Inlägg från: U Bet I Am |Visa alla inlägg
  • U Bet I Am

Ruvartråd

Hoppar in här. Är på ruvdag 1 :)

Finns det inga ivf grupper på Facebook?!

• U Bet I Am
    Nallil66 skrev 2017-04-01 06:03:48 följande:

Gjorde ett tidigt gravtest nu på morgonen,

Ruvardag 11

Negativt :( så nu är jag rätt säker på att all värk verkligen är mensen som är på väg.

Tungt detta

Nej vad tråkigt. :(

Fast att testa dag 11 är väl ändå ganska tidigt? Eller?!

Massa stärkande kramar till dig! <3
  • U Bet I Am
    Nallil66 skrev 2017-04-01 06:30:59 följande:

Finns en grupp som heter ivf Sverige på FB såg jag.

Är detta ditt första försök? Har du satt in 5 dagars el 2 dagars?

Håller alla tummar för er.

Ja det är mitt första.

Hon misstänkte även pco. :(

Oj jag vet inte? Äggplock var den 27 och återföringen var 30:e. Kan inget om sånt ????
  • U Bet I Am
    pipperoni skrev 2017-04-08 21:32:07 följande:

Hoppar in här jag med. Ruvar för första gången på över ett år (4 fulla ivf:er, 2 mf, 4 äggplock utan insättning i bagaget). Är 45 år och det här är sista försöket med mina ägg. Funkar det inte den här gången så blir det ÄD nästa. Fick tillbaka två blastos i måndags, tyvärr var ingen av dem av toppkvalité, så jag har inte så stort hopp. Kände lite stickningar och molande värk de första dagarna, men idag och igår har jag verkligen noll symptom. Inte ens av progesteronet. Någon annan som är på RD5 och inte har några symptom? Känner att jag redan börjar tappa hoppet... Ska ta hcg-prov på onsdag.

Kände också det du beskriver de första dagarna. (Är på dag 9) har inte känt något heller de sista dagarna så tror jag är "tom" med. ;(
  • U Bet I Am
    pipperoni skrev 2017-04-09 13:57:30 följande:

Ja, usch vilken tortyr den här väntan är. Och ändå finns i alla fall hoppet nu, vilket det inte gjort på över ett år för oss. Jag har för mig att jag inte kände något alls min andra IVF (och andra graviditet) heller. Vi får hålla tummarna ett par dagar till. När har du testdag?

Jag har testdag den 18:e. Du då?
  • U Bet I Am
    ivfbullen skrev 2017-06-03 20:52:55 följande:

Ruvardag 6 och då jag har en massa symptom (FET i cykel med letrozol ) så bestämde jag mig för att tjuvtesta. Fick ett svagt plus!!!!! Weeeeeeee :) Är så lycklig :)

Grattis!!! :))

Fråga: Vad är letrozol? Och vad gör det?
  • U Bet I Am
    honeybunch skrev 2017-06-04 18:15:22 följande:

Hej! Hoppar in här. Jag gjorde FET med blastocyst i tisdags. Räknas återföringsdagen som ruvardag 1 eller är det dagen efteråt?

Jag har haft blodblandade flytningar till och från sen dagen efter återföringen. Ont i livmodern ibland, det liksom hugger till. Vet inte vad jag ska tro.

Min första återföring var i stimulerad cykel och med ett färskt embryo, då hade jag inga symptom alls. Inte ont, inga blödningar, men mensen kom efter ungefär en vecka.

Är i exakt samma sits och undrar precis samma sak :)
  • U Bet I Am

Behöver svar.

När man tar grav test, när på dygnet är egentligen bästa tiden att testa? Blir inte klok på det.

• U Bet I Am

Grattis alla som fått plus! :)

Hur många försök krävdes det? Är på mitt andra och orolig att måsta göra 10 till innan det funkar :(

Svar på tråden Ruvartråd