Inlägg från: Lovisanilsson95 |Visa alla inlägg
  • Lovisanilsson95

Gravid Bf Oktober 2017

Plussade igår! Jag och sambon har försökt skaffa vårt första barn nu ett tag, kan säga att sambon tyckte det var den bästa allahjärtansdag presenten! Har bf i slutet av oktober :)

• Lovisanilsson95

Har svårt att tro på gravtest, har tagit 4 stycken och alla ser ut så här, sambon blev överlycklig och försöker förklara att det är positivt, jag är lite tjurskallig tror jag haha.. ;) bm+3 idag

• Lovisanilsson95
    Xantan85 skrev 2017-02-15 10:15:51 följande:

Din Sambo har rätt  det är positivt!!! Grattis!!!

Det är så?! Ja då får jag väl erkänna för honom att även jag kan ha fel ???? Tack!
  • Lovisanilsson95
    Vw88 skrev 2017-02-15 12:53:14 följande:

Kul att se fler med BF i Oktober -17

Jag är idag i v. 4+3 och orolig som få..

Har tidigare fått MF 3 ggr vad jag vet om.

2st 2015 och 1 under förra året.

Men denna gången känns det på ett annat sätt och så länge det gör det försöker jag intala mig att det är något bra!

Vill också gärna vara med i FB gruppen om jag får? Syns det att man är med där på FB?

Det är en hemlig grupp! Dvs ingen annan än du ser det :)
  • Lovisanilsson95
    LinaJ87 skrev 2017-02-15 12:54:50 följande:

Grattis!! BIM +3 idag här med. :) Har nog fattat att jag är gravid, men har inte sjunkitin vad det innebär. Ringt och bokat tid hos BM?

Ärligt talat så har jag inte ens hunnit tänka vad jag ska göra nu, är så grön på detta.. ;)
  • Lovisanilsson95
    LinaJ87 skrev 2017-02-15 16:13:01 följande:

Tänkte att det kanske känns mer verkligt om du ringer och bokar tid :)

Jo jag får nog ta mig i kragen och göra det! :)
  • Lovisanilsson95
    Mammamiao skrev 2017-05-07 13:30:45 följande:

Men har hört att de kan ha fel på BF via UL? Och att det kan ta tid för ägget att fästa (att det simmar runt ett tag innan det fäster)? Eller ska jag lita på UL..? Är så nervös och mår så dåligt... detta är en mardröm :(

Ett ägg fäster inom 24h efter befruktning, och bf via ul stämmer ofta väldigt bra då de mäter storleken, speciellt på ditt rul. Har svårt att tro att det inte är din pojkvän som är pappan, du borde blivit gravid runt 10/1,

Jag har bf 20/10 och hade ägglossning i slutet av januari.
  • Lovisanilsson95
    zehra skrev 2017-05-07 13:50:13 följande:

Jag har frågor..jag kan inte språk brå svenska .. ursäkta..

Kan ni hjälpa mig ..

Jag är gravid nästan 28 veckor. Det ska vara mitt tredje barn. När mina barn som är de två första föddes var allt okej för naturlig förlossningen men jag ville göra kejsarsnitt och vi gjorde det som jag ville. Mitt andra kejsarsnitt var jätte svårt för mig för att läka igen och må bättre. Det gick 3 år över det. Jag är 37 år gammal nu..Men nu vill jag föda mitt tredje barn naturligt förlossningen om jag har möjlighet trots att sjuksköterska säger mig man kan inte göra det här i Sverige. Säga inte nej är du snäll eftersom jag vill det så mycket. Har du möjlighet för att rekommendera något bra sjukhus ?

Tack!

Om du fått 2 kejsarsnitt så får du kejsarsnitt med ditt tredje barn också, din livmoder riskerar att spricka där dina ärr finns om du gör en naturlig förlossning vilket är livsfarligt.
  • Lovisanilsson95
    HäpnadsväckandeOcean skrev 2017-05-08 16:33:43 följande:

Det är ju inte sant.

Ifrån 1177's hemsida

"Det befruktade ägget glider från äggledaren ner till livmodern. Efter tre till fyra dagar når det fram."

"Sju dagar efter befruktningen brukar det befruktade ägget fastna inne i livmodern."

Läs fakta istället för att hitta på saker och lyssna på främlingar som om dom var experter.

Jaha man kan ha fel men hon borde ändå haft sin ägglossning då eftersom bf är den dag det är, och hennes pojkvän borde va pappan
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017