Inlägg från: Vårt väntrum |Visa alla inlägg
  • Vårt väntrum

Ruvartråd

Hej på er!
    Undrar om nån av er kräkts under ruvningen?
    Kan vara av Lutinus men vill gärna veta då jag mådde som en räv i helgen...

• Vårt väntrum
    Mamma Evve skrev 2017-03-13 11:55:35 följande:

Misslyckades här också! negativt på TD som var 8/3. Nu väntar kallelse till nytt läkarsamtal. Jag vet inte vad som kommer att tas upp denna gång, men kanske hon kan ge några råd på vägen och kunna svara på några frågor iaf. Hur går det för er andra? Kram

Testat minus. Det gör så ont.
    Kram till dig
  • Vårt väntrum
    Missilence skrev 2017-03-13 23:17:38 följande:
    Vet du vad det berodde på att du mådde så dåligt? Hade du fler embryon i frysen?

Det suger verkligen... Så sjukt påfrestande process
    Nej. Man funderar ju. Jag hoppas det var magsjuka s inte det det var pga äggen.

Vi har tre i frysen.

Ang bidrottninggelen bör du rådfråga din läkare. När vi gjorde i gbg ville de inte att jag åt den för nära behandlingen. Finns många trådar om den produkten. Läs på lite så du inte förstör nått i välmening. <3
  • Vårt väntrum
    Missilence skrev 2017-03-14 15:36:28 följande:
    Oj då, då kanske jag ska höra med BM! Tänkte att när vi gör FET så tar jag ju inte mediciner eller nått så det borde kanske inte störa nått :o
    Sant. Men fråga för säkerhetsskull
  • Vårt väntrum
    Missilence skrev 2017-03-15 11:24:42 följande:

Pratade med BM idag och hon sa att det inte finns något alls man kan göra när det är ostimulerad FET! Eftersom det är en naturlig cykel så tar kroppen hand om det själv. Tycker det är konstigt att det finns så mycket grejer som ökar fertilitet mm men så ska man inte använda det för att kroppen tar hand om det själv? Tydligen inte.........

Men va??
    Vi säger såhär: tänk OM du inte ägglossar själv den månad du gör fet? Du får en flad gubbe på testet men ägget släpper inte (hänt mig flera gr) då får du heller inget naturligt progesteron från din kropp.
    Nu har jag bara gjort fet två gr i sverige men de gångerna fick jag iaf stöd efter med vagitorier m peogesteron.

Klart det finns sånt som kan hjälpa kroppen. Å även om de inte är vetenskapligt bevisat så är placeboeffekt ikke att rata heller.
    Vart går du?

En bm sa till mig en gång att äggen alltid släpper kl 03 på dygnet!? Sjukaste!!!
    Min läkare blev stum när jag berättade det och sa skämtsamt " men vad bra, då kan vi skippa alla ägglossningstester och ovitrell inför et "
    Hahahaha
Svar på tråden Ruvartråd