• i-o

Ni som har lite pengar att röra er med varje månad, blir ni deprimerade av detta?

Välkommen till min vardag sedan flera år. Själv så stormtrivs jag. Att du inte trivs är för att du levt fel från början skulle jag tro, från en sjukpensionärs perspektiv.

• i-o
    Skalmans skrev 2017-01-21 03:44:16 följande:

Avslutar med mitt ordspråk.
    Spara är livet(tiden) än att slösa bort livet(tiden).
    // Fredrik

Slösar med tid gör man ju egentligen oavsett vad man gör om man inte lever varje dag utan att ångra något och då vill man ju lämpligtvis aldrig uppleva något liknande varje dag, eller har jag missat något?
  • i-o

Om alla Sveriges sjukpensionärer går samman i en stiftelse och pyntar ett par hundralappar i ett par år så skapar man en rätt robust säkerhet.

Men det förutsätter så klart att de vill höja sin livsstandard något på sikt, eller för framtida generationer.

• i-o
    Anonym (sjukpensionär) skrev 2017-01-21 20:15:57 följande:
    Nej, men jag får hyra hjälpmedel från landstinget. Nej, både ledsagning och boendestöd kostar pengar, beroende på var man bor, hur mycket hjälp man behöver och vad man har för inkomst.
    Vad jag vet kostar inte de insatserna ett dugg. Inte för mig åtminstone.
  • i-o

Det enda som egentligen är ekologiskt är det man framställer själv, tänk på det. Transporterna kontra prissättning tar inte ut varandra, det är det luriga med kapitalismen.

• i-o

Lol snacka råvaror och säga att en väldigt homogen produkt som kött är bättre för att den är dyrare. Där handlar det om bäst jämfr. pris som alltid.

Svar på tråden Ni som har lite pengar att röra er med varje månad, blir ni deprimerade av detta?