• Guldbarb

Tips på bilbarnstol till 3-åring med bra utrymme!?

Är det maxi cosi mobi xp/sps? De ger ju jättemycket benutrymme? Hur lång är han? De brukar växa ur den på längden snarare än benutrymmet. Axkid och maxway bältas, det som kan behövas är en kil för lutning :)

• Guldbarb
    SweetJune skrev 2017-01-27 13:55:12 följande:
    Maxi cosi pearl är det. Nu mättes sonen sist i oktober på 2,5 årskontrollen och mätte 93.5 men har växt sedan dess. Väger mellan 16-17 kg. Min familj tycker det är "misshandel" att han sitter så med benen när de ser det.

Okey, ja den är ju rätt annorlunda mot de andra två :)

Innan du beställer på nätet är det bra att testa i bilen, Jag har även hört om några vars pojkar haft ont av axkid minikid. Men vad gäller benutrymmet är båda bra då de kan ställas 1/3 del utanför sätet. Förövrigt är det inte fel att han sitter med böjda ben och så länge han inte klagar ska ingen oja sig om det med honom

• Guldbarb

Axkids förankringsband ska dock vara toppen då de spänner sig när man gungar på stolen i stället för att dra :) (skulle jag köpa en ny och min son satt bra i den och den passade i bilen så hade jag valt axkid)

• Guldbarb
    SweetJune skrev 2017-01-27 17:44:01 följande:

Tack för tips! Då kanske jag ska leta upp en återförsäljare och prova. Blev lite orolig när du skrev att vissa haft ont av den. Vet du var de har haft ont?

Det har varit pga gren spännet (därför specifikt pojkar) men det är helt individuellt och kan bli i andra bilstolar också. De flesta har inga problem alls och är jättenöjda
  • Guldbarb
    Harvester skrev 2017-02-01 16:38:32 följande:

BeSafe Izi Plus ska vara den rymligaste på marknaden. Har en sån i mormors bil och jag gillar den. Har också blivit "bäst i test" i nån test :) Ska snart skaffa en sån då treåringen nästan har öronen vid kanten på isofixvarianten..

Nu blir jag lite nyfiken, var har du hört att den är rymligast? :) Jag har inte hört att den är rymligare än tex minikid och maxway men att den tar mer plats mest
Svar på tråden Tips på bilbarnstol till 3-åring med bra utrymme!?