Inlägg från: 39årvillblimamma |Visa alla inlägg
  • 39årvillblimamma

Ruvartråd

Jag hoppar också in här. Första insättningen igår, en 5-dagars blastocyst som legat i frysen i nästan ett år. Mådde inte så bra efter äggplocket.

Nu är det lutinus 3xdagen men t o m tiden mellan medicineringen går såååå långsamt. Graverat den 2:e mars om inte mens kommer innan.

• 39årvillblimamma

Är det något som ni undviker att äta eller dricka som ruvare? Jag har läst en del om att man skall undvika kaffe, men när jag frågat läkaren så har hen svarat att så länge det inte är 10 koppar om dagen så kan du fortsätta som vanligt....?

Är inne på 4:e dygnet med min lilla grodd och känner inte av någonting förutom att jag blev lite yr igår kväll, beror det på lutinus kanske?

Funderar över när/om jag kommer känna av att jag bär på grodden. Otålig, nervös

• 39årvillblimamma

Ahhh, känner mig som en klant.

Var och handlade och fick ett infall att jag skulle köpa gravtest som jag kunde ha hemma när det är dags. Väl inne på Apoteket fanns det även ett "testa-tidigt-test" som jag köpte för 99:- för att jag kunde inte riktigt hålla mig.

När jag kommer hem packar jag upp allt och hastar in på toa, sliter upp paketet och känner mig då vansinnigt nödig. Men inte kissade jag i några 5 sekunder inte, det var knappt 2.

Det var bara att slänga testet efteråt när det inte ens dök upp något kontrollstreck pga för lite urin.

Där fick jag för att jag var så nyfiken och ville tjuvtesta! Har inte ens vågat berätta för mannen, för han vill också vara med. Känner mig så dum.

• 39årvillblimamma
    gammelpysen skrev 2017-02-21 20:52:39 följande:

Jag är rätt övertygad om att det är kört. Inga symptom. Samtidigt har man googlat sönder sig själv efter just symptom efter bara några dagar. Kanske inte troligt att man känner några så här tidigt...

Inga symptom här heller, har testdag den 2:e mars, tänkte försöka hålla modet uppe tills testdagen om jag inte får mensen innan. Men visst är det svårt. Svårt att våga hoppas när man inte vill bli hjärtekrossad.
  • 39årvillblimamma
    gammelpysen skrev 2017-02-24 21:00:50 följande:

Ruvardag 6 idag. Fortfarande ingen mens. Borde ha kommit igår eller idag. Svullen i magen ikväll, ont i huvudet. Vet inte om det beror på att jag inte druckit så mycket kaffe

Nyfiken... hur går det för er andra?

Tänkte däremot vänta till nästa vecka för ett ev test... vill inte bli besviken...

Jag kunde inte hålla mig till 2:e mars och testade positivt imorse. Skall jag vara glad nu? Vågar jag tro på att min grodd håller sig kvar därinne? Är nog lite chockad tror jag.
  • 39årvillblimamma
    gammelpysen skrev 2017-02-25 08:52:49 följande:

Jag har testdag 3 mars. Mensen har varit förvånansvärt regelbunden senaste tiden och borde ha kommit för två dagar sedan (givetvis hoppade den några dagar förra månaden så jag kan ju inte utgå från att den MÅSTE komma i tid nu).

Inga direkta symptom. Har haft mensvärk till och från. Huvudvärk igår. Vaknade hungrig i morse. Annars ingenting.

Det låter väldigt likt så som jag har haft det. Inga symptom förutom en del "mensvärk" men det är väl bara växtvärk? Inga ömma bröst men kanske en smula förhöjt luktsinne, styvsonen tog på sig parfym imorse och jag var tvungen att vädra hela lägenheten efteråt.

Men tänk om jag får mens nu iallafall? Känns som att det är lite osäkert nu. Kommer nog inte våga glädjas förrän tidigast om en vecka.
  • 39årvillblimamma

Har fortfarande inte fått min mens. Testdag är nu på torsdag. Symptom är trötthet, trött, måste vila jämt, skulle kunna sova hela dygnet förutom mellan 04.30-12.00 för då skall jag kissa och noja över nuvarande situation. Tröttmössan åker på i samband med lunch tror jag

Gammelpysen? Popetot? Söndag? Hur går det? Har någon av er fått mensen ännu?

• 39årvillblimamma
    gammelpysen skrev 2017-02-28 07:56:57 följande:

Ruvardag 10. Ingen mens än. Heller inga direkta symtom.

Hur mår ni andra?

Ruvardag 12, ingen mens, inga tydliga symptom
  • 39årvillblimamma
    Tablettask skrev 2017-06-29 15:15:49 följande:
    Jag håller tummarnaför dig! Jag är lite nyfiken på om du får betala själv eftersom du nått den magiska gränsen 40 eller om de kör på hela året men är 40?

Mvh, 39 år och småstressad?
    I göteborg får man betala själv efter 40. De ägg som finns kvar i frysen, efter att man fyllt 40, får man plantera in kostnadsfritt.
    Fyllt 40 och är i vecka 8
Svar på tråden Ruvartråd