Inlägg från: Anonym (mmmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mmmm)

Sveriges narkotikapolitik ÄR BRUTAL OCH OMÄNSKLIG.

Anonym (Hg) skrev 2017-02-07 15:54:16 följande:
    Inget fel på Sveriges narkotikapolitik förutom att den är för slapp! För mycket dalt med narkomanerna trots att det var deras val att börja knarka!
    Vilket sätt hjälper det missbrukarna att straffa dem anser du?
    Så du påstår att narkotikadödligheten i Sverige som är näst högsta i Europa är framgångsrik?
  • Anonym (mmmm)
    Anonym (svårare än så är det inte) skrev 2017-02-07 15:52:05 följande:
    Bara för att du inte håller med om åsikten betyder det inte att man håller sig till ämnet.

Jag delar den åsikten att vill man inte råka ut för stigamitesering etc så börja inte med droger, det är dessutom knarkarna själva som sett till att det är stigmatiserat
    Där har du helt fel. Det man gör dagens samhälle är att generalisera alla som tar droger och alla droger som finns. Faktum är att det finns människor som tar droger som fungerar som vilken samhällsmedborgare som helst. Men dem ska helst tystas ner för att stigmatiseringen ska fortsätta. Dem ser man inte och märker inte av för dem vågar inte visa sig för då blir deras liv förstörda. Det är de problematiska missbrukarna som man ser och det är den bilden man visar skolungdomar och övriga i samhället. Det är våra politiker och människor som du som stigmatiserar inte dem. Dessutom har du ingen rätt överhuvudtaget att påstå dig veta vad jag gillar eller inte gillar.
  • Anonym (mmmm)
    Anonym (SUCK) skrev 2017-02-07 20:48:53 följande:
    Sluta normalisera knark nu!
    Kryp fram från ditt gömställe och inse vad sån skit leder till.
    Ett barn på 10 år resonerar bättre än dig.
    tnker inte ens föra en diskussion med dig när du dömer mig.
  • Anonym (mmmm)
    Anonym (SUCK) skrev 2017-02-07 20:48:53 följande:
    Sluta normalisera knark nu!
    Kryp fram från ditt gömställe och inse vad sån skit leder till.
    Ett barn på 10 år resonerar bättre än dig.
    Har du inget bättre att komma med??????
    Det visar verkligen hur dina argument är grundade på ren fakta och vetenskap. Hatar när människor som du bara dömer och dömer. Det är det enda ni är bra på när man för en diskussion.
  • Anonym (mmmm)
    Digestive skrev 2017-02-07 21:28:03 följande:
    Jag tror att du lägger ribban alldeles för högt om du söker en diskussion med vederbörande. Hetsiga människor ignorerar man eller talar klarspråk med.
    Märker det. Blir bara så less på dessa korkade argument som bara bygger på moralism och fördomar.
  • Anonym (mmmm)
    Iarwain skrev 2017-02-07 21:29:36 följande:
    Fortfarande så gäller min fråga:
    På vilket sätt menar du att narkotikadödligheten är näst störst i Europa?
    Det finns mig veterligen ingen samlad statistik som mäter på samma sätt över Europa.

SVT är ingen vidare källa, gå till EMCDDA så ser du att det är precis som jag skrev; Det finns ingen samlad statistik som mäter på samma sätt över EU, (eller Europa)

Källkritik...
    Det är inte bara svt.... jag ska leta upp en tillförlitlig källa som bevisar detta om du så önskar det.
  • Anonym (mmmm)
    Iarwain skrev 2017-02-07 21:29:36 följande:
    Fortfarande så gäller min fråga:
    På vilket sätt menar du att narkotikadödligheten är näst störst i Europa?
    Det finns mig veterligen ingen samlad statistik som mäter på samma sätt över Europa.

SVT är ingen vidare källa, gå till EMCDDA så ser du att det är precis som jag skrev; Det finns ingen samlad statistik som mäter på samma sätt över EU, (eller Europa)

Källkritik...
    Vad en tillförlitlig källa nu kan vara enligt dig.
  • Anonym (mmmm)
    Anonym (SUCK) skrev 2017-02-07 21:39:18 följande:
    Ja! Ren fakta är att knark förstör väldigt mycket för väldigt många.
    Jag dömer inte, jag säger bara som det är.

Ditt argument är: "jag känner t o m en läkare som röker gräs" Är det vetenskap då att knark är ofarligt?

Om du blir stoppad av polisen för att du kör för fort, är det polisens fel att dom stoppade dig då och för böter?
    SLUTA GENERALISERA ALLA DROGER. Annars går det inte diskutera med dig överhuvudtaget.
  • Anonym (mmmm)
    Anonym (SUCK) skrev 2017-02-07 21:39:18 följande:
    Ja! Ren fakta är att knark förstör väldigt mycket för väldigt många.
    Jag dömer inte, jag säger bara som det är.

Ditt argument är: "jag känner t o m en läkare som röker gräs" Är det vetenskap då att knark är ofarligt?

Om du blir stoppad av polisen för att du kör för fort, är det polisens fel att dom stoppade dig då och för böter?
    Dessutom är att köra för fort ingen jävla sjukdom men ett missbruk är det. Så sluta för såna korkade argument.
Svar på tråden Sveriges narkotikapolitik ÄR BRUTAL OCH OMÄNSKLIG.