• Anonym (Va?)

Föräldrar flyttar vv istället för barnen

Vadå, bor barnen i lägenheten på heltid och ni turas om varannan vecka?
    Då ska ni ju stå för alla utgifter = hyra, el, ev vatten, TV, bredband, förbrukningsartiklar, försäkring, plus givetvis mat och kläder till barnen de veckor ni är med barnen

• Anonym (Va?)
    Prinsessa2017 skrev 2017-01-28 23:03:11 följande:

Krävde halva hyran men det lär jag knappt få... Jag får bostadbidrag för min lägenhet för att barnen är folkbokförda hos mig men vi delar dom vv enligt papper. Han tycker att jag redan har till hyran. Han tycker att jag skulle spendera lika mycket om han hade barnen hos sig. Vet inte hur jag ska få honom att förstå att det spelar ingen roll om jag får min lön+bidrag att räcka till hyran och allt för det handlar inte om det, det handlar om rättvisa bara. Bor du halvtid i min lgh ska du stå för halva hyran minst, eller? tänker jag fel? hur ska jag få honom att förstå?

Hälften av hyra minus bostadsbidrag i så fall. Plus halva elen, vattenräkningen, TVavgift, bredband, hemförsäkring etc.
  • Anonym (Va?)

Ett alternativ kan ju vara att han i så fall betalar fullt underhåll till dig för barnen, om du ändå ska stå för hela kostnaden för deras boende även på hans veckor

• Anonym (Va?)
    Anonym SE skrev 2017-01-29 00:34:58 följande:
    Om han inte bor kvar med dig och barnen ska han inte behöva betala för din lägenhet.
    Jag må vara trög men det resonemanget förstår jag inte alls.
    Ett tips är att läsa trådstarten - HELA trådstarten innan man kommenterar.
Svar på tråden Föräldrar flyttar vv istället för barnen