Inlägg från: Tablettask |Visa alla inlägg
  • Tablettask

Ruvartråd

Hej! Vi har idag varit och satt in en 5-dagars blastocyst så nu är det bara att hålla tummarna och vänta in 4/7 då jag ska testa. Detta är andra perioden jag tagit sprutor och nässpray, vid första försöker fick vi en äggblåsa som växte sig mycket större än de andra så då gjordes inget äggplock. Lycka till allihop!

• Tablettask
    Mistluren skrev 2017-06-28 10:44:14 följande:

Ni som gjort ert första VUL, är rutinen att man lämnar blodprov samtidigt? Är så sjukt nålrädd så jag måste förbereda mig, kan ju ringa kliniken och fråga men känner mig så tjatig :/

Jag fick remiss till blodprov efter att jag startat med sprutorna, exakt dag för blodprov har jag för mig bestämdes via telefon. På Huddinge sjukhus är det inte Reproduktionsmedicin som tar blodprov utan den vanliga provtagningscentralen.
  • Tablettask

Idag, en vecka efter insättning efter 5-dagars blastocyst, har jag fått en blödning. Jag hoppas att det kanske är Lutinus som irriterar slemhinnan, det känns superlångt till testdagen 4/7.

• Tablettask
    Paulina2017 skrev 2017-06-28 20:35:13 följande:
    Hej

Jag har testdag 3/7. Satte in ett 2 dagars i stimulerad cykel. Tar både lutinus och progynon. Började känna biverkningar av medicinen igår. Är otroligt labil, har du några mer biverkningar än blödningen ?
    Idag har jag mens på riktigt så jag har ganska små förhoppningar. Jag kommer testa imorgon och så planerad testdag 4/7, men jag tror faktiskt att det är helt kört med tanke på blodmängden.

Jag måste säga att jag känner mig rätt opåverkad av Lutinus och känner att Synarel, Gonal-F och Menopur gått ur kroppen. Jag rtor att jag mår värst av Synarel. 
  • Tablettask
    Mp1977 skrev 2017-06-29 13:34:56 följande:

Så finner jag mig inne på FamiljeLiv igen... Tror om mig själv att jag inte är en person som googlar och suger i mig all tänkbar information, saklig som falsk. Stämmer tydligen inte. Finns väl ett behov av att prata med andra i samma sits. Jag satte in ett 5-dagars upptinat i naturlig cykel i söndags och har testdag först den 9 juli. Satte även in ett 5-dagars i februari som satte sig men fick sen missfall i vecka 7. Har nu hunnit fylla 40 och kliniken har gett mig en fästchans på 40%. Nu är det bara en evig väntan. Får jag mens så kommer väl den på typ tisdag och då brukar jag få första tecken på det redan 3 där innan. Hang in there alla ruvare!?

Jag håller tummarnaför dig! Jag är lite nyfiken på om du får betala själv eftersom du nått den magiska gränsen 40 eller om de kör på hela året men är 40?

Mvh, 39 år och småstressad...
  • Tablettask
    Mp1977 skrev 2017-06-29 19:13:33 följande:

Vet inte hur man svarar på ett specifikt inlägg.... hoppas du ser ändå Tablettask. Vi får betala själva pga att vi redan har ett gemensamt barn. Tror annars vi hade fått betala ändå. Har för mig Skåne bara sponsrar till 38. Det är olika olika landsting.

Jodå, jag ser! :) Vi har två försök kvar och drygt ett halvår till 40 så det borde hinna gå vägen, men det är ju absolut inget som kan tas för givet. 
  • Tablettask
    39årvillblimamma skrev 2017-06-29 22:54:24 följande:
    I göteborg får man betala själv efter 40. De ägg som finns kvar i frysen, efter att man fyllt 40, får man plantera in kostnadsfritt.
    Tack för svar! Jag får kolla vad som gäller i Stockholm.
  • Tablettask

Jag tog ett test idag som var negativt, officiell testdag är 4/7 så jag testar igen då men det känns onekligen kört. Det blev inget ägg till frysen så nu får vi börja om från början efter semestern. 

• Tablettask
    Paulina2017 skrev 2017-06-30 08:08:39 följande:
    Hej
    jag vågar inte riktigt testa för tidigt. är det ditt första försök ? vad satt ni in ? 

Det är första försöket, gången innan han jag ta sprutor och nässpray men bara ett ägg växte till sig. 

Vi satte in en femdagars blastocyst. 

Jag testade idag eftersom det var beräknad mens och jag redan hade fått mens. Jag kommer testa igen nästa onsdag och rapportera det resultatet till Huddinge sjukhus. 

• Tablettask
    AnnieMagda skrev 2017-06-30 11:30:11 följande:

Hur hanterar ni alla tankar som far omkring fram till testdagen? Jag har sån ångest/oro/oförmåga att ens få till simpla vardagsgrejer som att laga middag. Det här är ju en olidlig väntan som peppras på med Lutinus biverkningarna.. iiih Vår testdag är 10 juli, jag får nog leta upp någon serie med många säsonger och hoppas att den räcker ända fram...

Det var faktiskt jobbigt nu eftersom det är så segt på jobbet för tillfället. Första helgen (midsommar) gick snabbt men denna jobbvecka har varit väldigt trist.

Tips: Kolla Riverdale på Netflix! :)
  • Tablettask
    Paulina2017 skrev 2017-07-01 09:43:25 följande:

Blöder och testar negativt är på dag 11. Känns helt förjävligt.

Vad tråkigt, jag tänker på dig! 
  • Tablettask
    MarieJoker skrev 2017-07-01 16:26:12 följande:

Hej. Ny i tråden och ny på IVF, jag fyller 40 i december så har inte heller särskilt mycket tid på mig. Påbörjade ett långt protokoll 18 maj med synarela, sedan gonal F i 16 dagar med högsta dos majoriteten av tiden. Gjorde ÄP i måndags 26/6 14 ägg plockades ut varav 10 befruktades. ET i torsdags 29/6 ett tredagars embryo som såg väldigt fint ut enligt läkaren, 5 ägg skulle odlas till dag 5 med förhoppning om att de skulle klara frysen (idag) får väl besked om detta längre fram antar jag... litinus började jag med i tisdags vilket har gett mig en svampinfektion, någon annan som fått det som biverkning på litunus?

Naturligtvis hade RMC i Malmö stängt igår eftermiddag när jag upptäckte det...ringde 1177 som tog kontakt med gynakuten i Blekinge som sa att jag kunde ta canesten vaginaltabl typ mellan lutinus och det har jag gjort nu, får väl hoppas att det hjälper för det här är olidligt. Jag har haft väldigt ont sedan ÄP i måndags och även efter ET, har både PCO och endometrios och fibromyalgi så tror inte det är någon fara. Efter att ha läst igenom hela den här tråden så förstår jag att detta är väldigt olika för oss alla så försöker behålla mitt naturliga lugn. TD är 13 juli och det känns som ett år framåt...

Håller tummarna för er alla som är närmare TD än så??

Jag fick också något liknande svampinfektion av Lutinus, gick över av sig själv på två dagar.

Lycka till!
Svar på tråden Ruvartråd