progesteron
Jag fick Lutinus utav min läkare.
Jag hade haft 3 missfall på ett år (första gången hade vi ul i v12, det hade stannat av i v9, fick tabletter för att få ut det, de andra 2 blödde jag ut runt v6) och ställdes i kö för utredning. Efter dessa missfall (utan att skydda mig något) så blev jag inte gravid på ett halvår.. Lagom till jag fick hem papper om en tid till utredning så fick jag dessutom ett plus! Sa inget om det förrän jag var på plats hos läkaren och de kunde då inte kolla eller ta de prover som de ville men gav mig Lutinus (och någon mer tablett mot blodproppar tror jag det var) som jag skulle ta fram till v12 vs v16, var då i bara vecka 5-6.
Detta var i somras och vet fortfarande inte vad de tidigare 3 missfallen berodde på men sitter nu i v34 (går in i v35 imorgon), antar att de hjälpte mig, har lite Lutinus kvar som jag skulle ta under nästa graviditet fram till v12 också sa läkaren, om detta funkade, vilket det gjorde!
För övrigt har jag i princip noll kunskap om behandlingar mm. Detta verkade vara det som hjälpte mig.
Tufft med 8 missfall... Lycka till framåt!