Gravid Bf Oktober 2017
Plussade igår! :D ska ringa barnmorskan idag när de öppnar ^^ kan knappt tro det är sant och det har inte sjunkt in helt ännu men gud vad lycklig jag känner mig :D beräknad i oktober!
Plussade igår! :D ska ringa barnmorskan idag när de öppnar ^^ kan knappt tro det är sant och det har inte sjunkt in helt ännu men gud vad lycklig jag känner mig :D beräknad i oktober!
Haha jag höll mig till två tester xD ett för att få två streck och ett annat digitalt för att se veckorna x) fick en bokad tid till 14:de februari för första mötet! Ser fram emot det så!
Jag fick ömma bröst väldigt tidigt och molvärk har jag haft sen vecka 2, märkte av en humörsvängning och är nu trög i magen. Det är det enda symptomen jag haft så inte de värsta eller mest uppenbara symptomen xD
Ja det är svårt att förstå att det finns en liiiiten liten där inne :) första UL kanske det faktiskt går att förstå x)
Fick BF 5 oktober :D har min första tid 14:de februari så då blir det massa info, nästa tid är 14:de mars x) hoppas på att få ett tidigt UL som jag tänker be om :D
Det är första gången jag ens blivit gravid, har alltid varit noga med skydd och nu när vi bestämt oss tog det 2 månader. Jag oroar mig också så klart över missfall då det verkar vara så många som varit med om det :/ men vet någon hur stor risken är? Procentmässigt? Hörde någonstans att 70-80% av alla missfall händer innan BIM, så ju längre tiden går ju större chans att det inte händer. Så hoppas för alla våras skull att vi får föda i oktober! <3
Oroa dig inte för att du inte har några symptom :) alla graviditeter är olika ^^
Jag är mest rädd för att gå länge och sen få veta att det varit dött länge, det hade varit jobbigt :(
Min mamma fyller år i slutet av mars så då tänkte vi ge henne en stor (men fortfarande liten) födelsedagspresent x) kommer in på vecka 13 precis dagen hon fyller år så det blir perfekt :D mina svärföräldrar fyller dock år i maj, kan bli lite länge att vänta på att berätta för dem men vi hade gärna gjort likadant med dem, vad tror ni, syns det redan tills dess? x)
Vill också gärna va med i fb gruppen! :) roligt att följas åt med andra som är i princip lika långt gången som en själv x)
Jag och min sambo är 25 och 26 år och det är vårt första barn ^^ när jag skulle berätta för honom hade jag lagat en fin middag och köpt en present. Hade hittat en röd liten ask med en rosett som jag lagt en napp i, vi kan knappt tro det någon av oss xD kännsså overkligt!
Hej! Jag plussade 30/1. Vet fortfarande inte vilken vecka jag är i men undrar om någon känt typ huggande svidande smärta i äggstockarna?? Jag har det i min högra äggstock.. väldigt skumt. Hade liknande när jag har ägglossning som också brukar vara väldigt smärtsam..
Mvh orolig blivande ung mamma!
Vi berättade tidigt för föräldrar och de två allra närmsta vännerna, sen har vi berättat lite och lite. Chefen fick veta igår.
Efter 12+0, om KUB är bra, kommer vi berätta för de flesta andra.
Jag är i vecka 11 (10+2) och är orolig för att i princip alla symptom har försvunnit. Mår inte illa längre, kissar inte massor längre och magen är inte alls lika svullen.
Jag är tröttare på kvällarna än vanligt och brösten ömmar lite grann men jag blir ju orolig att den lille inte ska leva längre när jag inte känner nåt alls.
KUB den 6/4 kommer att bli jobbigt men skönt att få veta hur det står till.
Nån mer som upplevt att i princip alla symptom försvunnit?
Jag har också åkt på nån halsinfektion och hoppas verkligen inte jag ska behöva äta penicillin. Men immunförsvaret är väl lite utslaget när man är gravid..
När ska man få känna sig glad över att vara gravid?
Är i vecka 13 och borde andas ut, men kan inte.
Hade för drygt en vecka sen en lite större blödning med rött blod och gjorde ett vul, allt såg bra ut med mig och bebis.
Har nu börjat få bruna flytningar i 3 dagar.. är bara så orolig för att barnet ska ha dött i magen sedan ultraljudet..
Har ett nytt ultraljud om en vecka ungefär och får ju bita ihop tills dess om ag inte får en kraftig blödning...
Behöver höra något lugnande, vad ksn det beror på med dessa bruna flytningar, ska jag vara orolig? Någon mer som har liknande?
Någon som kommer från kalmarhållet? :) vi ska på RUL om 2 veckor och vill såklart fråga om könet <3 läste gamla trådar att de varit svårt att få barnmorskerna att gå med på att kolla könet men vet inte hur det är nu? :( vill så gärna slippa boka privat någon annanstans..
Någon som vet?
Någon som bestämt sig för namn? Vi var helt säkra på vad en flicka skulle heta men det visade sig vara en pojke vi väntar :) och där kan vi inte alls bestämma oss, så svårt att komma på fina och inte supervanliga pojknamn tycker jag!