Inlägg från: Göteburgare |Visa alla inlägg
  • Göteburgare

Gravid Bf Oktober 2017

Nu har jag också fått en bula. Känner mig mest tjock dock. Var lite knubbig redan innan jag blev gravid med mina 73 kilo och 169 cm.

Så, bebis har gömt sig under fläsket hela graviditeten :(.

Skall troligtvis få en pojke fredag den 13e oktober.

Han är extremt livlig och det känns verkligen nu när det är mindre plats där inne. Han skrämde livet ur mig nyss när han high-fiveade handen jag hade på magen. :)

• Göteburgare

Jag har aldrig känt en sammandragning så jag vet inte hur det skall kännas. Är lite orolig för att jag ska missa när förlossningen är på G i tidigt skede och att jag istället får förbereda mig senare in i förlossningsarbetet! Skulle ju liksom vara skönt att kunna förbereda sig i tid. Är mitt första barn så vet inte vilka signaler jag ska leta efter heller. Har letat efter andra signaler som stämmer in dock, men det kan ju bara vara tillfälligheter.

Ni känsliga kan skuta läsa här:

Har tillexempel bajsat 14 gånger på 2 dagar. Bajsar normalt 1 gång vart 3e dag. Men något har -verkligen- satt igång tarmarna. Haft en diffus mensvärk sedan igår. Men är heller inte någon som har ont av molande värk så är också rädd att jag inte kan känna efter riktigt gällande den tidiga värken. Sen är jag extremt känslig idag. Börjar gråta på samma sätt som jag minns man grät för att man va trött när man va liten. Gäspar och gråter liksom. Haha! Känner mig Jättefjantig. Bebisen har vart superlivlig de senaste dagarna, men det kan bero på att han inte gillar när det kommer bajs och fis. Han är alltid sprattlig när jag är bajsnödig. Kanske kittlig? :) sen har sexlusten gått från 100 till 0 utan anledning. Har vart som en tonårspojke hela graviditeten, men det är som bortblåst sedan några dagar.

Ni som vet, är detta något ni känner igen? Isåfall hur gick det för er? Är i vecka 36 så hoppas på att han stannar ett tag till så jag hinner förbereda.

• Göteburgare
    Sarasvarar skrev 2017-09-03 19:00:34 följande:

Jag är i vecka 33, har senaste två veckorna gått från att bajsa en gång varannan dag till att bajsa typ 5-6 gånger på en dag. Är väldigt lös i magen till skillnad från förut då jag var förstoppad.

En natt var jag vaken hela natten med diarré och sprang på toaletten säkert 6 gånger, hade fruktansvärt ont i magen också så jag var nästan övertygad om att bebis var på väg haha, tänkte att det var värkar. Men det var förmodligen bara magknip.

Jag tror inte att det behöver betyda att bebis är på gång. Kan vara kroppen som förbereder sig flera veckor innan. Har en vän som fick barn för några veckor sedan, hon gick med starka förvärkar (kändes som förlossningsvärkar) i 9 veckor innan bebisen kom...

Jag har inte ens turen att det är löst :( är synd om min bak! Haha!

Jag har läst att det kan vara nåt förberedande också. Letar ju som sagt som sjutton efter indikationer eftersom jag inte upplever sammandragningar och sånt som ska komma tätare nu. Kanske kan se det som tur, annars kanske jag upplevt det din väninna hade. Låter ju inte alla trevligt alltså.

Men tycker iallafall att det vore skönt om man kände något som kunde förbereda. Min bebis har vart extremt snäll mot mig. Inget illamående i början av graviditeten, ingen foglossning och inga sammandragningar. Om det inte vore för att magen var så stor och han va så sprattlig så kan man knappt tro att jag vart gravid. Skulle inte förvåna mig om han kom ut med en nysning med tanke på turen jag haft som gravid. Men det är inte så roligt ändå, jag tänker att det är det kämpiga som gör att man förbereder sig mentalt på vad som ska komma på nåt vis. Att liksom få känna sig gravid, även om det till viss del suger emellanåt.
  • Göteburgare

Vecka 39+5.

Haft tur då han inte valde att fixera sig förrän ca en vecka sen. Förstår inte hur vissa av er har klarat av att gå runt med fixerade bebisar i flera veckor! Gör ju förfaen ont som tusan. Och man får alla möjliga konstiga symptom också! Eller jag har iallafall känt mer förvärkar pga ungen trycker mer mot livmodertappen, antar jag? Positiva är väl iofs att man kan äta mer än en smula åt gången nu.

• Göteburgare

Skönt att allt gick bra trots komplikationerna!

Väntar också en pojk, får se när han kommer. Är förstföderska så kan ju som sagt ta ett jädra tag. Så hinnsvep är att rekommendera? Gör dom det ?utan anledning? eller måste man gå över/ha problem?

erijon skrev 2017-10-07 09:20:33 följande:

Min bebis fixerade sig bara ett par dagar innan han föddes.

Kan berott på hinnsvepning och att bebis faktiskt ville komma men på onsdagen var han rörlig, torsdag fixerad. Torsdag hinnsvepning, värkar som avtog mot kvällen. Lördag hinnsvepning, ingenting. Söndag natt (mot måndag) drog värkar igång på riktigt, 9.35 på måndag forsade vattnet. Tisdag 7.02 var han ute (med akutsnitt då jag öppnade mig för sakta, bara sex cm denna gång också.. något fel på mig tydligen)

• Göteburgare

40+0 idag! Som en förstföderska betyder nog det numret mer än vad det gör för er som fått fler. Inga som helst indikationer att han är på G iallafall. Fast om jag ska vara ärlig så tror jag att beräkningen är fel :) min beräkning är nämligen lite senare. Om några dagar! Fast det kommer nog inte säga så mycket det heller.

• Göteburgare

Hoppsan. Slemproppen gick idag. Öppen 4 cm med ?mensvärk?. V 40+5. Nu får det bannemig sätta igång. Sicken liten latmask han är!

• Göteburgare

Nu valde värkarna att sätta igång. Börjar sådär lite smått på 40 sekunder med ca 4 minuters mellanrum. Önskar att dom satte igång med 30 minuters mellanrum så jag kunde få lite sömn. Blä!

• Göteburgare

Min pojk blev född den 18e!

Var nån som undrade vem i gruppen som skulle föda härnäst, pax sa jag och värkarna kom som en paket på posten några timmar senare. Var en ganska dramatisk förlossning så återkommer med berättelse när oktober är lite närmare sitt slut.

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017