mylittleponny skrev 2017-04-13 16:58:13 följande:
Fick ingen överstimulering, hade heller inte många äggblåsor, utan endast 8 totalt dom fick ut. varav 4 var ägg, varav bara 2 var mogna och båda blev befruktade. 1 gjorde mig gravid nu och den 2a blev blastocyst och hamnade i frysen. Jag ska ju ha mitt vul om 3 veckor.. Men är det verkligen vanligt att ha ont så länge efter. Det stod ju i papperna att dagen för äggplock och dagen efter kunde man ha ont, sen skulle allt vara vanligt. Dock hade jag super ont i 1,5 vecka så gick ingenstans och orkade ingenting.
Jag tycker du ska ringa kliniken och fråga. De har ju ändå hand om dig fortfarande. Nu har dem väl stängt över helgen så du kan ju ringa 1177, men de brukar inte ge så bra svar dock. Får du för ont får du åka in till sjukhuset.
Jag vet faktiskt inte, har aldrig fått galet ont, inte ens vid överstimulering. Denna gång kände jag inget i äggstockarna förrän några dagar innan jag plussade, fick lite ont i äggstockarna men ff a behövde jag kissa hela tiden så som det varit vid överstimulering. I efterhand kunde jag lägga ihop ett och ett, att HCG:t triggade äggstockarna på nytt. Då trodde jag det var tecken på mens. Har det onda gått ner för dig och sedan ökats på efter HCG stegringen?