Sarasvarar skrev 2017-09-03 19:00:34 följande:
Jag är i vecka 33, har senaste två veckorna gått från att bajsa en gång varannan dag till att bajsa typ 5-6 gånger på en dag. Är väldigt lös i magen till skillnad från förut då jag var förstoppad.
En natt var jag vaken hela natten med diarré och sprang på toaletten säkert 6 gånger, hade fruktansvärt ont i magen också så jag var nästan övertygad om att bebis var på väg haha, tänkte att det var värkar. Men det var förmodligen bara magknip.
Jag tror inte att det behöver betyda att bebis är på gång. Kan vara kroppen som förbereder sig flera veckor innan. Har en vän som fick barn för några veckor sedan, hon gick med starka förvärkar (kändes som förlossningsvärkar) i 9 veckor innan bebisen kom...
Jag har inte ens turen att det är löst :( är synd om min bak! Haha!
Jag har läst att det kan vara nåt förberedande också. Letar ju som sagt som sjutton efter indikationer eftersom jag inte upplever sammandragningar och sånt som ska komma tätare nu. Kanske kan se det som tur, annars kanske jag upplevt det din väninna hade. Låter ju inte alla trevligt alltså.
Men tycker iallafall att det vore skönt om man kände något som kunde förbereda. Min bebis har vart extremt snäll mot mig. Inget illamående i början av graviditeten, ingen foglossning och inga sammandragningar. Om det inte vore för att magen var så stor och han va så sprattlig så kan man knappt tro att jag vart gravid. Skulle inte förvåna mig om han kom ut med en nysning med tanke på turen jag haft som gravid. Men det är inte så roligt ändå, jag tänker att det är det kämpiga som gör att man förbereder sig mentalt på vad som ska komma på nåt vis. Att liksom få känna sig gravid, även om det till viss del suger emellanåt.