Min dotter blir bestraffad
Hej!
Skulle vilja ha lite råd och tankar om hur jag ska hantera och gå vidare med min dotters situation.
Hon är 11 1/2 år gammal. Hon har sedan hon var två år haft umgänge med sin pappa varannan helg. Det har fungerat ganska bra fram tills för ca 4 år sedan. Då träffade pappan sin nuvarande sambo. I allra första början märktes inget jättekonstigt mer än att min dotter fick efter han hämtat och innan han lämnade henne sitta i bilen i 2 timmar för att hämta och lämna sin nuvarande sambo i hennes hem.
Men när de flyttade ihop kom det ena efter det andra.
Nu har det framkommit att min dotter har fått straff för småsaker. Det hon är gjort (lyft sin 2 åriga lillasyster bla) är så litet i proportion till straffen hon fått ta. Det blev en orosanmälan gjord av skolans kurator.
Det framkom att hon i ca 45 minuter hade fått stå och skrubba deras dusch fri från kalk. De har pekat på ställen där de inte varit nöjda och hon fick skrubba tills de var nöjda.
Sambon har en hel helg bemött min dotter med total tystnad. Inte sagt hej, inte besvarat frågor osv. Hon har vid ett tillfälle velat lära min dotter att man inte gungar på stolen genom att dra undan den för henne.
Pappan har berättat för vår dotter att hans sambo inte gillar henne så umgänget får ske hos farmor. När jag ifrågasatte detta sista så svarade han med att vår dotter ljuger. Det andra har han erkänt att det hänt. De har sagt åt vår dotter att det väntar ytterligare ett straff på henne de ska bara komma på vad. Hon har fått rengöra toaletten för att någon kissat utanför, hon säger att det inte är hon men att hon ändå fick rengöra.
Jag anser att pappan inte kan se till sitt pappa ansvar. Dels för att skydda hrnne från kränkande behandling av sambon och att han inte kan se hennes behov.
Vad hade ni gjort i denna situationen? Det pågår en utredning pga orosanmälan och vi går på samarbetssamtal, de går inte särskilt bra då han förlöjligar allt som sägs och inte förstår vikten av att vara där för sin dotter. Han förstår inte vikten av att se hennes behov på flera plan.
Familjebehandlarna anser att detta är psykisk misshandel mot vår dotter
Jag har kontaktat advokat.
Hur hade ni gått vidare?