Inlägg från: honeybunch |Visa alla inlägg
  • honeybunch

Ruvartråd

Hej! Hoppar in här. Jag gjorde FET med blastocyst i tisdags. Räknas återföringsdagen som ruvardag 1 eller är det dagen efteråt?

Jag har haft blodblandade flytningar till och från sen dagen efter återföringen. Ont i livmodern ibland, det liksom hugger till. Vet inte vad jag ska tro.

Min första återföring var i stimulerad cykel och med ett färskt embryo, då hade jag inga symptom alls. Inte ont, inga blödningar, men mensen kom efter ungefär en vecka.

• honeybunch

Jag har gjort FET i ostimulerad cykel och använder inte lutinus eller annat så jag kan inte skylla några biverkningar på medicin. Å andra sidan kan det ju vara mensen som är i antågande. :/ det återstår att se. Har inte haft ont i livmodern idag alls. Fortfarande brunt på pappret nästan varje gång jag varit på toa.

• honeybunch
    alade skrev 2017-06-05 19:00:21 följande:

En del får ju blödning när embryot fäster. Det kan säkert lämna rester flera dagar efteråt.

Om ont i livmodern är normalt för dig före mens säger det kanske inte så mycket. Jag håller tummar!

Jag låg just och tänkte på det, jag har väl aldrig haft ont i livmodern _innan_ mens heller. :) Lite hopp vågar man kanske ha ändå!
  • honeybunch

Ruvardag 9 med vår blastocyst - jag testade positivt för en halvtimme sen!! Ett riktigt starkt och tydligt plus! Jag fattar det knappt själv.

Har testdag om en dryg vecka, hoppas det håller i sig nu.

Har yrsel, illamående, molvärk i livmoder och ont i ländryggen. Idag mådde jag så dåligt på jobbet att jag bestämde mig för att testa, för såhär brukar jag absolut inte må inför mens. Men nu är jag förstås bara glad! ????

• honeybunch
    shrigley skrev 2017-06-08 21:19:37 följande:

Så härligt!!!! Jag vill oxå! Du inger hopp ????

Håller tummarna för dig! Vilken dag är du inne på nu? Jag började räkna dagen efter ET som ruvardag 1, vet inte om det är rätt.
  • honeybunch
    Mistluren skrev 2017-06-09 10:23:29 följande:

Hej hej! Hoppar in i denna tråd :)

Är på RD 4 med en blastocyst och nu börjar otåligheten komma.. Tänkte först att "det här går väl fort" (jo, jag är en naiv förstagångs-IVFare  ), men aldrig har väl tiden stått så still.

Tänkte höra med er hur ni förhåller er till koffein? Själv känner jag mig lite kluven, vill helst inte hålla på att peta för mycket med massa riktlinjer utan försöka må bra. Nu hinkar jag ju inte i mig men vill gärna ha min Celsius innan jag ska träna och jag dricker inget kaffe eller te alls. Eller ja, koffeinfritt te ibland :)

Skulle jättegärna vilja höra hur ni resonerar kring detta med koffein, kaffe är ju ändå en nationaldryck i detta land :)

Jag dricker två koppar per dag. Säger inte livsmedelsverket högst 3 koppar om dagen?
  • honeybunch

Jag kommer försöka hålla mig ganska avslappnad till det där, följa de mest uppenbara rekommendationerna om rött kött t.ex men inte noja så mycket över prick _alla_ punkter i listan. Fattar till exempel inte varför jag (som aldrig dricker mjölk eller äter fil/yoghurt) plötsligt ska stoppa i mig 3 dl mjölk/fil om dagen.

• honeybunch
    Elvis33 skrev 2017-07-16 08:25:23 följande:

Hej,

slänger mig in här o presenterar mig. Anna heter jag o bor i Västerås. Vi har 2 barn sedan tidigare via äggdonation. Båda lyckades vi med på första försöket. Den äldsta på 6år i Uppsala o den yngsta i Finland.

Nu är det dags för ett tredje hade vi tänkt. Vi åkte till Finland den 3/7 o fick 2 fina 5-dagars blastocyter. Vi hade bestämt att detta skulle bli vårt sista försök. Vi gjorde ett tidigare som misslyckades. Vi hade 12 ägg o alla tinades. Av dessa 12 var ett ägg av riktig toppenkvalité, ett var helt okej o ett ville de odla på en dag till. Vilket vi valde att säga nej till. Så vi fick 2ägg.

Mina tankar åker upp o ner. Varför skulle vi inte lyckas den här gången? Vi fick 17 ägg, varav ett blev vår dotter. Varför skulle då ingen av de andra 16 bli något? Känns som jäkla dålig utdelning om det "bara" skulle bli 1 barn av 17 ägg (!?!)

Jag är öm i tittarna, mår illa till o från, lite lätt "mensvärk" o små ont i ryggslutet i mellanåt. Vet att det kan vara biverkningar av lutinus.

Har TD imorgon o helt ärligt har det varit svårt att inte tjuvtesta. Dock har jag varit rädd för att testa. Tänk om jag faktiskt inte är gravid! Så länge jag inte testat kan jag ju i varje fall hoppas.

Håll tummarna för mig imorgon att vi plusar så att den/de sista pusselbitarna till vårt livspussel blir komplett ?

Hur har det gått för er? Kram
Svar på tråden Ruvartråd