Rätt att driva in pengar på detta sätt?
Hej alla. Det är såhär att jag hyrde ut min lägenhet i 2 Månader till en tjej. Först började hon täckna försäkringar från hyresgästföreningen i hennes namn på min lägenhet. När jag berättade detta för hon neka hon. Fast jag har papprena.
Några dagar senare sa hon att hon ville flytta . hon flytta ut samma månad.
Nu har jag fått ett SMS från en jurist. Såhär står det: Hej,
Jag kontaktar er på uppdrag av HL som har bott hos dig mellan september till och med december 2016. Hon har erlagt en hyra om 7200kr/månad under ovanstående period.
Din hyra är förhandlad till 4589kr/månad vilket innebär att du har tagit ut en överhyra.
Hyresgästen begär därmed återbetalning om 8608kr. Beloppet ska återbetalas inom en vecka. I annat fall har jag fått i uppdrag att inkomma med en ansökan till Hyresnämnden.
Mvh
Jurist
Hyresgästföreningen.
Nu till mina frågor? Kan dom göra såhär utan att ens ringa mig och diskutera saken , höra min version? Kan en jurist fatta summan och detta beslut själv?
Nu stämmer inte vissa saker han skriver , hon har bara bott där i 2 mån inte 3.
Min hyra han räknat fram är inte som det står utan Högre. Jag hyrde ut möblerad med el vatten försäkringar TV box mm. Inget av det här står heller. Han verkar gå på va hon bara har sakt. Några klocka svar och råd? Kram