• Malin79

Ruvartråd

Jag är ruvare av en femdagars blastocyst som sattes in i onsdags.

Ruvardag 4 i dag alltså om jag räknar rätt. I morse var det lite rosa på papperet. Det är klart det snurrar runt i huvudet om det är positivt (nidblödning?) eller något negativt. I övrigt så är jag ovanligt kissnödig på natten men det kanske är pga vaggisarna. Mycket far runt i huvudet även fast jag försöker att inte tänka så mycket på det (än).

• Malin79
    Hunny B skrev 2017-03-07 19:04:58 följande:
    Tack snälla för svar! Känner mig lite lugnare nu och imorgon är det officiell testdag så om det fortfarande visar positivt har jag bestämt mig för att jag inte får oroa mig mer! Lättare sagt än gjort kanske... men orkar inte gå omkring med en klump i magen av oro hela tiden
    Hur har det gått för dig?
  • Malin79
    Charlie310 skrev 2017-03-14 12:28:33 följande:

Någon som har erfarenhet av gonapeptyl injektion efter fet? Tjuvtestade idag på ruvardag 8 och pulsade!! Äntligen efter 3,5 år! Men är orolig över att gonapeptyl kan påverka, typ som ovitrellen?

Hur har det gått för dig? Fått plus senare också?
  • Malin79
    emilou skrev 2017-03-27 07:09:12 följande:

Igår på Ruvardag 10, 1 dag innan bim, fick jag mens som mer kändes som ett missfall. Så det är över för denna gången för mig. Jag ska ringa kliniken på fredag då det är vår testdag och meddela resultatet och fråga hur vi går vidare, jag har ju två i frysen.
    Oerhört tungt. Lycka till ni andra!

Jag beklagar verkligen! Jag vet precis hur jobbigt det känns när det inte går vägen, man hoppas ju så mycket. Ändå bra att ni har två som väntar i frysen och förhoppningsvis behöver ni inte vänta så länge till FET. Lycka till!
  • Malin79
    Popetot skrev 2017-03-27 10:34:53 följande:
    En blastocyst fäster väl dag 3 eller 4 så hoppas det var en nidblödning!
    Tack! I så fall stämmer ju tiden bra.
  • Malin79
    Nallil66 skrev 2017-03-28 15:09:40 följande:

Ruvar och ruvar o denna väntan är hemskt ????

I morgon är det en vecka sen vi satte in ägget och i dag fick jag svar att ett ägg av två har hamnat frysen och då börjar ju tankarna gå ännu mer, tänk om det som ligger i mig inte heller klarade sig :(.

Har krampar till och från som mensvärk typ, får alltid så innan mensen är påväg så ja nojig är man hela tiden.

Lycka till alla där ute :)

Jag håller med, det är så enormt jobbigt att vänta. För oss är det också en vecka sen i morgon.

Kramperna behöver inte vara negativt, det kan man uppleva om det har lyckats också. Lycka till!
  • Malin79
    Nallil66 skrev 2017-03-29 17:50:57 följande:

Är på RD 8 o har mått bra hittills förutom lite "mensvärk"

Men i dag kom illamående som ett brev på posten, nån som känner samma??

I dag är jag på RD 8.

Jag är lite öm i brösten, jag behöver kissa oftare, har molande värk i perioder, lite ont vid blygdbenen och känner mig uppblåst/uppsvullen. Inget illamående dock. Nu känns det segt att vänta för att få svaret och jag känner ofta efter om jag känner tecken på att mensen är på g.
  • Malin79
    Cakh skrev 2017-03-30 10:34:20 följande:

Imorgon har vi ÄNTLIGEN testdag! Väntan har varit lång och varit/är livrädd att mensen ska komma. Håll tummar och tår för oss imorgon
    Kramen

Så skönt att ni närmar er testdagen och att mensen inte har dykt upp än. Jag håller tummarna!
  • Malin79
    Nallil66 skrev 2017-03-30 16:19:58 följande:
    Spännande håller tummarna!

Jag är rätt säker på att jag får min mens snart, har extrem mensvärk nu ( skall få den i dag el i morgon på min vanliga cykel)

Men frågade barnmorskan om när jag skall förvänta mig min mens då man har vart inne och stört cykeln, hon svarade då att äggutplocket kan räknas som ägglossning så då skall jag ha den runt 3:e.

Vet inte om det är rätt för så jag känner nu borde jag få den jättesnart.

Det gäller att ställa in sig på det värsta men hoppas på det bästa. Man kan få mensvärksliknande smärta under graviditet också.

När jag har gjort IVF tidigare så har jag fått mensen 1-2 dagar senare än om man räknar äggplock som ägglossning. Alltså precis så man hinner börja hoppas lite extra. Får se om mensen dyker upp i helgen.

• Malin79
    Cakh skrev 2017-03-31 06:19:30 följande:

Då var testdagen äntligen här (att jag lyckats att inte tjuvtesta innan är en gåta)
    Det blev ett PLUS :) Vi är gravida!!
    Går bara runt och ler nu
    Kramar till er alla <3

Ett superstort grattis! Skrattande Njut av känslan nu ordentligt den närmsta tiden.
  • Malin79

Jag är så himla lycklig i dag, testade positivt i morse :)

Jag är på RD 11 och min egentliga testdag är på tisdag.

• Malin79
    Popetot skrev 2017-04-02 20:59:13 följande:
    Åååh vad härligt! Grattis!
    Tack!
Svar på tråden Ruvartråd