Åkervägen skrev 2017-01-26 19:16:01 följande:
Ja du Brumma. Du har helt rätt. Jag har ingen chans att få ensam vårdnad i tingsrätten. Tydligen ska det till väldigt starka skäl för det.! Du som verkar ha koll på allt. Måste jag berätta någonting för henne.. Jag menar skola, vård och omsorg...
Jag har inte koll på allt. Men jag läser på mkt om vårdnad, umgänge osv eftersom det intresserar mig..
Nej, eftersom hon har vårdnad har hon rätt att ta reda på sådant. Hon har ett eget ansvar. Skolan är skyldig att skicka henne samma information de ger till dig. Under förutsättning att hon bett dem om det naturligtvis.
Sedan är det klart att om det inte finns ngt som hindrar att du berättar saker - förutom att du vill "straffa" henne då, jag då finns det ju inget som hindrar att du slänger iväg ett mail om det är ngt. Min man har vh (mamman flyttade med dottern) och även om han otaliga gånger bett skolan om dubbel information är det en del som inte kommer fram till honom. Mamman skickar iväg ett sms om det är uppvisning, utvecklingssamtal osv. Det ligger i barnets intresse att han kan närvara.
Det du ÄR skyldig att meddela är saker som påverkar umgänget. Sjukdomar, barnens mående, inplanerade aktiviteter osv.