• Prinsessa2017

Föräldrar flyttar vv istället för barnen

MEN nu till mina funderingar. Lägenheten är min. När vi byter av bor vi hos våra respektive föräldrar. Hur gör vi med lägenhetens kostnader då tycker ni? Jag är folkbokförd på den och betalar allt, men känner att jag har rätt till halva hyran, är det rättvist eller är jag helt ute och cyklar...? Alla som vet om hur vi gör undrar direkt om han ger mig halva hyran... Känns som om det är självklart för alla men inte för han.

• Svar på tråden Föräldrar flyttar vv istället för barnen
  • Prinsessa2017

Krävde halva hyran men det lär jag knappt få... Jag får bostadbidrag för min lägenhet för att barnen är folkbokförda hos mig men vi delar dom vv enligt papper. Han tycker att jag redan har till hyran. Han tycker att jag skulle spendera lika mycket om han hade barnen hos sig. Vet inte hur jag ska få honom att förstå att det spelar ingen roll om jag får min lön+bidrag att räcka till hyran och allt för det handlar inte om det, det handlar om rättvisa bara. Bor du halvtid i min lgh ska du stå för halva hyran minst, eller? tänker jag fel? hur ska jag få honom att förstå?

• Prinsessa2017

Ja men att räkna ut allt och räkna ut bostadbidraget känns ju vettigt. Jag gör just detta för barnen skull så dom ska kunna vara med sin far MEN kan inte låta bli att känna mig små arg över hans tänkande, vi hade pratat om detta och det var ok, men nu när det är dags att betala dom pengar blir det andra puckar. Att han svarar att om han inte skulle bo där skulle det räcka ändå så egentligen borde han ge mig NOLL, ? alltså, jag kräver bara rättvisa inget mer och att han svarar så just nu när det är dags att ge pengarna när vi redan hade kommit överens om det. :/ 

• Prinsessa2017

Ursäkta för att jag svarar så är ny här, men till dej som undrar om han bor kvar, Nej han bor inte kvar, men han har ingen egen lgh heller han bor hos sin mamma. Vi föräldrar byter av så länge han inte hittat egen lgh. Han borde tänka lite att när han bor i egen lgh kommer han få betala ännu mer.

• Prinsessa2017

Jag kräver inte pengarna för barnens skull absolut INTE! Och dom kommer inte vara trygga barn för pengarnas skull, Det jag menar och säker tjejen som svarade i tråden menade är att han bör, alltså att det vore det rättvisa. Vet inte om du är kille/tjej eller blandat MEN för vem som helst skulle det väl vara en självklarhet. Om det skulle vara tvärtom skulle jag SJÄLV tänkt på det utan att någon ens skulle behövt säga det till mig. Jag måste ut från mitt hem halva månaden så han ska kunna vara där. Är det inte en självklarhet för dig att han borde ge halva?

• Prinsessa2017
    Prinsessa2017 skrev 2017-01-29 00:42:37 följande:

SE: För att jag måste flytta ut halva månaden för att han ska vara där kanske....?

och för att det handlar om rättvisa helt enkelt.
Svar på tråden Föräldrar flyttar vv istället för barnen