Anonym (Nu) skrev 2017-01-26 15:54:05 följande:
Men visst har du varit gravid tidigare? Då vet du ju att embryot kan fästa och utvecklas så en evighetskarusell tror inte jag på i alla fall. Det är ju det som ska ske nu. Tyckte det var jobbigt att försöka få till andra barnet men försökte trösta mig med att jag visste att det hade gått en gång tidigare, försöker man med första barnet är det nog svårare för då vet man faktiskt inte om det går eller inte. Sen var ändå oron där att kroppen hade spårat ur sen sist men det är en annan femma ;)
Ont i ljumskarna kan vara foglossning, sådant kan komma väldigt tidigt. Har en släkting vars första symtom på graviditet är just foglossning. Har du haft problem med det tidigare så det låter rimligt?
Ja, precis - då funkade det på första försöket. Eller funkade och funkade, det visade sig vara utomkveds :( Sen dess har vi fått konstaterat att inte heller min andra äggledare e normal. Så vi vet varför lixom.
Men ja, lever på hoppet i att vi ändå funkar ihop :) Nej, tror inte heller att det behöver bli nån karusell, men som du skriver - oron finns alltid där.
Hann bara vara gravid 2 månader med X:et och det var ju ingen normal grav. Men ingen foglossning då. Och kanske är det lite underligt att det börjar typ 2 dar efter insättningen, verkar himla tidigt isåfall. Men visst - jag lever gärna på hoppet några dar till XD Mysko nog är det bara på natten när jag ligger ner. Eller lite igår på dagen, men inte alls samma nivå.
Bara en vecka till test nu :) Gud vad jag längtar - samtidigt som jag lite bara vill hålla för öronen och stoppa huvudet i sanden, haha. Kanske detta som e "skräckblandad förtjusning"!