Inlägg från: Cupcake1 |Visa alla inlägg
  • Cupcake1

Gravid Bf Oktober 2017

Plussade den 25/1 med beräknad Bf i början av oktober.
    Nu sitter man ju och läser om allt som kan hända de första veckorna. Är rädd för att få missfall eller andra komplikationer :( 
    Så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss här inne om våra tankar och kanske stötta varandra lite :) Gravid 

• Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017
  • Cupcake1
    DearFox skrev 2017-01-31 05:46:33 följande:

Plussade igår! :D ska ringa barnmorskan idag när de öppnar ^^ kan knappt tro det är sant och det har inte sjunkt in helt ännu men gud vad lycklig jag känner mig :D beräknad i oktober!

Grattis!! :D
    Det har det inte för mig heller. Har gjort 7 tester och alla har visat positivt, det är svårt att förstå nu tills man sitter hos barnmorskan kan jag tänka mig :D 
  • Cupcake1
    Turenskan skrev 2017-01-31 18:20:30 följande:

Hänger på här! Plussade i lördags och är fortfarande i chock eftersom vi försökt i tre år och gjorde IVF förra året som tyvärr slutade i utomkved.

Ska iväg på måndag för ett tidigt vul och hoppas innerligt att den sitter rätt denna gång!

Denna gång har jag massor av symptom, förra gången hade jag inte några alls i princip.

Det här kommer bli den längsta veckan någonsin...

Tråkigt att höra om det som hände innan :( Vi får hålla tummarna att det kommer att gå bra den här gången {#emotions_dlg.flower} 
    Har läst om det där med symptom och man blir ju inte klok av att läsa det :( Det verkar vara olika från gång till gång och vissa känner mer tidigare och vissa mindre. Ibland undrar jag också om det verkligen finns något där inne . Förvånad
    Lycka till {#emotions_dlg.flower}
  • Cupcake1
    solrosen1234 skrev 2017-02-01 07:44:33 följande:

Jag och min man fick äntligen ett positivt sträck i förrgår! Visade sig att jag var i vecka 6.

Senaste gången vi lyckandes var för 1 och ett halvt år sedan och då fick vi missfall... Så jag är jätteorolig. Nån som Vet hur vanligt det är med missfall andra gången??

Grattis till er! :) 
    Jag var så nervös i natt och i morse så jag ringde Bm och berättade hur jag kände angående missfall och sånt. Sa också att jag har fått missfall en gång tidigare. 
    Till svar fick jag att man kan inte påverka ett missfall. Om kroppen märker att det är något som inte stämmer med fostret så stöter kroppen bort det och då blir det missfall sa hon. :/ 
    Hoppas verkligen att man kan göra nånting för att undvika det :(

Lycka till! :)
  • Cupcake1
    solrosen1234 skrev 2017-02-01 20:56:36 följande:
    Ja men det är ju ändå väldigt tråkigt att få missfall efter missfall för 1 och ett halvt år sedan och inte förens NU lyckas vi få positivt, efter 1 och ett halvt år senare :(
    Se det positivt istället. En gammal vän till mig försökte i 4 år eller om det var mer innan dom fick sitt första barn. Den här tjejen www.youtube.com/channel/UCInQ2s9HY9OAvH4eZv1jh6A har också fått flera missfall men har dock 2 barn. Så länge det visar positivt så vet du i alla fall att du kan bli med barn, så nu får vi bara hålla tummarna för dig att det kommer att gå bra {#emotions_dlg.flower}
  • Cupcake1
    Mallannog skrev 2017-02-09 18:56:51 följande:

Plussade imorse... helt oplanerat. Det blir vår nr 3. Vi hade visserligen planerat att vi ville ha en "trea", men att vi skulle börja försöka tidigast i sommar, då jag började nytt jobb i höstas & vi precis har köpt hus.

Kräktes igår & efter rejäl yrsel imorse så tog jag ett "billigt" test... eller två stycken... båda visade klart positivt trots att mensen är två dagar bort...

är också gärna medi facebookgruppen, men när jag läser tråden verkar det vara två stycken. Vilken gäller?

Grattis!

Facebook gruppen tar inte in fler. Vi tyckte att det blev för många och satte en gräns. Såg att en annan tjej här skapade en exakt likadan grupp, minns inte vad hon heter...
  • Cupcake1

Hur länge kan ett test visa positivt efter MF? Har läst att vissa kan t.o.m plussa 4 veckor efter.. :S

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017