• Lills2015

Ruvartråd

Hejsan! Jag tänkte hoppa in här för jag behöver lite hjälp!

Vi satte in en blastocyst i tisdags (FET) i naturlig cykel. Tycker inte att jag känt några symptom men i morse tog jag ett test. Kan någon mer än jag se ett till streck? Eller verkar det negativt? Är på ruvardag 6 så jag vet det är tidigt :)

• Lills2015

Oj jisses vågar nästan inte tro att det är sant! Ska testa med cb imorgon. Tack för svar :)

• Lills2015

Så spännande! Grattis kastrullen och Lullebullen!! :) Nu är det bara att hålla alla tummar och tår <3

• Lills2015
    kastrullen skrev 2017-05-23 05:56:03 följande:

Mitt cb digitalt visade "Gravid 1-2" så nu tror jag på det! :D tusen tack för alla Grattis och håller tummarna för er!

Grattis kastrullen!!!

Jag fick samma :D Lycka till alla!
  • Lills2015

Dom vill vara helt säkra, innan testdagen är det fortfarande så tidigt och kan vara en kemisk graviditet eller nåt. Jag tror att dom vill vara helt på det klara med att det är en riktig graviditet innan dom bokar nåt. Jag vet själv av personer som gjort ivf och fått plus och sen på testdagen fått minus :( Jag har gjort en ivf en gång tidigare och blev gravid, jag ringde dagen innan testadagen och skulle berätta men dom var lite skeptiska till och med då. Men det gick bra ändå! :)

Önskar jag kunde spola fram tiden en vecka till min testdag....

• Lills2015

Jag är inte helt säker men jag tror att det är en term för ett väldigt tidigt missfall, när det sker så tidigt så man inte ens hunnit mörka att man blivit gravid i sin vanliga cykel. Detta var vad jag hittade på nätet...

"En kemisk graviditet är en annan term för att beskriva ett tidigt missfall inträffar inom de första fem veckorna av graviditeten. Kemiska graviditeter är ganska vanligt. Ungefär hälften av alla förstföderskor är tänkt att sluta i missfall, och en kemisk graviditet tros vara orsaken till de flesta av dessa.

Eftersom det talas om "kemisk graviditet"?

Det kallas en kemisk graviditet eftersom det sker vid en tidpunkt när endast ett kemiskt test skulle samla graviditet. Ultraljudet skulle inte leda till en bekräftelse av graviditeten"

Spännande med plusset idag Grodan!! Jag håller tummarna :)

• Lills2015
    GrodanS77 skrev 2017-05-26 07:55:26 följande:

Testet blev svagare idag, knappt synbart alls. Så nej, det blev inget den här gången. Ett kvar i frysen till efter sommaren.

Beklagar verkligen Grodan, så tråkigt :(

Kram
  • Lills2015
    kastrullen skrev 2017-05-27 10:03:54 följande:

Rd 11 idag och bara två dagar kvar till testdagen. Fick ett starkt plus idag men har inte jättemycket symtom. Blir lite illamående av kaffe och när jag blir hungrig, lite ömma bröst och det sticker/svider lite i livmodern ibland. Börjar faktiskt bli lite glad även om viss oro fortfarande finns kvar :)

Samma här kastrullen! Ruvardag 11 här med, fick Gravid 2-3 i morse så det går ju framåt, men jag har knappt några symptom! Inga ömma bröst eller molvärk direkt. Möjligtvis trött och lite varm. Jag har inte testdag förrän om 5 dagar! Konstigt att det kan skilja så....
  • Lills2015
    kastrullen skrev 2017-05-27 13:31:01 följande:

Grattis! Fick ni en blastocyst eller hur länge odlades embryot? Vi ska testa 18 dagar efter äggplock och fick en 5-dagars blastocyst. Hur långt efter äggplock ska ni testa?

Ja det var en 5-dagars blastocyst. Men detta var ett FET i ostimulerad cykel så jag har inte tagit några mediciner alls, tror kanske det skiljer beroende på vilken klinik man har?
  • Lills2015
    honeybunch skrev 2017-06-04 18:15:22 följande:

Hej! Hoppar in här. Jag gjorde FET med blastocyst i tisdags. Räknas återföringsdagen som ruvardag 1 eller är det dagen efteråt?

Jag har haft blodblandade flytningar till och från sen dagen efter återföringen. Ont i livmodern ibland, det liksom hugger till. Vet inte vad jag ska tro.

Min första återföring var i stimulerad cykel och med ett färskt embryo, då hade jag inga symptom alls. Inte ont, inga blödningar, men mensen kom efter ungefär en vecka.

Jag tror att man räknar ruvardagar från dagen efter insättningen. Så har jag gjort i alla fall.

Kanske kan de blodblandade flytningarna vara en nidblödning? En blastocyst fäster i livmodern inom ett dygn efter insättning. När jag plussade så hade jag stickningar och hugg i livmodern och molvärk till och från. Men det är såklart olika för alla :)

Stort lycka till!!
  • Lills2015

Jag var på mitt vul för ca en vecka sedan (dom tar inga blodprov, inte där jag var iaf).

Allt såg jättebra ut! Hjärtat pickade på så fint :) Är i vecka 8+5 nu :)

Lycka till alla som kämpar!

• Lills2015
    Chestnut skrev 2017-06-29 11:24:50 följande:

Ahh vad härligt att se hjärtat  hoppas jag också får se det. Var du i vecka 7 när du gjort VUL? Jag kommer vara 7+3 och hoppas att det inte för tidigt att se hjärtat

Jag var i vecka 7+2 och det syntes jättetydligt!! :)
Svar på tråden Ruvartråd