• Anonym (Qwerty)

Föräldrar flyttar vv istället för barnen

Amanda84 skrev 2017-01-28 23:26:13 följande:

Han BÖR givetvis betala för hälften av kostnaderna (efter eventuella bidrag) men om han inte gör det så är det ju bara att bita ihop. Det här är barnens bostad, dit ni flyttar ut och in. Hellre att de får ett tryggt liv, än att de behöver flytta fram och tillbaka mellan olika bostäder så länge ni kan hålla det så här, tycker jag,

Det här är så jäkla typiskt irriterande kvinnligt! Aldrig i h*lvte att män skulle gå med på att betala cirka 50.000kr/år till exet. För det är exakt vad du tycker att TS bör göra. För vad? För barnens skull? Gissa vad, de kommer att få ett tryggt liv ändå. Med en morsa som är dryga 400.000kr, skattade pengar dessutom, rikare.
  • Anonym (Qwerty)
    Prinsessa2017 skrev 2017-01-28 23:51:10 följande:

Jag kräver inte pengarna för barnens skull absolut INTE! Och dom kommer inte vara trygga barn för pengarnas skull, Det jag menar och säker tjejen som svarade i tråden menade är att han bör, alltså att det vore det rättvisa. Vet inte om du är kille/tjej eller blandat MEN för vem som helst skulle det väl vara en självklarhet. Om det skulle vara tvärtom skulle jag SJÄLV tänkt på det utan att någon ens skulle behövt säga det till mig. Jag måste ut från mitt hem halva månaden så han ska kunna vara där. Är det inte en självklarhet för dig att han borde ge halva?

Alltså jag uttryckte mig väldigt dåligt ser jag. Det jag reagerade på var att om exet inte betalade så var det enda man kunde göra att "bita ihop". Vilket innebär att du då betalar en dryga halv miljon för att ditt ex ska bo gratis i din lägenhet.

Det var det jag menade aldrig skulle hända om det var män som snackade. Då skulle det inte finnas på kartan att "bita ihop för barnens skull". Nä, då skulle tipsen istället vara att gå till kronkalle och få domslut på att halva hyran ska betalas lika.

Det är en självklarhet att kostnaden ska betalas lika och du ska fasen inte "bita ihop" och egentligen ge bort pengar som du har rätt till.
Svar på tråden Föräldrar flyttar vv istället för barnen