Inlägg från: BFoktober2017 |Visa alla inlägg
  • BFoktober2017

Gravid Bf Oktober 2017

Hej!

Har BF 28 okt om allt går som det ska, är i v 5. Fick MF i nov, så jag är väldigt orolig oxå. Men så länge man mår dåligt så är det ett tecken att man ff är gravid va?

Ska på inskrivningsamtal nästa vecka.

Fyller 35 iår, Väntar mitt tredje barn. Barn 1 är 7 år o barn 2 fyller 6 i nov.

Mina symtom är ju då Illa mående som fan.. måste äta för att inte må illa, blir väldigt hungrig fort, måste äta ofta. Tycker väldigt synen om mig själv haha.. hade typ glömt detta. Annars ömma bröstvårtor, brösten känns inte jätte spända längre. Trött, orkeslös.

Grattis Alla

• BFoktober2017
    lisohl skrev 2017-03-01 19:16:12 följande:

Ringde mvc idag och tydligen har man bara ett möte tidigt i graviditeten som omföderska (med första hade vi två). Vi har fått tid 24 april, alltså det är ju en halv evighet dit, haha! Så mest troligt blir första mötet när jag är i v 12 och sen inget mer förrän rul. Tycker det hela känns mer verkligt när man får träffa barnmorskan, särskilt eftersom man inte känner nåt inifrån magen så här tidigt.

Så sent. Själv ska jag till bm nästa vecka och då är jag i v 6. Fast jag har bara gått på ett inskrivningsamtal. Väntar mitt tredje nu

Ska du göra kub ul?
  • BFoktober2017
    lisohl skrev 2017-03-01 21:52:32 följande:

Kommer inte göra kub-testet och därmed får vi ju inget ul heller så tidigt. Ska du göra det?

Vi kommer göra det. Känns skönt att få se den innan det andra ul. Har gjort det mina andra barn oxå.

Varför kommer ni inte att göra kub?
  • BFoktober2017
    Earthdancer skrev 2017-03-02 10:04:41 följande:

Fick idag konstaterat missfall, började blöda i måndags i vecka 8 och allt har kommit ut. Ingen oktoberbebis här alltså. Blir att vänta en cykel nu innan vi försöker igen, hoppas på en januaribebis istället.

Va tråkigt :( beklagar
  • BFoktober2017

Blir man sjukt trött av postafen?? Idag på jobbet, jag höll på att avlida av trötthet. Visst jag är trött ändå.. är sjukt trött på att bli hungrig hela tiden, detta illamående. Och jag har varit "gravid 1 vecka" sen jag plussade.

Ska be om andra tabl när jag ska till BM nästa vecka.

Känns nästa som jag ha influensa i kroppen. Vill bara må bra.

• BFoktober2017
    Glad81 skrev 2017-03-02 17:15:14 följande:

Jag provade postafen för några dagar sen. Men jag blir så sjukt trött. Låg bara och sov. Tog de bara två ggr. Sen lade jag undan dom. Tyckte inte att det tog bort illamåendet heller, möjligtvis dämpade det litegrann.

Ska oxå sluta med dom, fast har bara hunnit med att ta tre Tabl, fast det räcker tydligen.
  • BFoktober2017

Får man glra vul? Eller har ni bokat in själva? Har aldrig blivit erbjuden det. Skulle oxå gärna vilja göra ett

• BFoktober2017
    Ejin skrev 2017-03-05 19:06:30 följande:

Väntar också nr 3 och känner samma sak. Är helt golvad konstant och har varit i över två veckor nu... så otroligt jobbigt och jag vill bara gå o gömma mej. Ska göra provat vul imorgon så de är väldigt spännande just nu...

Jag håller med. Såhär dåligt har jag inte heller mått med mina tidigare. Visst var jag mått illa. Men nu orkar jag ingenting. Ligger hela dagen, sover äter lite och mår skit. Fick kämpa mig iväg till jobbet igår, men sjukskrivde mig idag o imorgon. Har sjukt dåligt samvete över det. Men jag är så matt o orkeslös o illamående att jag pallar inte. Fick utskrivet lergigan comp igår, men tycker att jag få lite stir i kroppen. Tar bort illamåendet lite faktiskt. Vi får kämpa på tillsammans. Om detta slutar i MF så vet jag inte om jag klara att vara gravid igen.
  • BFoktober2017
    jezz81 skrev 2017-03-07 10:39:58 följande:

Mina blödningar visade sig vara MA så det blir ingen bebis i oktober.

Va tråkigt. Beklagar
  • BFoktober2017

Nu vill jag bara mår bättre! Är matt och yr, trött och illamående som inte avtar. Dagar känns långa.. vill bara att detta ska sluta. Hoppas verkligen det är bättre när vi åker till Barcelona om 4 v.

Var på hälsosamtal igår, trodde ju såklart det va inskrivning. Men nytt har det blivit sen sist. Så inskrivning blir inte förens i april o veckan efter kub. Hade önskat dom tog lite prover för att kolla läget.

Blev sjukskriven nästa vecka. Känns skönt.. måste återhämta innan det är dags att jobba igen. Eftersom jag är helt matt och vill gärna kunna äta ordentligt.

Kämpa på alla

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017