Inlägg från: Anonym (Alltid döende) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alltid döende)

Någon här som lider av hälsoångest hypokondri?

Kära värld vad detta tär. Finns det någon mer som jag?

Över 40 år, tre barn, gift och arbetar.

Och ständigt sjuk. Och döende.

Jag är hypokondriker.

Det hela började efter att mitt sista barn föddes. Tre år av sjukskrivning, oändliga läkarbesök och undersökningar. Diagnos ibs. Jag köper inte diagnosen. Och har googlat mig sönder på mina symtom. Och det har spårat ur.

Sticker det i en tå mer än en gång. Google. Sedan sätter jag oftast min egen diagnos. Cancer. Oftast är det cancer. Och obotlig. Spridd.

För varje provtagning/undersökning som inte gett resultatet cancer så andas jag inte ut. Istället tror jag ännu mer på att det ÄR cancer nästa vända. För man kan ju inte ha tur varje gång. Någon kommer tar turen slut. Och det är cancer.

Jag inbillar jag mycket. Framkallar symtom som hög puls mm pga stress och oro. Men så finns det symtom som inte inbillas. Som läkarna ser visuellt och som de inte vet vad det beror på. Röda ögon, eksem, knölar, diffusa provsvar mm och allt detta gör mig SKITRÄDD!! Googlar man så hittar jag alltid en cancerkoppling. Och oftast en blogg. Skriven av någon med samma symtom som jag. Som slutat blogga för att de dött. Fatta paniken och rädslan.

Jag vet innerst inne. Googla inte. Men ändå gör jag det. Direkt. Och jag vågar inte söka hjälp. Säga ärligt och högt att jag tror jag blivit hypokondriker. För då kommer de aldrig att ta mig på allvar när jag söker vård och då kommer de såklart att missa min cancer och jag kommer att dö.

Är någon mer som jag?

Hur hanterar ni det?

Jag är definitivt mest rädd för cancer och därefter hjärtsjukdomar och hjärnsjukdomar. Rädd att få en döende diagnos.

Halsfluss, magsjuka mm gör mig inget.

Svar på tråden Någon här som lider av hälsoångest hypokondri?