Caarina1985 skrev 2017-01-29 13:48:16 följande:
Såg högre upp i tråden att du också behandlas i Umeå. Fantastisk fin personal och bemötandet är av toppklass. Kanske vi hamnar på äggplock samtidigt :)Brukar tänka att vi får skatta oss lyckliga som fått komma just till Umeå. (Även om de flesta andra kliniker säkert är lika bra)
Jag tycker att man får utomordentligt bra information från kliniken och de skickar hem papper & instruktioner till alla läkemedel. Men ett tips är att kolla instruktionsvideor från läkemedelsföretagen på Youtube - de är till god hjälp. Framförallt om du känner dig lite vilsen emellanåt.
Du har ingen som kan hjälpa dig med sprutorna? Det är inte slaget i sten att det är du själv som måste injicera dom. Partner? Förälder? Syskon? Kompis? Granne?
Jag är inte själv spruträdd så det är inga problem, men orgalutran är tyvärr ingen rolig spruta.
När du känner som du beskriver ovan - om du inte har någon i din omgivning som du kan luta axeln mot, ring till kliniken. Det finns personal där även för dessa tunga bitar.
Tack för tipset om video på youtube, de ska jag helt klart kika nu innan jag ska ta första sprutan. Jag jobbar som undersköterska så har inga problem med att sticka andra, men när de kommer till mig själv är de värre. Hoff
Min sambo jobbar tyvärr eftermiddag nästa vecka annars hade han fått hjälpa mig. Har ingen familj här på orten så de blir att övervinna sin rädsla och göra det själv. Svettas av bara tanken.
Min sambo är mitt absolut största stöd, är så skönt att han finns vid min sida i allt de här. Sen har jag min syster + mamma som också är till bra stöd. Men känns som att ivf är de enda jag pratar om nu för tiden, det tar upp så pass stor tid av mitt liv just nu.
Då kanske vi är på kliniken samtidigt då, har du fått tid för äggplock?