Inlägg från: minaimaginärabarn |Visa alla inlägg
  • minaimaginärabarn

Ruvartråd

Hej!

Hoppas allas om ruvar plussar den dagen det är dags för test!

Jag undrar över er som har gått över tiden (troligt att ni kommer att plussa) eller ni som testat tidigt och plussat, vilka var och är era symtom? Om ni har gjort försök förut och både har testat plus och minus, var det någon skillnad? Jag vill gärna höra!

• minaimaginärabarn
    gammelpysen skrev 2017-02-28 07:56:57 följande:

Ruvardag 10. Ingen mens än. Heller inga direkta symtom.

Hur mår ni andra?

När skall du testa? Borde verkligen visa något med tanke på att du satte in en blastocyst. Jag fattar att du varken vågar testa eller tro på att det gått vägen men jag sätter en slant på att det har gått vägen. Stort lycka till!
  • minaimaginärabarn
    gammelpysen skrev 2017-03-03 06:19:01 följande:

Blir tyvärr ingen bebis för oss. Testade negativt idag på ruvardag 13, testdag. Är så ledsen. Ingen mens i sikte och jag tar inte heller någon progesterone, så ska höra om jag kan åka in idag och se vad som hänt.

Lycka till ni andra!

Nej, vad tråkigt! Om din mens är mycket försenad kan embryot ha fäst men sedan släppt, s k kemisk graviditet. Det har hänt mig flertalet gånger. Kanske ingen tröst men ev en förklaring. Har ni fler försök?
  • minaimaginärabarn
    gammelpysen skrev 2017-03-03 06:37:28 följande:
    Hur vet man att det är så?
    Jag har vetat det för att jag har testat på dagen för mens. Alla gånger har det blivit väldigt svaga plus och mensen har kommit antingen samma dag eller någon dag senare. Jag har alltid anat att det inte skulle bli något när plusen varit så svaga.
  • minaimaginärabarn
    Hunny B skrev 2017-03-06 20:00:00 följande:

Hej alla ruvare!
    Jag gjorde FET med ett fem dagars embryo 23/2 och är nu på rd 10. Har testdag på onsdag 8/3. Igår när jag skulle sätta in lutinus på kvällen så såg jag pyttelite blod på den där mojängen man för in och jag blev genast livrädd. Jag var dock väldigt torr och hade svårt att få in den och det kändes som den "skrapades" emot så jag hoppas verkligen att det var det och inget annat. Hade egentligen tänkt vänta med att testa till på onsdag men jag blev så orolig så att jag gjorde ett test imorse och det visade mycket tydligt positivt! Tror ni att det är något att oroa sig för över blodet? Jag har tagit/tar progynon för att bygga upp slemhinna och har alltså inte tagit någon ägglossningsspruta så det finns iaf ingen anledning för ett falskt positivt test. Men kan ju vara tidigt missfall... Har inte sett något blod idag och har även börjat må lite illa så jag borde väl fortfarande vara gravid? Det här är min första återföring, var inte beredd på att det skulle vara så här nervpåfrestande!

Hej!

Förstår att du blir orolig direkt! Vet alltför väl hur det känns! Som jag förstår det får man inte mens när man tar progynon så det borde inte vara det som stökar. Dock kan slemhinnan bli lite skör när man är gravid och då blöder man lättare. Vet många som får bruna och rosa flytningar av lutinus eller crinone, ff a runt dagarna för mens. Det är en psykisk terror att ruva, man kan tycka att det inte behöver komma några missfärgade flytningar och förstöra ännu mer.  

Stort lycka till!
  • minaimaginärabarn
    Cakh skrev 2017-03-31 06:19:30 följande:

Då var testdagen äntligen här (att jag lyckats att inte tjuvtesta innan är en gåta)

Det blev ett PLUS :) Vi är gravida!!

Går bara runt och ler nu

Kramar till er alla <3

Superstort GRATTIS! Härligt med positiva besked, nu hoppas vi på fler plus i tråden!
  • minaimaginärabarn

[quote=77588889][quote-nick]mylittleponny skrev 2017-04-13 12:34:03 följande:[/quote-nick]Jag har en fråga.

Jag gjorde äggplock den 20 mars (Som var fruktansvärt), och en insättning den 22 mars.

Jag plussade 2 april och på testdag 7 april.

Så nu e jag gravid i vecka 6. Nu undrar jag, ska man fortfarande ha ont efter äggplocket?

Jag får ont om jag reser mig hastigt, nyser eller hostar, Eller när jag ska vända mig i sängen när jag sover. 

Hur länge är det normalt att ha ont efter?[/

Om du blivit överstimulerad kan det ta ganska lång tid innan äggstockarna har gått ner till normal storlek. Även vid icke överstimulering men där man har haft ganska många äggblåsor kan man känns av äggstockarna en stund. Överstimuleringen blossar ju upp av HCG:t. Men ring kliniken så får du säkert komma in på undersökning där de mäter äggstockarnas storlek.

• minaimaginärabarn
    mylittleponny skrev 2017-04-13 12:34:03 följande:

Jag har en fråga.

Jag gjorde äggplock den 20 mars (Som var fruktansvärt), och en insättning den 22 mars.

Jag plussade 2 april och på testdag 7 april.

Så nu e jag gravid i vecka 6. Nu undrar jag, ska man fortfarande ha ont efter äggplocket?

Jag får ont om jag reser mig hastigt, nyser eller hostar, Eller när jag ska vända mig i sängen när jag sover. 

Hur länge är det normalt att ha ont efter?

Grattis till plusset oxå!
  • minaimaginärabarn
    mylittleponny skrev 2017-04-13 16:58:13 följande:

Fick ingen överstimulering, hade heller inte många äggblåsor, utan endast 8 totalt dom fick ut. varav 4 var ägg, varav bara 2 var mogna och båda blev befruktade. 1 gjorde mig gravid nu och den 2a blev blastocyst och hamnade i frysen. Jag ska ju ha mitt vul om 3 veckor..  Men är det verkligen vanligt att ha ont så länge efter. Det stod ju i papperna att dagen för äggplock och dagen efter kunde man ha ont, sen skulle allt vara vanligt. Dock hade jag super ont i 1,5 vecka så gick ingenstans och orkade ingenting.

Jag tycker du ska ringa kliniken och fråga. De har ju ändå hand om dig fortfarande. Nu har dem väl stängt över helgen så du kan ju ringa 1177, men de brukar inte ge så bra svar dock. Får du för ont får du åka in till sjukhuset.

Jag vet faktiskt inte, har aldrig fått galet ont, inte ens vid överstimulering. Denna gång kände jag inget i äggstockarna förrän några dagar innan jag plussade, fick lite ont i äggstockarna men ff a behövde jag kissa hela tiden så som det varit vid överstimulering. I efterhand kunde jag lägga ihop ett och ett, att HCG:t triggade äggstockarna på nytt. Då trodde jag det var tecken på mens. Har det onda gått ner för dig och sedan ökats på efter HCG stegringen?
  • minaimaginärabarn
    shrigley skrev 2017-06-13 20:22:25 följande:

Tack snälla men så rädd nu, har en lång historia av MF dessvärre... men nu kör vi immunologisk behandling parallellt, ska bli intressant att se om det hjälper.

Vem får du hjälp av när det gäller immunologi? Jag fick också immunologisk behandling detta försök och än så länge håller det i sig, är i v. 19.
  • minaimaginärabarn
    Chestnut skrev 2017-06-24 13:41:52 följande:

Ja det måste varit för tidigt för jag testade på testdagen och det var positivt   första gången jag får ett plus!

Så klart hade kliniken stängt på grund av midsommar så jag vet inte riktigt om jag ska fortsätta med lutinus valde att fortsätta tills de hör av sig på måndag förhoppningsvis. Någon som vet om man ska fortsätta med Lutinus efter att testat positivt?

Och stort grattis till dig för ditt

Olika kliniker har olika upplägg. Det är ingen fara att fortsätta så gör det tills du får tag på dem.
  • minaimaginärabarn
    Mistluren skrev 2017-06-28 10:44:14 följande:

Ni som gjort ert första VUL, är rutinen att man lämnar blodprov samtidigt? Är så sjukt nålrädd så jag måste förbereda mig, kan ju ringa kliniken och fråga men känner mig så tjatig :/

Jag behövde inte ta blodprov i samband med VUL. Kanske olika på olika kliniker? Jag var på Huddinge.
Svar på tråden Ruvartråd