Inlägg från: kastrullen |Visa alla inlägg
  • kastrullen

Ruvartråd

Hej!

I tisdags fick jag en 5-dagars blastocyst, är på rd 3. Känns som om tiden går så sakta! Har testdag 29/5. Första IVF för oss, jag har inga barn sedan tidigare men min man har en son som är 8 år. Jag är 29 år och han är 35. Under utredningen hittades inga fel.

• kastrullen
    Lullebulle skrev 2017-05-20 20:55:46 följande:

tjuvtestade redan idag, visade ingenting såklart.  Alldeles för tidigt men det är ju sååå svårt att låta bli!

Hur går det för er andra??

Jag har också tjuvtestat idag, men det var negativt. Tyckte mig ana en skugga men det kan också vara min hjärna som spelar mig ett spratt.
  • kastrullen
    Lullebulle skrev 2017-05-21 12:28:26 följande:

Vilken dag är du på?

Det är säkert ett plus, testa på tisdag igen!

Nu hittade jag att jag plussade på ruvardag 6 förra gången och jag är ju bara på dag fyra ännu ????????

Dag 5! Ja jag vill gärna hoppas på det!

Ska du testa på Tisdag? Håller tummarna för ett plus för oss båda då! :)
  • kastrullen
    Lullebulle skrev 2017-05-21 13:03:44 följande:

Ja men de kan jag ju göra! Spännande har du några symtom?

Jag vet inte. Har huvudvärk idag och väldigt trött, men det känns som om det kan bero på medicinerna och allt också. Själv då?
  • kastrullen

Tog ett test idag igen :)

Nu blev det ett tydligare streck som till och med min man såg. Yey! Ruvardag 6 idag med en 5-dagars blastocyst. Hoppas det lilla Fröet vill stanna kvar.

• kastrullen
    Lullebulle skrev 2017-05-22 06:04:25 följande:

Hahah jag med kunde inte vänta och även ett plus här som min man också såg ???? så kul för oss, grattis till båda!!!

Åh va roligt! Grattis! :)
  • kastrullen
    GrodanS77 skrev 2017-05-22 09:16:00 följande:

STORT Grattis till er båda!! Superkul!!

Själv är jag på RD10 och har illamående som kommer och går, ömhet i brösten som blir starkare för var dag. Har haft så tidigare när jag plussat, så har lite hopp om att det kanske tagit sig. Men jag och min man har bestämt för att inte testa förrän på torsdag. vi är lediga då och får mer tid att hantera ett ev. minus.

Lycka till ni andra!

Håller tummarna för er att ni får ett plus på torsdag!
  • kastrullen
    Lills2015 skrev 2017-05-22 11:56:41 följande:

Hejsan! Jag tänkte hoppa in här för jag behöver lite hjälp!

Vi satte in en blastocyst i tisdags (FET) i naturlig cykel. Tycker inte att jag känt några symptom men i morse tog jag ett test. Kan någon mer än jag se ett till streck? Eller verkar det negativt? Är på ruvardag 6 så jag vet det är tidigt :)

Grattis! :)
  • kastrullen
    Lills2015 skrev 2017-05-22 11:56:41 följande:

Hejsan! Jag tänkte hoppa in här för jag behöver lite hjälp!

Vi satte in en blastocyst i tisdags (FET) i naturlig cykel. Tycker inte att jag känt några symptom men i morse tog jag ett test. Kan någon mer än jag se ett till streck? Eller verkar det negativt? Är på ruvardag 6 så jag vet det är tidigt :)

Grattis! :) jag fick också en blastocyst i tisdags och fick ungefär lika tydligt/svagt streck som dig i morse när jag testade. Men jag förstår din känsla, jag ska ta ett digitalt cb imorgon och hoppas få det mer tydligt för mig.
  • kastrullen

Mitt cb digitalt visade "Gravid 1-2" så nu tror jag på det! :D tusen tack för alla Grattis och håller tummarna för er!

• kastrullen

Rd 11 idag och bara två dagar kvar till testdagen. Fick ett starkt plus idag men har inte jättemycket symtom. Blir lite illamående av kaffe och när jag blir hungrig, lite ömma bröst och det sticker/svider lite i livmodern ibland. Börjar faktiskt bli lite glad även om viss oro fortfarande finns kvar :)

• kastrullen
    Nallil66 skrev 2017-05-27 10:40:19 följande:

Du måste ju va gravid

Stort grattis

Tack så mycket! :)
  • kastrullen
    Lills2015 skrev 2017-05-27 11:59:32 följande:

Samma här kastrullen! Ruvardag 11 här med, fick Gravid 2-3 i morse så det går ju framåt, men jag har knappt några symptom! Inga ömma bröst eller molvärk direkt. Möjligtvis trött och lite varm. Jag har inte testdag förrän om 5 dagar! Konstigt att det kan skilja så....

Grattis! Fick ni en blastocyst eller hur länge odlades embryot? Vi ska testa 18 dagar efter äggplock och fick en 5-dagars blastocyst. Hur långt efter äggplock ska ni testa?
  • kastrullen
    Lills2015 skrev 2017-05-27 13:50:06 följande:

Ja det var en 5-dagars blastocyst. Men detta var ett FET i ostimulerad cykel så jag har inte tagit några mediciner alls, tror kanske det skiljer beroende på vilken klinik man har?

Aha! Ja det verkar vara så!
  • kastrullen
    Lullebulle skrev 2017-06-05 11:36:02 följande:

Kastrullen hur går det för dig? Vilken vecka är du i??

Vecka 6 (5+4) :) det går bra men har fortfarande mycket oro och ångest kvar, men vissa dagar kan jag njuta och va glad över att jag faktiskt kan bli gravid. Själv då? Hur går det för dig?
  • kastrullen
    Lullebulle skrev 2017-06-06 17:04:23 följande:

Kastrullen!

6+1här. Ska på ultraljud 21/6 du?

Spännande! Jag ska på ultraljud 20/6 :)
  • kastrullen
    Rosenblad skrev 2017-06-06 14:55:47 följande:

Tror nog jag är gravid!! :D 2,5 år tog de men ivf var vår lösning!

Grattis! :D
  • kastrullen
    Lills2015 skrev 2017-06-06 18:50:03 följande:

Grattis Rosenblad!!

Jag ska också på ultraljud den 20/6 kastrullen! :)

Åh va kul! Håller tummarna för att det blir många små pickande hjärnan den veckan!
Svar på tråden Ruvartråd