Min dotter mobbas
Hej!
Jag har en dotter på 9 år snart 10 år. En dag när jag slutade tidigare från jobbet. Då min dotter kommer hem gråtandes.
Jag frågar henne vad som hänt.
Då säger hon att det är några tjejer i hennes klass som slagit henne. Sparkat på henne och kallat öknamn.
Det har kallat henne för tex: Jävla fitta. Du borde dö. Ingen gillar dig. Du bör skjuta dig själv i ansiktet.
Jag blev jättearg.
Jag visste nummert till dessa två tjejernas föräldrar.
Jag ringer den ena mamman och hon tar det på allvar. Hon blir också skit förbannad och hon skulle ta ett snack med barnet.
Fast när jag ringer den andra tjejens mamma så svarar hon annorlunda.
Hon säger så här: "När min dotter är i skolan så bryr jag mig INTE om vad hon gör mot din dotter. Om du inte vill att hon ska bli ledsen är det du som får flytta din dotter"
Jag blev rent ut sagt ännu mer ilsken.
Jag ringde till rektorn och berättade vad dessa två ungar gjort och att min dotter är skit ledsen och att vi behöver er hjälp för att stoppa detta.
Rektorn tog det på allvar och sa så här: "okej! Detta har inte vi sett tidigare men vi ska hålla extra koll på vad dom hittar på och blir det värre får du ringa igen så får vi ta ett möte tillsamans"
Nästa dag gick min dotter till skolan. Jag väntade tills hon kom hem för att se hur det gått.
När hon kom hem så grät hon igen. Då hade ungarna puttat ner henne för en brant trappa. Som tur var så bröt hon inget.
Jag ringde till rektorn igen. Han säger att vi måste ha ett möte. Det blir du, Jag, din dotter och tjejerna som mobbar och deras föräldrar.
Nu har den ena mamman ringt mig och frågat vad fan jag höll på med. Hon tänkte inte komma på det mötet. Hon var väldigt otrevlig mot mig.
Är detta ett frisk beteende?
Vad ska jag göra? För antagligen kommer hon inte på mötet och då kommer mitt barn fortsättas att bli mobbad.
Ska man ens fundera på att byta skola?
Snälla hjälp mig!