• Åkervägen

Ensam vårdnad ?

Har två barn 15 och 16 år. Har haft gemensam vårdnad i 7 år. Har haft växelvisboende hela tiden utom dom två sista åren med den äldsta tjejen. Barnens mor flyttar 70 mil från hemorten. Barnen flyttar hem till mig på heltid. Jag har stämt modern och vill ha ensam vårdnad. Hon bestrider detta. Är det lönt att fortsätta med stämningen...?

• Svar på tråden Ensam vårdnad ?
  • Åkervägen

Barnens mor har inte satt sig på tvären. Hon betalar dock inte för lika många saker som jag gjorde när stora dottern bodde hos sin mor på heltid. Hon lägger sig i saker och ting hon inte har riktig koll på. Så egentligen har jag inget att komma med på förhandlingen i tingsrätten.. Egentligen är nog detta ett sätt att `bestraffa´ för att hon har övergett våra barn..

• Åkervägen

Ja du Brumma. Du har helt rätt. Jag har ingen chans att få ensam vårdnad i tingsrätten. Tydligen ska det till väldigt starka skäl för det.! Du som verkar ha koll på allt. Måste jag berätta någonting för henne.. Jag menar skola, vård och omsorg...

• Åkervägen

Vad egentligen är jag skyldig att informera henne om..? Du skriver umgänge.. Hon har träffat våra barn fyra dagar det senaste halvåret.. Så lite tjurig tycker jag att jag har rätt att vara. Tror dock inte att jag har någon chans att få ensam vårdnad.. !!

• Åkervägen

Barnens väl går alltid först. Dumt att lägga mer energi på detta med vårdanden. Ska bli intressant och se vad som kommer att ske, när jag inte kommer att ge någon information alls.. Utvecklingssamtal nästa vecka.. Tack för chatten.!

Svar på tråden Ensam vårdnad ?