Inlägg från: Anonym (.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.)

Tjejer som varit ihop med häradsbetäckare

Jadå, jag levde ihop med en sådan i dryga tio år. (Fast de första åren fattade jag det inte, och sedan valde jag att tro på hans undanflykter, försäkringar och vid direkta bevis krälande för att jag skulle stanna kvar (varvat med bisatser om att det nog egentligen var mitt fel, fast det skulle han ju aldrig säga...)
    Att det skulle ha kunnat diskvalificera mig som partner var inget som någonsin fallit mig in. Inte min man heller som väl är.

• Anonym (.)
    Anonym (J) skrev 2017-01-22 15:53:45 följande:
    Det låter rätt sorgligt att bedöma en eventuell partner utifrån hur personen hade varit en bra förälder eller ej. Jag vet att det är naturligt, men vill man inte leta efter egenskaper som passar för En Själv, och inte för icke-existerande barn som personen kanske inte ens vill ha? Och om nu en "ordentlig kvinna" efter något år visar sig inte vilja ha barn trots att hon, enligt "barnperspektiv" hade kunnat bli en så passande mamma, är hon mindre ordentlig då?
    Undrar av uppriktig nyfikenhet, då detta för mig låter rätt tragiskt... 
    Dessutom kan det ju hända att man klickar med någon som är en player, det är inte direkt ovanligt. Att bli dömd för sitt ex synder är inte OK. Tycker jag iaf!
    Jag tycker tvärtom - retrospektivt - det är både sunt och vuxet att leta efter de egenskaper man vet att man skulle vilja ha hos en fast partner. Ännu smartare att diskutera värderingar och önskemål om livsstil och livsmål innan man lägger ner alltför mycket engagemang. Om partnern t ex ändrar sig om barn eller inte kan få några är en sak. Men ofta handlar besvikelse om att man inte ens diskuterat saker. Ett snyggt yttre och charm är en bra start men räcker inte för ett lyckligt förhållande.
Svar på tråden Tjejer som varit ihop med häradsbetäckare