Inlägg från: Anonym (knarkspark) |Visa alla inlägg
  • Anonym (knarkspark)

Sveriges narkotikapolitik ÄR BRUTAL OCH OMÄNSKLIG.

Kan du vara lite mer konkret över vad du tycker är ett problem?
    Mig veterligen straffas inte innehav av mycket små mångder för eget bruk.

• Anonym (knarkspark)
    Anonym (mmmm) skrev 2017-01-27 10:08:06 följande:

Det är omänskligt och orealistiskt att te x dra in ett körkort när man hittar spår i urinen om man te x har rökt Cannabis för två veckor sedan.

Är det en grundläggande mänsklig rättighet att ha körkort menar du?

Jag ser faktiskt inte problemet. Vill du knarka så kör inte bil. Har du ett svårt narkotikaberoende så skall du definitivt inte framföra några fordon alls.
  • Anonym (knarkspark)
    Anonym (mmmm) skrev 2017-01-27 10:23:48 följande:
    Man är ingen fara för trafiken om man har rökt cannabis för två veckor sedan, för man är inte påverkad då. Självklart ska man inte köra bil berusad eller påverkad men när man inte är så det är det RENT orealistiskt.
    Det är väl inte orimligt att man vill att missbrukare inte framför fordon? Oavsett om de råkar vara påtända just då eller inte. Precis samma sak som att man inte vill att alkisar har körkort. Ett missbruk tyder på dåligt omdömme från början och när man är hög/full så blir omdömmet knappast bättre.

Knarka på men låt bli bilen.
  • Anonym (knarkspark)
    Anonym (mmmm) skrev 2017-01-27 11:20:51 följande:
    Alkoholister har körkort, och har rätt till det när de inte kör berusade. Är man ingen fara för trafiken så är man ingen fara för trafiken. Punkt slut.
    Det stämmer inte.

www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Korkort/forlorat-korkort/korkortet-aterkallat-av-transportstyrelsen/

"Du är opålitlig ur nykterhetssynpunkt, till exempel om polisen har tagit hand om dig för berusning vid ett antal tillfällen."

Obs att det gäller oavsett om du körde bil vid tillfället eller ej. Åker du in i fyllecell för ofta så skall ditt körkort återkallas.
  • Anonym (knarkspark)
    Anonym (mmmm) skrev 2017-01-27 11:46:23 följande:
    Håller med dig, redan första gången kan den dras in,helt riktigt. Men har man skött sitt bruk eller missbruk och inte kört påverkad eller berusad så ska den inte dras in.
    Men har du skött ditt missbruk så fastnar du inte i polisens kontroller. Jag förstår nog inte problemet. På något sätt har man blivit tagen av polis, fått ge blod eller urinprov som visat sig positivt för narkotika. Jag tycker inte det är orimligt att körkortet omprövas i en sådan situation. Under de 25+ år som jag kört bil har jag aldrig behövt ge varken blod eller urinprov.
Svar på tråden Sveriges narkotikapolitik ÄR BRUTAL OCH OMÄNSKLIG.