Ivf över 40! (Jag är 42 år)
Var faktiskt inte alls nervös denna gång då vi gjort detta ett par ggr nu men jag var lite spänd över att få höra resultatet. Åtta ägg blev befruktade fick vi veta i ons. Idag fick vi veta att alla utom två slutat dela sig på dag 2-3. Så fördelen med att vänta sim jag ser det är ju att man slipper få upp hoppet av att få ett el två ägg insatta sim sedan ändå "dör".
Nu efter fem dgr så var det ju tydligt att endast två fortsatte dela sig och bli en blastocyst.
Så enligt läkarna så såg det väldigt bra ut med det ägg vi fick tillbaka idag.
Det andra ville de ta till frysen om det fortsatte se lovande ut.
Så nu är ruvartiden här och den är värst.
Man längtar ju och hoppas så mkt och besvikelsen blir så stor om det inte tar sig om mensen kommer. Men man kan inte göra så mkt mer än att äta Folsyra och ta Lutinus.
Sen leva på hoppet!
Tack för att ni finns!
Följt tråden lite då vi kommer börja med IVF privat i mars/april, första möte 14/3.
Undrar så hur det har gått för dig?
Jag går på Bemfola just nu, ska ta Ovitrelle ikväll, vi har ju kört på lägsta dosen 75IE eftersom vi bara stimulerar min cykel i väntan på IVF. Har innan kört dubbelkur med Letrozol och Ovitrelle utan framgång (3 försök).
Hade i förrgår ett fint ägg på 20 mm som nu fått mogna två dagar till, så hoppas hoppas det är vårt guldägg