• Sisisisi

Tips på bilbarnstol till 3-åring med bra utrymme!?

Axkid minikid är en populär stol som passar stora barn. Testa att montera den i mitten så får barnet extra mycket benutrymme. Britax maxway passar även den stora barn och brukar dessutom passa bra på mittenplats. Att vända en 3-åring skulle jag inte ens ha som alternativ, livsfarligt.

Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Sisisisi
    SweetJune skrev 2017-01-27 12:48:39 följande:

Vet du om det är bälte som gäller och ingen bas? Verkar som det när man läser texten..

lekmer.se/barn-och-baby/bilbarnstolar/bilbarnstolar-9-kg-25-kg/axkid-bilbarnstol-minikid-grön?gclid=CIfWhaSg4tECFUyMGQodf8MIjw&gclsrc=aw.ds

Minikid och maxway monteras med bälte. Ingen bas. Eftersom isofix bara är upp till18 kg/105 cm skulle jag välja en bältad stol godkänd till 25 kg så att barnet kan åka bakåt så länge som möjligt.
  • Sisisisi
    SweetJune skrev 2017-01-27 13:50:02 följande:

Tack för tips har sett instruktionsfilm nu. Hur hade du placerat stolarna i bilen? Nu brukar jag sitta mellan barnen.

Jag har tre år mellan mina barn och hade båda bak i familjebilen medan vi vuxna satt i fram. Hade ena i mitten och den andra bakom passageraren. I min bil hade jag en i bak och en i fram.
Svar på tråden Tips på bilbarnstol till 3-åring med bra utrymme!?