Tumvante skrev 2017-02-06 21:49:18 följande:
Åh... tog ÄL test igår, och blev avbruten i väntan på svaret på testet. Typ en timme senare tittar jag på testet och ser två starka streck... men man ska ju inte läsa så sent...
Idag gjorde jag ett nytt test, klart negativt. Hade lite stickningar på vänster sida i lördags...
Kanske var det ÄL då? Men jag tänker att man har negativt test så snart det stegrat upp till att ägget släpps, och att det sen är negativt när ägget har släppts och man borde sexa...
Kände en liten hal skridskobana i trosan igår också...
har kanske bara tidig ÄL... det var positivt på dag 10 isåfall...
Fick till det under lillans dagslur igår, kanske borde få till det ikväll också... men fasen vi är trötta... så kanske inte...
Ja, ett positivt test innebär ju sannolik äl inom 24-48h, så jag tror som du att ett uppföljande negativt test bör innebära att ägget nu har släppt! :)
Tänk så mycket lättare det vara att få till första barnet! I mitt fall var det iofs inga problem med tvåan heller, eftersom de har olika pappor och min sambo och jag träffades ganska exakt sex månader innan min yngst blev till. Då var vi inte lika trötta på kvällarna som vi är nu ;)