Inlägg från: Anonym (mmmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mmmm)

Sveriges narkotikapolitik ÄR BRUTAL OCH OMÄNSKLIG.

Anonym (SUCK) skrev 2017-01-29 01:38:50 följande:
    Att diskutera en sån här fråga med en som förskönar knark gör så blir jag dömande, ja.

Jag har uppenbarligen haft mina ögon och öron mer öppna än vad du har så jag vet vad det ofta leder till.

Att du skriver att du inte pratar om splittrade familjer, dödsfall och kriminalitet visar ju bara att du inte har koll över huvud taget.
    jag pratade just om det.
  • Anonym (mmmm)
    grodynglet skrev 2017-01-29 11:00:18 följande:

Jag har personligen fått erfara stigmatiserandet av någon som enbart provat en drog en gång. Var utbytesstuderande på ett universitet i Nederländerna och testade cannabis en gång. Väl tillbaka i Sverige fick jag en direkt fråga av min familj ifall jag provat och svarade ärligt på frågan. Genast började paniken: mina armar kollades för nålstick, de försökte få in mig på behandlingshem, beskyllde mig för att ha spenderat alla mina pengar på droger (det blev strul med mina utbetalningar medan jag var utomlands och jag hade varit tvungen att låna pengar av släkten tillfälligt) och alla fick höra om att jag blivit en knarkare. Till saken hör att jag inte ens tyckte om effekten av drogen och aldrig hade några planer på att prova igen.

Just precis det jag pratar om..... man generaliserar alla människor som tar droger och alla droger som finns. Jag håller med att droger som heroin är farligt. Jag vet att kokain leder till ett starkt beroende. Men man måste se nyanser och inte dra alla och allting över en kam. Den här stigmatiserade bilden att knarkare slösar alla sina pengar på knark, skiter i sin familj och barn, som inte gör något annat än knarkar och därmed kommer in i kriminella vägar för att tillfredsställa sitt beroende är helt fel. Det finns sådana fall i Sverige absolut... men det är långt ifrån alla och de flesta blir inte problematiska brukare. Särskild gällande de lätta drogerna som cannabis. Vi måste sluta stämpla människor som du nu blev stämplad... efter att du hade erkänt att du testade cannabis. Det finns folk som röker cannabis varje dag men sköter sitt liv och familj. Att stämpla dem som brottslingar är inte rätt. Att ge dem konsekvenser som leder till värre problem än bruket själv är inte rätt. 
  • Anonym (mmmm)
    mintankebarasådär skrev 2017-01-30 18:35:41 följande:
    Du tror knarkbaronerna utomlands och langarna i Sverige skulle sänka priserna bara för att det blev lagligt?  jo tjena Drömmer
    Deras vinster skulle bli större men inte sjutton skulle dom sänka priserna

Stay away from drugs kids your brain get mushy
    Skulle det avkriminaliseras så skulle människor inte vara så rädda att söka hjälp. Avkriminaliserar man så kan man utbilda människor om olika drogers verkan och skador de kan utsätta den enskilde och familjen. Då gäller det att gå efter forskning och vetenskap och inte moralism och propaganda som man har gjort hittills. Men då gäller det att man inte klassar all Narkotika som lika farligt. Utan att man särskiljer mellan lätt och tung narkotika. Ljuger man för människor som den svenska politikerna gör så kommer man tappa förtroendet och särskild ungdomarna kommer ta risker som kan förstöra deras liv. Te x de kanske tror mer på langaren än de vuxna. Skulle någon bli påkommen så skulle den inte bli stämplad som brukarna görs idag utan man skulle få en chans att rätta upp sitt liv om man nu är en problematisk brukare och behöver hjälp.
    OCH DET DÄR MED VÅRDEN: missbrukare idag prioriteras inte och får absolut inte samma vård som icke missbrukare. Detta gäller kanske inte alla kommuner men väldigt många.

• Anonym (mmmm)
    Anonym (SUCK) skrev 2017-01-30 20:57:00 följande:
    Alltså jag ryser när jag läser vad du skriver och förskönar knark.
    Öppna ögonen och se vad som händer i samhället när folk knarkar!
    Tror du att det skulle bli färre som knarkar och förstör sitt liv och andras om det skulle släppas fritt?
    Varför ska man börja med knark överhuvudtaget??
    Ärligt talat..... vad är det ni inte förstår. Ni pratar om knark som all knark är lika farligt NEEEEEEJ hur mycket ni försöker generalisera alla droger så funkar det inte i verkligheten.  DET FINNS SKILLNAD PÅ DROG OCH DROG. Precis som alkohol och cannabis är olika sorters droger med olika effekter i kroppen. Det finns för fan forskning på detta.  Jag har inte sagt att människor ska knarka. Vad är det ni inte fattar. Jag säger att det ska AVKRIMINALISERAS! Det betyder heller inte att det ska gå fritt i samhället. Det betyder inte att jag vill se alla knarka. Nej jag knarkar inte ens själv. Men folk tar droger ändå.
    Sveriges drogpolitik fungerar inte och det är ett faktum.

www.st.nu/opinion/debatt/avkriminalisera-personligt-bruk-av-droger
  • Anonym (mmmm)
    Anonym (Gubbe) skrev 2017-01-31 09:31:15 följande:
    Vad exakt är knark?
    Knark är slangordet för Narkotika.
  • Anonym (mmmm)
    Anonym (Snark) skrev 2017-01-31 10:08:33 följande:
    EXAKT! Mitt ex är Sveriges största parasit och hen lurade både soc och försäkringskassan på massa bidrag; fick GRATIS terapi som hen sket i, BETALD YRKESUTBILDNING som Hen såklart sket i, var skyldig till flera fall av misshandel och sket i att betala ut skadestånden till sina offer, stal och lurade hela familjen, mig och sina "vänner" på pengar systematiskt osv. Ändå tyckte Hen att det var HEN det var synd om och att SAMHÄLLET behandlade hen som skit fast det var tvärtom.

Alla andra får betala sina egna utbildningar och terapi (eller låta bli för att man inte har råd) och får slava ihop till mat och hyra på jobb där man ofta blir behandlad som piss och blir utbränd-men man är tvungen att fortsätta för annars blir man hemlös.

Meanwhile kan dom här stackars KNARKARNA bo gratis utan att göra ett piss, få maten serverad genom bidrag och vissa får tom hemtjänst och boendestöd dom inte bekostar själva där dom behandlar sin personal som skit.

Det är SKATTEPENGAR från SAMHÄLLET som bekostar alla dessa bidrag till hyra och mat, betalda utbildningar, boendestöd, hemtjänst, dagliga verksamheter, terapi, behandlingshem, mediciner, sjukvård, friskvård, osv osv osv.

Då är det jävligt magstarkt när dessa bortklemade människor som bidrar minst och får allt serverat som andra får bekosta själva eller skippa pga ekonomin; HAR MAGE ATT KLAGA PÅ SAMHÄLLET! Fy fan rent ut sagt. Är ni så otacksamma kan vi lika gärna dra in all form av socialtjänst, utbildningar, behandlingshem osv så får ni klara er själva och för en gångs skull vara tvungna att själva ansvara för era liv.
    Din bild av en person som brukar droger är väldigt felaktig även om det säkert finns såna fall som du beskriver men det är långt ifrån alla. Du generaliserar alla precis som folk generaliserar te x muslimer som terrorister osv..
    Det är sådana som du som ökar stigmatiseringen i samhället mot missbrukare och brukare. Det är sådana som du som diskriminerar människor som verkligen behöver hjälp och vill ha hjälp. Dem argumenten du för fram skulle tolkas som att du inte bryr dig om att narkotikadödligheten i Sverige är så hög. Lika bra att de jävlarna dör.... så slipper du betala skatt och försörja dem. Det visar bara vilken inhuman människosyn du har.
  • Anonym (mmmm)
    Anonym (Snark) skrev 2017-02-02 13:02:34 följande:
    Gissa på du. Tvärtom är jag väldigt stolt över mig själv och valen jag gjort. Uppvuxen i ett fattigt hem med missbruk, mobbad i skolan. Dessa var inte mina val. Men vad som var mina val var att inte börja missbruka själv och att alltid försörja mig själv. Flyttade hemifrån vid 15års ålder och började jobba. Har läst in gymnasiet som vuxen och slitit hårt, till hösten ska jag börja plugga på universitetet. Jag har dessutom valt att hjälpa människor i min närhet (dock inte drogberoende som bara manipulerar, ljuger, stjäl och kastar bort all hjälp) många människor tackar mig för att jag ställt upp/finns och stöttar.

Så jag är väldigt nöjd med mig själv och mina aktiva val som vuxen, där hade du helt fel. Men livet har inte varit lätt, det hade du rätt i.

Du har också rätt i att du inte är nöjd över DINA val i livet. Och det ska inte samhället ha skit för.

Varför arbetar du inte med något? Samhället försörjer alltså dig som nåt annat spädbarn fast du är kapabel till att arbeta. Jo det finns jobb. Vården och omsorgen skriker efter vikarier och det finns massor av dom som jobbar trots kriminellt register.

Bara att börja jobba eftersom du påstår att du är positiv och är villig att göra bra val i framtiden.
    Nästan INGEN anställer någon som har kriminell register. Absolut ingen knarkare trots att man sköter sitt jobb galant. Det är det som kallas stigmatisering och diskriminering. Något som människor som du bara driver på. Jag förstår du har haft en svår bakgrund men det ger inte dig rättighet att döma andra människor när du inte har någon susning. Det ger dig ingen rättighet att döma alla knarkare och nedvärdera människor. Jag har många i min omgivning som röker cannabis men de lever fullt normala liv. Jobbar och sköter sitt liv. Sen finns det dem som drogerna har tagit över deras liv men fortfarande ger det inte mig rättighet att döma dem. Jag betalar skatt lika mycket som du, jag har inte heller någon högre lön och blivit utbränd på mitt arbete. Men jag dömer ingen människa. Särskild inte människor som har ett missbruk eller bruk. Man ska inte behöva bli straffad för att man brukar droger. Man ska få hjälp om man behöver det och behöver man ingen hjälp och sköter sitt liv där det inte finns några offer så är det rent omänskligt och bli straffad oavsett vad lagen säger.

• Anonym (mmmm)

Det här klippet beskriver hur våran RÄTTSVÄSENDE ser ut i den svenska samhället. Hur sjukt som helst. 

• Anonym (mmmm)
    Arboga skrev 2017-02-06 01:08:29 följande:
    Men! Börja inte med droger så är ju problemet löst?!?
    Det jag diskuterar är inte om man ska börja med droger eller inte. Det jag diskuterar är Sveriges narkotikapolitik. För droger kommer folk att ta oavsett vad. Håll er till ämnet eller skriv inget.
Svar på tråden Sveriges narkotikapolitik ÄR BRUTAL OCH OMÄNSKLIG.