• fannny

Gravid - när fick du ont i brösten?

Halloj, undrar hur tidigt ni som e gravida fick ont i brösten? Jag har alltid ont mellan ägglossning och mens.

Jag gör just nu ivf och är på dag 5 efter insättning av embryot, så är lite nojig över att mina bröst inte är lika svullna igår och idag jämfört med veckorna före :P Å andra sidan tar ja inte längre hormoner, eller jo progesteron-tabletter (Lutinus), men inte sprutor. Kanske var det spruthormonerna som gjorde mig så svullen tidigare veckor?

Fanny

• Svar på tråden Gravid - när fick du ont i brösten?
  • fannny
    narie24 skrev 2017-01-24 18:29:31 följande:

Dagen innan jag plussade, vid bim.

Jag är väldigt grön på området, är bim samma dag som man ska testa sig? Asså väntad mens-dagen? *sorry för min okunskap*
  • Anonym (Nu)
    fannny skrev 2017-01-24 20:43:01 följande:

Jupp, första försöket. Fick ett X för drygt år sen, då lyckades vi nämligen själva på första försöket :P Otur i turen, så att säga. Sen visade d sig att den andra äggledarn inte heller var som den ska. Så nu ivf & nerver till tusen. Antar vi har hyfsade förutsättningar då vi lyckades första gången när vi körde själva, men är ändå lite realistisk av mig ;) Det kan ju gå hur som helst.

Pust pust. Väntar och väntar... ;)

Vad spännande! Du verkar ändå lite exalterad, det är ju kul! I motsats till hopplöshet och uppgivenhet menar jag. Men detta är kanske som en nystart i bebisförsök, vad vet jag! Håller tummarna för er :D
  • Anonym (Korrekt)
    fannny skrev 2017-01-24 20:44:07 följande:

Jag är väldigt grön på området, är bim samma dag som man ska testa sig? Asså väntad mens-dagen? *sorry för min okunskap*

Japp, "beräknad icke mens"

Som svar på Ts fråga, jag hade ont fr o m ÄL och har i v 18 fortfarande ont. Men finns ju de som aldrig har ont också. Håller tummarna för dig!
  • fannny
    Anonym (Nu) skrev 2017-01-24 22:22:09 följande:
    Vad spännande! Du verkar ändå lite exalterad, det är ju kul! I motsats till hopplöshet och uppgivenhet menar jag. Men detta är kanske som en nystart i bebisförsök, vad vet jag! Håller tummarna för er :D
    Haha, ja än så länge! ;) Vänta bara, om nån vecka kommer kanske ett tårfyllt inlägg istället :P Känns kul att nåt äntligen händer, nu e vi typ igång - väntat sen i somras... Hoppas dock verkligen inte vi måste in i nån himla ivf-karusell med typ MASSOR av misslyckade försök.

Bara 7 hela dagar kvar innan vi får testa.

Väääääääääntar och väääääääntar.............. ;) 
  • fannny
    Anonym (Korrekt) skrev 2017-01-25 20:02:19 följande:
    Japp, "beräknad icke mens"

Som svar på Ts fråga, jag hade ont fr o m ÄL och har i v 18 fortfarande ont. Men finns ju de som aldrig har ont också. Håller tummarna för dig!
    Tack :) Ja, det är intressant att vissa inte har ont - trots att brösten ju såklart växer! Verkar även vara likadant med livmodern, vissa har ont andra inte.

Och vissa verkar mest ha ont i ligament på sidan av magen *mysko* Själv har jag haft påtagliga hugg i ljumskarna sedan insättning för en vecka sen imorgon fredag. Vaknar på natten och ojar mig, det gör sjuh-lvetes ont. Men ingen värk i livmodern, förrutom lite första natten efter insättning (gissar det var Lutinus som orsakade det). Kan ont i ljumskarna vara grav-tecken? ANtar jag även fortfarande kan ha ont efter äggplocket, så kanske är det bara äggstockarna som spökar......

*är inne i letar-tecken-fasen* ;) 
  • Anonym (Nu)
    fannny skrev 2017-01-26 14:07:45 följande:

Haha, ja än så länge! ;) Vänta bara, om nån vecka kommer kanske ett tårfyllt inlägg istället :P Känns kul att nåt äntligen händer, nu e vi typ igång - väntat sen i somras... Hoppas dock verkligen inte vi måste in i nån himla ivf-karusell med typ MASSOR av misslyckade försök.

Bara 7 hela dagar kvar innan vi får testa.

Väääääääääntar och väääääääntar.............. ;) 

Men visst har du varit gravid tidigare? Då vet du ju att embryot kan fästa och utvecklas så en evighetskarusell tror inte jag på i alla fall. Det är ju det som ska ske nu. Tyckte det var jobbigt att försöka få till andra barnet men försökte trösta mig med att jag visste att det hade gått en gång tidigare, försöker man med första barnet är det nog svårare för då vet man faktiskt inte om det går eller inte. Sen var ändå oron där att kroppen hade spårat ur sen sist men det är en annan femma ;)

Ont i ljumskarna kan vara foglossning, sådant kan komma väldigt tidigt. Har en släkting vars första symtom på graviditet är just foglossning. Har du haft problem med det tidigare så det låter rimligt?
  • fannny
    Anonym (Nu) skrev 2017-01-26 15:54:05 följande:
    Men visst har du varit gravid tidigare? Då vet du ju att embryot kan fästa och utvecklas så en evighetskarusell tror inte jag på i alla fall. Det är ju det som ska ske nu. Tyckte det var jobbigt att försöka få till andra barnet men försökte trösta mig med att jag visste att det hade gått en gång tidigare, försöker man med första barnet är det nog svårare för då vet man faktiskt inte om det går eller inte. Sen var ändå oron där att kroppen hade spårat ur sen sist men det är en annan femma ;)

Ont i ljumskarna kan vara foglossning, sådant kan komma väldigt tidigt. Har en släkting vars första symtom på graviditet är just foglossning. Har du haft problem med det tidigare så det låter rimligt?
    Ja, precis - då funkade det på första försöket. Eller funkade och funkade, det visade sig vara utomkveds :( Sen dess har vi fått konstaterat att inte heller min andra äggledare e normal. Så vi vet varför lixom.

Men ja, lever på hoppet i att vi ändå funkar ihop :) Nej, tror inte heller att det behöver bli nån karusell, men som du skriver - oron finns alltid där.

Hann bara vara gravid 2 månader med X:et och det var ju ingen normal grav. Men ingen foglossning då. Och kanske är det lite underligt att det börjar typ 2 dar efter insättningen, verkar himla tidigt isåfall. Men visst - jag lever gärna på hoppet några dar till XD Mysko nog är det bara på natten när jag ligger ner. Eller lite igår på dagen, men inte alls samma nivå.

Bara en vecka till test nu :) Gud vad jag längtar - samtidigt som jag lite bara vill hålla för öronen och stoppa huvudet i sanden, haha. Kanske detta som e "skräckblandad förtjusning"!
  • fannny
    Anonym (Nu) skrev 2017-01-26 15:54:05 följande:

Hm, det kanske kan vara ligament-smärtor? Fast då borde jag kanske ha ont i livmodern åsså...

Äsch, nu får jag kanske lägga av ;) Oavsett, hoppas så vansinnigt att jag e preggo. 
  • Anonym (Wildrat)

Två första graviditeterna blev brösten spända och ömma ganska snart, vecka 6 ungefär. Gjorde så ont att jag knappt ville lyfta armarna och var tvungen att ha bh dygnet runt.
    Denna gång blev de lite ömma vecka 12 ungefär. Är i vecka 15 nu och de känns men gör inte alls lika ont som tidigare graviditeter. Denna gång har de inte blivit direkt fastare heller.

Svar på tråden Gravid - när fick du ont i brösten?