• I  väntan

Ruvartråd

Hoppar in här! Igår fick jag tillbaka en femdagars (FET) så nu är jag äntligen ruvare :)

• I  väntan
    gammelpysen skrev 2017-02-22 08:30:42 följande:

Välkommen!

Är det första FET?

Ja, första FET och första insättning :) gjorde första ivf i december men det blev totalfrys pga överstimulering.

Hur har din resa sett ut?
  • I  väntan
    gammelpysen skrev 2017-02-22 09:12:05 följande:

Vi gjorde ÄP i oktober. 16 ägg gav 6 befruktade ägg. 1 sattes in, 2 till frysen. ET gav ingenting, FET i december som också gick åt skogen.

Om inte detta går vägen (tror även detta gick åt helvete som sagt) så kör vi väl på med nytt ÄP i april-maj. Vi har försökt få barn i över två år. Min make har både få och slöa spermier och jag har ingen ägglossning, så våra chanser att lyckas är i princip obefintliga utan hjälp. Känns otroligt surt. Nu försöker man blicka framåt mot ett liv utan barn, men blir ständigt påmind om det då det kryllar av barn omkring oss.

Hur ser er resa ut?

Ge inte upp! Många får ju göra flera ivf innan de får sina plus. De flesta lyckas till slut. Håller tummarna för er!

Vi har också försökt i två år, men de har inte hittat något fel på någon av oss... Nu hoppas jag att vi ska få vårt mirakel!
  • I  väntan

Hur går det för er alla?

Själv är jag på ruvardag 3 (äl+8) och har varit väldigt svullen i magen idag.

• I  väntan

När har ni alla fått testdag? Kanske står längre bak i tråden men skriv gärna igen:)

Vi fick 7 mars och jag tänker inte testa innan dess.

• I  väntan
    39årvillblimamma skrev 2017-02-25 08:14:10 följande:

Jag kunde inte hålla mig till 2:e mars och testade positivt imorse. Skall jag vara glad nu? Vågar jag tro på att min grodd håller sig kvar därinne? Är nog lite chockad tror jag.

Men wow, grattiiis!!!!
  • I  väntan
    gammelpysen skrev 2017-02-25 08:52:49 följande:

Jag har testdag 3 mars. Mensen har varit förvånansvärt regelbunden senaste tiden och borde ha kommit för två dagar sedan (givetvis hoppade den några dagar förra månaden så jag kan ju inte utgå från att den MÅSTE komma i tid nu).

Inga direkta symptom. Har haft mensvärk till och från. Huvudvärk igår. Vaknade hungrig i morse. Annars ingenting.

Håller tummarna!! :)
  • I  väntan
    Villbligravidpcos skrev 2017-02-25 21:25:45 följande:

hade testdag i fredags, men kunde inte hålla mig så testade i torsdags morse, har inte haft några känningar alls förutom mensvärk i onsdags kväll. Visade positivt i tordags! håller alla tummar och tår att fröt håller sig kvar där inne :)

Grattis! :) Brukar du få mensvärk innan mens innan, hur många dagar innan?
    Undrar för jag blev lite orolig. Fick lite mensvärk ikväll och brukar alltid få det en vecka innan mens. Men hoppas såklart inte att det är mens på g!!!
  • I  väntan

Har man pms som vanligt när man blir gravid? Är så orolig att det är den dumma mensen som är påväg. Har alltid kraftig pms innan mens, får utbrott på mannen och känner mig nedstämd. Likadant nu. Är det kört då? :(

• I  väntan
    gammelpysen skrev 2017-03-01 11:15:48 följande:

När jag gjorde återföringen hade jag världens pms. Det nämnde jag och sa att "det går nog inte vägen", men läkaren sa att det snarare var ett positivt tecken eftersom det är ett tecken på att man haft äl. Progesteronet verkar helt enkelt. När har du testdag?

Tack för att du ger mig hopp! Jag har testdag 7 mars och bim på söndag. Usch, vad jobbiga dessa dagar är!! Livrädd för att få bruna flytningar snart som jag alltid får några dagar innan mens...
  • I  väntan
    gammelpysen skrev 2017-03-01 11:15:48 följande:

När jag gjorde återföringen hade jag världens pms. Det nämnde jag och sa att "det går nog inte vägen", men läkaren sa att det snarare var ett positivt tecken eftersom det är ett tecken på att man haft äl. Progesteronet verkar helt enkelt. När har du testdag?

Du har ju testdag snart, spännande! Hur känner du? Kram
  • I  väntan
    Sessi24 skrev 2017-03-01 11:54:10 följande:

Ååh jag är exakt lika dan, bara att det går ut över andra oxå :( sånt humör så det är inte sant. Sååå pinsamt. Men försöker att lugna ner mig innan haha! Känner inget annat än att det stramar lite i brösten i mellanåt, men inget märkvärdigt, har du några symtom?

Hehe, denna pms alltså :P

Nej, jag har inga symptom alls... Haft lite känningar i magen vissa dagar, annars inget.
  • I  väntan
    Ztella skrev 2017-03-01 12:43:29 följande:

Här är en till med humör från helvetet, fick nyss ett utbrott på karln här hemma..

Känner inget mer än att det sticker och hugger i magen och humöret då. övertygad om att mensen kommer som ett brev på posten på söndag..

Hoppas att våra hetsiga humör beror på graviditetshormoner och inte pms! Kram
  • I  väntan

Kört för min del. Idag fick jag blodblandade flytningar, som jag alltid får några dagar innan mens. Piss :*(

• I  väntan
    Missilence skrev 2017-03-04 08:24:48 följande:

Hur går det för dig? Har mensen dykt upp??

Jag är inte gravid tyvärr, negativt test. Mensen beräknad imorgon.
  • I  väntan
    gammelpysen skrev 2017-03-04 08:44:37 följande:

Vad tråkigt!!

Hur gör ni nu? Har ni fler frysta?

Kram!!!!

Ja, vi har två till i frysen. Men usch, vad deppigt det känns att misslyckas... Kram!
Svar på tråden Ruvartråd