Inlägg från: litetfröimagen |Visa alla inlägg
  • litetfröimagen

Ruvartråd

Hej! Jag hoppar också in här. Återförde en sex dagarsodlad blastocyst i torsdags morse. Gjort ett tidigare ivf försök som misslyckades, så detta hade vi i frysen. Räknar man att dagen efter återföringen är ruvdag 1? Kommer inte ihåg.

Jag tyckte förra gången jag ruvade var hemskt, hade noll hopp, ångest och mådde allmänt pms:igt. Denna gången har jag bara tagit letrozol för att stimulera ägglossningen, och än så länge känns det okej

Nån annan som gjort en FET i stimulerad cykel?

Jag har ett barn sen tidigare, som jag fick på naturlig väg. Men vid den graviditeten kände jag supertidigt att jag var med barn. Det var dock två foster (en stannade i utvecklingen i vecka 10 typ) så det kan ju vart därför jag kände tidigt. Men nu går jag och letar tecken som en galning hehe.

• litetfröimagen

Jag har vart förkyld hela veckan, vart bättre i mitten på veckan men från igår kväll har jag vart riktigt kass. Nu så kvällen hade jag sjukt ont i magen och mådde illa. I början på min graviditet blev jag dålig på det sättet av vissa grejer jag åt och drack. Så jag hoppas ju att det var en sån där graviditetsreaktion på kaffe0 jag drack. Bara vänta och se, nu har dock tvivlet slagit sina klor i mig.

Hur ser det ut för alla som vart med i denna tråd , hur man ggr har det tagit folk att bli gravida?

Håller tummarna för oss allihop. Skönt att kunna läsa om andra i samma sits! ?

• litetfröimagen

I agree grodans77! Lutinus är inte skoj alltså! Jag tar bara två om dagen denna gången för jag har gjort en FET. Är bara på ruvardag 5 så jag har många piller kvar.

• litetfröimagen
    GrodanS77 skrev 2017-05-24 07:20:48 följande:

Du hade ett 6-dagars va? Då borde det inte vara så långt till testdag, eller?

De här sista dagarna innan test är ren pina och psykisk tortyr! Test i morgon...

Håller tummarna!

Jag har testdag den 2 juni, men har beräknad mens imorgon, så gynekologen sa att jag kan ta testet tidigare. Eller normalt sätt har jag en 30 dagar cykel, men ägglossningen kom två dagar tidigare denna månaden. Så jag tänker att den kan ju komma nån gång mellan torsdag och lördag. Tänkte att jag ska ta det i helgen om mensen inte kommit innan dess. ja det är hemskt! Jag är hemma sjuk också så jag har alldeles för mycket tid att tänka på det.

Vilket datum skulle ni testa? Har du känt nått?

Vilken klinik går du hos ? Vi har bara fått ordination av ta lutinus till testdagen.
  • litetfröimagen
    GrodanS77 skrev 2017-05-24 08:11:03 följande:

"litet frö..." Jag har gjort äggdonation med färskt ägg så det är lite annorlunda mot "vanlig" IVF. Så därför ska jag fortsätta med lutinuset längre.

Jag har också testdag 2/6 egentligen men eftersom ÄP gjordes för 2 veckor sen så skulle det motsvara bim idag. Tänkte testa i morgon.

Spännande! Hoppas det är ett guldägg! Är det ert första försök?Har du haft några symptom?
  • litetfröimagen
    GrodanS77 skrev 2017-05-24 10:55:42 följande:

Japp, första ÄD. Har gjort 7 st ivf 6 fullförsök, 1 FET). Har dålig äggreserv/kvalitet och inga äggledare.

Bortsett från molvärken, så har jag ett illamående som kommer ungefär varannan dag verkar det som och ömma bröst. Illamående och ömma bröst har jag haft tidigare då jag har plussat, så jag är hoppfull

(Jag har plussat 3 ggr på ivf som tyvärr blev 1 utomkveds och  2 MA/MF)

Jag har ett barn sen innan som blev till spontant, nu har vi försökt i lite mer än två och ett halvt år (fast haft oskyddat sen förra graviditeten för fyra år sen) gjort ett färskförsök som inte tog sig, men det resulterade i två blastocyster till frysen. Så detta är vår första fet. Svårt att utläsa vad jag känner för det är första gången jag använder letrozol. Men har haft lite diffus molvärk sen igår kväll, halsbränna och illamående som kommer och går sen i lördags. Men såbrukar jag nog känna innan mens också tyvärr. Fast inte halsbränna i och för sig.

Nu har jag gått in i fasen kolla trosorna efter blod vid varje toabesök, suck!
  • litetfröimagen

Är det inte så att dom inte kan se hjärtslagen innan en viss tid har gått? Men man kan ju tycka att du borde få boka tiden tills dess redan nu ändå...

• litetfröimagen
    GrodanS77 skrev 2017-05-25 10:30:03 följande:

Vad är en kemisk graviditet?

Jag plussade svagt svagt i morse på rd13 och känner mig väldigt skeptisk. Har tidigare ivf plussat starkt på rd11. Kan det skilja åt mot när man gör äd? Jag vågar inte tro på det här. Faaan.

Ring dom och fråga om det är nån skillnad vid äggdonation.

Annars kan man väl ta blodprov för att se stegring av hcg?

Jag håller tummarna stenhårt för dig!
  • litetfröimagen
    GrodanS77 skrev 2017-05-26 07:55:26 följande:

Testet blev svagare idag, knappt synbart alls. Så nej, det blev inget den här gången. Ett kvar i frysen till efter sommaren.

Åh nej vad tråkigt! Kram
  • litetfröimagen
    Nallil66 skrev 2017-05-26 13:31:30 följande:

Helloj!!

Ruvar på 5:e dagen nu med ett 5 dagars FET blastocyst .

Andra försöket för oss.

Känns dock som mensen är på väg och om den nu kommer så känns det så dumt att ta gravtest 15 dagar efter insättning.

Nån som vet varför det är så?

Nån som hört talas att man har fått mens men ändå vart gravid inom ivf??

Lycka till alla som ruvar :).

Min gynekolog sa att det var okej att ta test tidigare i och med att jag visste när min mens var beräknad, att dom alltid lägger testdatumet senare. Men så tidigt som på ruvardag fem visar nog inte så mycket tyvärr.

Hoppas det inte är nån mens på gång utan en bulle i ugnen.
  • litetfröimagen

Igår var beräknad dag för mens, eller det var fjorton dagar efter ägglossning, men jag brukar ha en cykel på trettio dagar, så nånstans mellan fredag och söndag bör den komma om den nu ska komma. Idag har jag haft en skarp känsla/smärta i vänster äggstock. Har ett par små cystor där, så jag hoppas att det är dom som spökar och inte mensen. Hur går ni andra känt vid mens efter letrozol?

Detta är min första vända med letrozol, så jag vet liksom inte vad jag ska förvänta mig. Upplevde ägglossningen mycket mer smärtsam än normalt sätt. Har endometrios och normalt sätt en hemsk mensvärk, så smärta har jag alltid tid mens. Ska ta ett test i eftermiddag när jag kommer hem från jobbet. Hoppas bara mensen håller sig borta tills jag kommer hem i alla fall, vill inte behöva hantera det på jobbet liksom. Ha en fin dag allihop!

• litetfröimagen

Ruvardag 10 idag, tog ett test som såklart visade negativt. Så trött på det här nu alltså! Just nu känns det helt meningslöst att ens försöka flera ggr. precis innan jag vaknade idag drömde jag att jag hade fått ett plus, så jag vaknade med ett lyckorus och känslan av att det var en sanndröm. Så jag antar att mensen kommer idag, jag har säkert fördröjt den med mina förhoppningar.

• litetfröimagen
    gammelpysen skrev 2017-05-28 08:38:15 följande:

Är det dags för mens då?

Ruvardag 10 är ju fortfarande tidigt. Ta ett nytt test om några dagar. Har du några symtom i övrigt?

Kram!

Ja mensen skulle kommit i fredags. Vi satte in en blastocyst som var sex dagar. Gynekologen sa att dom lägger alltid provet senare så jag kunde ta ett test när mensen var beräknad om jag ville. Så nej det är tyvärr kört denna gången.
  • litetfröimagen
    gammelpysen skrev 2017-05-28 09:16:24 följande:

Beklagar. Har ni fler i frysen eller måste ni börja om?

Vet hur tufft det är, detta är vår andra omgång ivf.

Tack!

Det var vår andra omgång också. Vi har ett till i frysen, funkar inte det så har vi ett till komplett försök kvar.

Förra gången var det också ett minus, jag är så trött på det där minuset så jag kräks. Hade känts bättre med ett svagt streck som sen försvinner framför detta. Då hade det känts som om då vet jag ju att det kommer funka men att just det ägget inte var för oss. Nu känns det bara så hopplöst. Att stirra sig blind på stickor år ut och år in utan ett endaste plus gör en fanimej knäpp!
  • litetfröimagen
    gammelpysen skrev 2017-05-28 09:16:24 följande:

Beklagar. Har ni fler i frysen eller måste ni börja om?

Vet hur tufft det är, detta är vår andra omgång ivf.

Tack!

Det var vår andra omgång också. Vi har ett till i frysen, funkar inte det så har vi ett till komplett försök kvar.

Förra gången var det också ett minus, jag är så trött på det där minuset så jag kräks. Hade känts bättre med ett svagt streck som sen försvinner framför detta. Då hade det känts som om då vet jag ju att det kommer funka men att just det ägget inte var för oss. Nu känns det bara så hopplöst. Att stirra sig blind på stickor år ut och år in utan ett endaste plus gör en fanimej knäpp!
  • litetfröimagen
    gammelpysen skrev 2017-05-28 13:32:56 följande:

Och där började jag blöda. Lycka till ni som är kvar.

Åh nej! Styrkekram från mig<3
  • litetfröimagen

Min mens kom först idag! Den var beräknad i fredags. Är det nån annan där mensen blivit fördröjd efter letrozol stimulerad fet? Haft ont på ett annat sätt än vanlig mensvärk .

Vi har beslutat oss att vänta tills efter semesterstängt med nästa fet. Nu blir det återhämta sig och njuta av sommaren. Lycka till alla ruvare!<3

• litetfröimagen

Ruvardag 7 med en blastocyst. Har haft lite mensvärk från och till sen några timmar efter återföringen samt molvärk i vänster höft, idag har jag värsta allergin, nyser och kliar i ögon. När jag väntade min son var jag galet allergisk och fick nysattacker stup i kvarten. Så jag hoppas detta är ett graviditetstecken! mensen är beräknad imorgon, så jag hoppas den håller sig undan.

• litetfröimagen
    ijo skrev 2017-08-20 14:36:14 följande:

Hur går det för dig? :) Har mensen hållit sig undan än så länge eller? Jag är på ruvardag 4 idag och känner ingenting.

Den jäkla mensen kom idag, sjukt trött och ledsen. Pallar fan inte detta mer alltså . Tog test nu på kvällen och inte en antydan till plus ens.
Svar på tråden Ruvartråd