Inlägg från: Glad81 |Visa alla inlägg
  • Glad81

Gravid Bf Oktober 2017

Marrebj skrev 2017-10-01 13:12:12 följande:

Okej , Gud vad svårt allt är . Man vill ju aldrig vara jobbig å ringa i onödan å samtidigt nervös för man inte ringer . Som dubbla budskap hehe :)

Ja jag förstår precis hur du känner. Men är bättre att ringa tycker jag och rådfråga dom som vet bäst.
  • Glad81

Fin mage :)

38+6 idag, 7 dagar kvar till bf. Har fått så ont i vänstersida rygg och ner över vänster skinka så jag har svårt att ta mig fram. Är riktigt kämpigt och varenda rörelse jag gör är en riktig pina. Vilken tur att min minste är 5 så han klarar ju de mesta själv. Tänk om jag hade haft en liten på 1-2 år. Hade jag inte fixat..... Önskar så att det kan sätta igång nu.

Ha en bra dag allihop och hoppas det snart blir en bebis för någon av oss :)

• Glad81
    Euphoria85 skrev 2017-10-10 06:05:14 följande:

Det blir nog bebis här idag...

Fast man vet ju aldrig...

Spännande! Vad kul! Hoppas allt går bra :)
  • Glad81
    Euphoria85 skrev 2017-10-10 15:48:18 följande:

Det blev en liten flicka som kom till oss idag i en hejdundrande fart!

08:16 var hon ute, vi hann bara in på förlossningen och sen kom hon

Jättestort grattis! Vad mysigt :)
  • Glad81
    Euphoria85 skrev 2017-10-10 22:01:11 följande:

Började klocka värkar vid 3-4 in att, då gav jag upp allt vad sova heter

Ringde fl vid 6 snåret och de så att vi var välkomna när värkarna var på ca 3 minuters mellanrum och höll i sig 1 min....

Fick i de stora barnen frukost och förberedde dem på att bli lite tidiga till skolan.

Jag tyckte det var hellugnt.

Fick ju ta igen mig mellan värkarna!

06:40 gick vattnet.

Då byta jag om och så körde vi.

07 lämna vi stor barnen på fritids även fast de ej har kvar sina platser.

Så snällt att de kunde lämnas!

Tror vi var uppe på fl 07:30...

De bad oss vänta i ett fikarum.

Fast fick snabbt in oss på sal där jag precis hann få på mig skjorta och andas lite lustgas.

Öppen 8 cm vid kontroll och direkt efter känning av BM kom krystvärkarna.

8:10 starta krystningen och 8:16 var hon ute!

8:25 lyfte vi på filten och kollade vad vi fått för nått

Kroppen är fantastisk! Tänk vad den kan!

Vi åkte hem efter 7 timmar men ska tillbaks till läkarkontroll imorgon.

3555gram och 48cm kärlek!

De låter som att du hade en bra förlossning men snabb. Vilken söt tjej ni fått :)
  • Glad81

Är beräknad till imorgon. Har inte gått såhär länge med någon av mina andra tre. Men jag blev ju flyttad från den 16e oktober om man räknar efter sista mensen till den 12e på kuben. Så vet inte om det spelar lite roll kanske. Jag går med väldigt mycket sammandragningar fortfarande. Och värre blir dom. Igår klocka jag och även fast jag sitter still så kom de med 5 minuters mellanrum. Men de är inte mer än bara sammandragningar tyvärr.

Hoppas det kan sätta igång snart....... :)

• Glad81
    Linnnn skrev 2017-10-13 08:29:53 följande:

Det finns ju några fördelar med att gå över tiden:

när förlossningen väl börjar blir man så lycklig att man inte funderar på att vara rädd

bebisen har lite extrahull som är bra att ta av

Någon som kommer på fler grejer att fylla på med? Varje dag blir ju lätt en evighet när bf-datum passerat trots att man rent logiskt vet att det är plus/minus två veckor...

Jättebra idé. Tänkte precis samma sak om att när det väl sätter igång kommer man bli så glad att man inte tänker på att vara rädd :) Nu har jag bara gått en dag över men det har inte funnits med i mitt huvud att jag skulle gå över med fjärde barnet när jag inte gjort det förut. Så det känns som en evighet redan........

Heja oss iaf. I det stora hela handlar det bara om högst några veckor till men förhoppningsvis bara några dagar så till hela graviditeten sett så är det ju en kort tid. Även fast det känns som att man kommer vara gravid resten av livet....... Haha:)
  • Glad81

Nu har våran lilla kommit. Kl 01.47. Gick hur bra som helst. Återkommer med vikt och förlossningen :)

• Glad81

Min fl berättelse kommer här :)

Jag hade precis somnat i fredagskväll när jag vaknar 22.45 av en ond värk. Och då kom värkarna med en gång. De var 2-3 minuter emellan. Så vi väckte våran lille som vi körde till min syster. Så det var intensivt med en gång. Kl 00.30 kom vi till fl. Har en bit att åka. Och då var jag öppen 6cm. Tog lustgas och kl 01.47 kom hon ut. Hon vägde 3880 och var 51cm lång. Är jättenöjd med förlossningen. De tog 3 timmar från första värken. Så jag tyckte det var perfekt. Tog inte för lång tid och inte gick de för fort.

Vi åkte hem igår em. Och allt funkar bra men har ju eftervärkar från helv...t. Men det var jag ju förberedd på men usch vad ont de gör. Tycker det är värre än själva förlossningen.

Väntar spänt på nästa oktoberbebis :)

Kram på er.

• Glad81
    Euphoria85 skrev 2017-10-15 09:15:53 följande:

]Mammamiao - BF 1 Oktober

Litenblomma - Kalmar län - son 18/9 - Bf 2 Oktober

Erijon - Bf 2 Oktober

Josssa - Stockholms län- Bf 8 Oktober

Trolltrio - Värmlands län - Bf 10 Oktober

Solglimt - Södermanlands län - Bf 11 Oktober

Glad81 - Västra Götalands län - Dotter 14/10 - Bf 12 Oktober

Lillafindus - Bf 13 Oktober

FiaW - Skåne län - Bf 16 Oktober

Musetti - Paris, bf 17 alt 24 Oktober

Euphoria85 - Skåne län - Dotter 10/10 - Bf 17 Oktober 

Linnnn - Östergötlands län - Bf 20 Oktober

Marrebj - Smålandslän - bf 20 oktober

Swinka - Stockholms län - Bf 23 Oktober

Eilahtan89 - Västmanlands län - Bf 23 Oktober

BFoktober2017 - Kalmar län - Bf 25 Oktober

lisohl - Västerbottens län - Bf 27 oktober

Shima321 - Bf 31 Oktober

• Glad81

Jag lyckades inte särskilt bra att ändra på mig heller ser jag. Någon som kan kanske kan lösa de:)

• Glad81
    Lillafindus skrev 2017-10-15 10:14:43 följande:

Bf + 2 idag, trodde att det var på g igår, hade sammandragningar med smärta från ländryggen och fram mot magen och ner i ljumskarna hela kvällen och fram till 02 på natten, men sen avtog det. Har dock fortfarande ont i ländryggen men det är inga värksmärtor. Lilltjejen är ju sjövild i magen, så hon verkar ju trivas iallafall ????..

Vi håller tummarna att det snart sätter igång :)
  • Glad81
    Linnnn skrev 2017-10-16 05:40:01 följande:

Vad härligt att du är så nöjd! Det verkar som att allt gått smidigt när jag läser.

Var inte bilresan jobbig? Har inte haft mer än 5-10 min till fl tidigare, så är lite orolig för att behöva sitta längre stund i bilen nu.

Är det ipren+alvedon som gäller mot eftervärkar? Kommer de hela tiden eller mest vid t ex amning? Har det gått över nu?

Jag trodde bilresan skulle vara jobbigare än den var. När vi hade lämnat av sonen tänkte jag att det här kommer bli den längsta bilresan någonsin. Det tar en timme att åka. Men jag va så koncentrerad på att ta värkarna så jag tyckte det gick fort. Min man däremot tyckte de tog en evighet att komma fram, haha :) stackarn.

Mina eftervärkar började så fort hon hade kommit ut så jag fick Alvedon och ipren med en gång. Det hjälpte tyvärr dåligt så i två dagar har jag bytt ut iprenen mot diklofenak och det var bättre effekt men har ändå haft ordentligt ont. Idag är det bättre, så nu börjar det ge med sig men hade inte klarat det utan tabletter idag också. Värkarna kommer så fort hon börjar suga.
  • Glad81

Det är ju inte alla som har så ont av eftervärkar. Sen blir det värre ju fler barn man får. Och jag hade väldigt ont med första. Och nu var det mitt fjärde. Så jag visste vad jag hade att vänta.

Har man inte haft ont utav de efter tidigare barn kanske man klarar sig ganska bra.

• Glad81
    Marrebj skrev 2017-10-28 11:30:15 följande:

Inatt kom äntligen våran älskade prins 03.01 med akut kejsarsnitt då han la sig jätte tokigt efter vatten gång å hade aldrig kunna föda . Inskrivning 26/10 å kom inatt . Så de har varit en helvetes förlossning men nu är han här å vi är så lyckliga

Jättegrattis :)
  • Glad81
    BFoktober2017 skrev 2017-10-29 21:42:19 följande:

Äntligen har vår dotter kommit <3 3760g 51 cm hon föddes idag strax innan 18

Åh grattis! Nu kan du också bebismysa :)
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017