äntligen på gång . Snart får vi träffa våran son
Inatt kom äntligen våran älskade prins 03.01 med akut kejsarsnitt då han la sig jätte tokigt efter vatten gång å hade aldrig kunna föda . Inskrivning 26/10 å kom inatt . Så de har varit en helvetes förlossning men nu är han här å vi är så lyckliga
Grattis!!
Hur känns det för dig att det blev kejsarsnitt?
Ett tips är att ta tabletterna med jämna mellanrum de första dagarna. Jag väntade för länge ibland och trodde att jag inte hade så ont.
Jätte fin mage ju spångamorsa.
Glömde skriva att våran gosse var stor haha . 54 cm lång och vägde 4318 g . Känns redan bättre i kejsarsnittet . Kunde igår kväll med hjälp av sambon byta blöja på våran son för första gången å fick ta på honom pyjamas . Idag har jag kunna stiga upp ur sängen helt själv och ta hand om våran son så pappan får sova ikapp sig . Ska bara vänta på att komma igång med kisseriet nu efter katetern sen får jag äntligen duscha och senare får vi besök av familjen
Inga mer bebisar ?:)
Äntligen har vår dotter kommit <3 3760g 51 cm hon föddes idag strax innan 18