Inlägg från: Eilahtan89 |Visa alla inlägg
  • Eilahtan89

Gravid Bf Oktober 2017

Efter 13 omgångars försök äntligen fått plus på stickan! Vecka 4+4 idag, BF 19/10 och bara tycker tiden kan få gå lite fort tills värsta tiden är över och man kan få berätta för de närmsta :)

• Eilahtan89

Gjorde RUL 22/5 å allt såg bra ut efter att ha fått böka runt på lillan därinne så man kunde se allt! Men hur som helst kom jag precis på att hon tittade flera gånger på hjärtat, klaffar och kärl men hon lyssnade aldrig på det! Är det någon mer som varit med om det ??

Nämligen så att jag fått låna en Angelsound och lyssnar lite av och till och idag så låg hon kring 140-150 i puls och sedan vid två tillfällen under kanske 45sek damp hon ner till typ 30bpm för ett par slag, nästan så det lät som det skulle stanna innan det trippades upp mot 150 igen... någon som varit med om liknande??

• Eilahtan89

Eilahtan89 - Västmanlands län - bf 23 oktober

Semestern slut från imorgon natt, sen väntar 7 veckors jobb på golvet tills man får börja med lite mer administrativt arbete. Hoppas kroppen orkar hålla ut och hänga med i tempot sista tiden :)

Vad jobbar ni med? :)

Själv är jag sjuksköterska på en kirurgisk akutvårdsavdelning

• Eilahtan89

Håller med ovanstående..

mitt började i svanskotan från v 19 och har krupit sakta uppåt, men än så länge bara i bäckenets fästpunkter mot sacrum till.. Efter den här nattens 16timmars pass så känner jag dock av det i utkanterna av blygdbenen också, men å andra sidan kanske inte så konstigt när man vart på benen såpass länge heller :)

Kuddar i överflöd är inte att förakta :D #packadsill

• Eilahtan89

@BFoktober2017

Köpte en Britax Römer med bältad+Isofixbas igår samt adaptrar till vår superviking. Testade allt igår och gick bra att kompa! Köpte från Barnens Lands butik men ligger inne för samma pris på nätet också :) (1995 bas plus stol och 520 för adapter)

Tycker det är lite oklart på vad som verkligen går eller inte.. men den, SHR II, MaxiCosi och iZi-go var de hon visade för mig igår iallafall (till skillnad från Babyproffsen som sa att alla går att sätta på vagnen..)

• Eilahtan89

Här är det 7 dagar kvar och nu känns det som det kan få vara bra haha :D

Gått upp 8 kilo de sista fyra veckorna så det ligger vätska i varenda liten led; det gäller att se skillnad på korven å fingrarna när man lagar mat! Men blodtrycket ligger iallafall kvar mellan 120-130 som vanligt..

Snarkandet som dök upp runt vecka 30 är värre än någonsin så stackars sambon ligger nästan mer ute på soffan än inne hos hos mig haha han tycker (iallafall för tillfället) att det ska bli skönare med lillans skrikande än mitt sågverk :)

Hade som minutlånga förvärkar var 5-10 minut häromdagen så man fick upp hoppet lite grann, men sen har det vart lika lugnt som vanligt, kanske något mer mensvärkskänsla dock. Har en känsla av att hon kanske har det lite för gott där inne :P

Roligt å läsa om er som har fått era klimpar och hur det gått tillväga - man blir allt lite sotis! Men snart så :)

• Eilahtan89

Inga känningar här heller :/ :) BF imorgon och erbjuden hinnsvepning på fredag om fröken inte behagar komma dessförinnan och hoppas på att det i så fall kan göra sitt till. Gubben är mer "äh hon har ju vart där inne så länge så några dagar till gör väl inget" .. ah nej... man vill bara se henne och ha en liten chans till att komma runt i sängen utan att göra ett projekt av det haha :)

• Eilahtan89

Försök till hinnsvepning idag. Gick ju inte...

0,5 cm öppen, lite bakåtlutad tapp och drygt 2,5cm kvar av den. BF+4 idag. Enda jag har haft hela tiden är lättare sammandragningar. Inget tryck neråt. Endast den vanliga känslan av att dra typ taggtråd genom urinröret när hon stökar neråt.

Ny tid hos BM i 41+2 och kanske nytt försök till hinnsvepning. Om inget hänt/händer där boka tid på spec-MVC efter 42+0 någon gång och se vad de har att säga..

Humöret existerar inte längre! Orkar inte mer.. inte utan en endaste känsla av att något händer!

• Eilahtan89

Och jag får eventuellt tid för kontroll på BF + 13 nu på måndag.. skulle ringa förlossningen på söndag om hon inte behagat komma då än och be om en kontroll så får vi väl se vad som händer efter det.. MVC har släppt mig efter dagens besök iallafall och får kontrolleras av förlossningen hädanefter..

Håller dock alla tummar och tår för att vi som är kvar kanske kan få komma igång av oss själva dessförinnan! :)

• Eilahtan89

Vår tjej kom ut på BF +13 med hjälp av klipp och klocka då hon under flera timmar låg över 160 i puls och slutligen steg till 220.. en liten skrämseltjej! Men hon mår bra, vägde 3366gram och var 49cm lång. Det blev en liten Clara :)

• Eilahtan89

Tack!! Jaa väntan vart lite lång.. :)

De sista två timmarna vart väldigt jobbiga psykiskt sett för både mig och sambon, men även fysiskt då jag inte fick någon mer smärtlindring då jag inte orkade med att krysta ordentligt. Tacksam för skiftbytet där på morgonen så det började hända något :) men rent överlag är jag bara nöjd - hon kom ut hel och frisk :)

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017